obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel; in bruikleen of eigendom

digibeet
Aangespoord door de positieve lobby in dit forum ben ook ik toegetreden tot de fritzbox-gemeente.
De -bedrade- multi PC-Zyxel is daardoor overbodig geworden.

Hoe zat het ook alweer met het eigendomsrecht van het Telfort-modem?
Ik ben sinds ca. medio december T-klant (lees:slachtoffer) en heb indertijd 30 Euries voor het modem moeten betalen. (extra vanwege 4 ethernetpoorten)

Is het modem nu wel of niet mijn eigendom?
Zo ja, ben ik van plan het via Marktplaats te koop aan te bieden hetzij iemand onder ons heeft interesse.....

Alvast bedankt voor een reactie!

ESM
Ik zou die Zyxel niet wegdoen... zoals ik je ook al antwoord heb gegeven in je andere thread: Zyxel geeft wel de ingetrainde speed, de Fritzbox kan hooguit 16 mbit geven, wat ie ook laat zien bij intrainen. Is bij hen zelf op de site te zien.

EdP
In december was het nog eigendom, je mag doen met dat modem wat je wilt. Mijn persoonlijke advies: op Marktplaats is zoiets niet veel waard, hou het lekker als reserve-modem want alle electronica gaat ooit een keer stuk.

digibeet
Hartelijk bedankt voor jullie reacties @ ESM en EdP!
Misschien heb ik me i.d.d. laten meeslepen in de algemene euforie t.a.v. de fritzbox 7170.
Een eerste inventarisatie leerde me namelijk dat ie met de 100 Mb-Pub test niet de snelheid van -voorheen- de Zyxel haalt.
Aan de andere kant: een hogere snelheid dan 16 Mbit heb ik, ondanks de aanwezigheid van BabyXL, toch noot gehaald.

Misschien interesseert jullie mijn belangrijkste motivatie om de Fritz aan te schaffen.....
Uit eerdere ontevredenheid met de T-Voip dienst was ik overgegaan op een Sipura adapter.
Weliswaar altijd bedrijfszeker gebleken maar desondanks liet ook dat ding soms steekjes vallen.
Onder meer: bij opnemen soms eerst radiostlite waarna de beller pas na enkele seconden te horen was.
Zulks werd geweten aan bepaalde poorten in de Zyxel.
Toen zelfs het totale uitzetten van de firewall geen soelaas bood ben ik dus op zoek gegaan en uiteindelijk bij de Fritz aanbeland....

De Telfort VastBellen-gegevens heb ik, ondanks mijn aanvullende Sipra-abo, tóch in de Fritz ingeklopt.
Het moet gezegd dat de Telfort Voip-kwaliteit via de Fritz aanmerkelijk beter is dan met de Zyxel.
Veel minder ruis en ook geen hinderlijke bijgeluiden in de vorm van een heel lichte fluittoon.

Gelet op de uitgevoerde modificaties in het telefoonnetwerk van Telfort zal ik echter wel weer eens in mijn eigen voet geschoten hebben.
Niets uitzonderlijks voor mij....!
Ik kan mezelf wel voor de stomme kop slaan dat ik de aloude analoge KPN-lijn vaarwel gezegd heb.

Puma
Ik baal eigenlijk ook dat ik mijn KPN belbudget de deur heb uitgeschopt!
Ondanks dat Budgetphone + Fritz!Box mij nog niet in de steek hebben gelaten, heb ik meer minder vertrouwen in mijn voip aansluiting.

Voor die 5 euro's meer per maand hoefde ik me geen zorgen te maken!
Ik bel toch al jaren uit met Voipbuster klonen.

Wat betreft je vraag. Ik zou de Zyxel niet verkopen! Sowieso krijg je er niet veel voor, omdat marktplaats overspoeld wordt door Zyxel's en Speedtouch modems. Tevens heb je geen backup, mits je geen andere modems in huis hebt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel; in bruikleen of eigendom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv