obey-robots.txt
09 December 2016, 16:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding en status van bestelling ONTERECHT (!) op technische oplevering

Paul
Hallo mensen,

Wij hebben per 1 Augustus Telfort aangevraagd. Wij hadden het doe het zelf pakket en de brief van oplevering met de opleveringsdatum 1 Augustus vrij vroeg voor 1 Augustus ontvangen. Ondertussen wachten we al 9 dagen op internet, en we hebben geen brief ontvangen dat de opleveringsdatum later zou liggen.

Als ik mijn status in Telfort bekijk, dan staat er technische oplevering, binnen enkele dagen krijgt u het doe het zelfpakket en een brief met uw klantgegevens thuisgestuurd.

Deze hebben we echter dus beide al lang binnen.

Heb al gemaild naar Telfort, maar nog niets gehoord, een keer proberen te bellen, maar na lang wachten opgegeven. En ik meot zeggen, na de verhalen die ik hoor over Telfort niet veel zin om naar de helpdesk te bellen.

Iemand hier ervaringen mee?

EDIT: zojuist ingelogd op de telfort mailbox. Er is een mailtje in de mailbox van Telfort Klantenservice, dat internet geactiveerd zou zijn.
Ook heb ik de 'aders in het ISRA punt wisseltruc' al geprobeerd, modem 100 keer gereset, maar niets mag baten.

Uiteraard zal ik blijven proberen de klantenservice te bereiken, maar iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Groetjes Paul
Gewijzigd door Paul op 09 augustus 2008, 23:45

Richard
Ik vind dat je het allemaal al heel erg snel gekregen hebt. 1 augustus aangevraagd en nu al aangesloten? Duurt normaliter tussen de 2 en 3 weken dus de tijd is echt netjes.

Normaliter moet je ook een brief gehad hebben met een aansluitdatum. Welke datum exact staat er in die brief danwel de email?
Want ik kan me echt niet voorstellen dat je op 1-8 een aanvraag doet en op 9-8 al een werkende verbindng zou hebben.

Greetings, Richard.

Paul
Richard, dan begrijp je me verkeerd. We hebben het per 1 Augustus aangevraagd, dus zodanig op tijd aanvraagd dat we 1 Augustus Telfort zouden ontvangen. de betreffende brief waar je over praat hadden we dus al ruim voor 1 Augustus ontvangen met als aansluitdatum 1 Augustus. In de email stond geen datum, maar deze was gewoon een algemene email dat de lijn geactiveerd is.

Inmiddels gebeld met de klantenservice, ze zeiden dat de lijn geactiveerd was en dat de modem zo kort mogelijk bij het ISRA punt moest staan, wat ik me persoonlijk niet kan voorstellen. Ook heb ik heb ISRA punt opengemaakt, en bleek dat er 2 aders, dus 1 aderpaar van de binnenkomende lijn niet aangesloten waren. Deze heb ik nu aangesloten. Maar de verbinding doet het nog steeds niet. (ook niet na de aders op verschillende manieren in de telefoonstekker verwisseld te hebben).

Dus nu, 2 weken na de aansluitdatum, nog steeds geen internet en geen telefoon (vaste lijn van KPN is sinds woensdag afgesloten)

Groetjes Paul

EdP
Heb je nu nog steeds internet op de lijn van de vorige provider? Of reageer je nu op andere wijze.

Richard
en dat de modem zo kort mogelijk bij het ISRA punt moest staan, wat ik me persoonlijk niet kan voorstellen.

Ah oke op deze manier is je verhaal wel een stuk duidelijker, je hebt dus ruim op tijd ergens in juni of juli een aanvraag gedaan met het verzoek dat je per 1 augustus aangesloten zou zijn.

Het verhaal dat het modem het beste het dichtst bij het ISRA punt moet staan wordt door elke provider gezegd, en is ook waarheid. Perse nodig is het niet, maar heel vaak worden al storingen voorkomen door deze afstand kort te houden. Het is dus wel verstandig.

Je kunt 2 aderparen hebben. Ofwel rood en blauw, ofwel een ander paar namelijk oranje en wit, hetgeen bij mij thuis bruin en wit is.

Deze moet je dus wel bij elkaar houden. Als je daar geen linesync op krijgt dan zit er ergens een probleem.
De klantenservice kan dan wel mooi melden dat de lijn geactiveerd is, maar als jij op beide aderparen geen groen lampje op je modem (de Zyxel neem ik aan) op de ADSL krijgt, en op internet, dan werkt de verbinding gewoonweg niet.
Dan zullen ze toch iemand moeten langs sturen.

@Edp: Op dit moment schrijft hij zijn berichten op een kabel aansluiting van @home (oftewel Ziggo tegenwoordig).

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding en status van bestelling ONTERECHT (!) op technische oplevering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:40:31
| Lutz09:58:54
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv