obey-robots.txt
03 December 2016, 22:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

is gewijzigd aansluitschema oorzaak voor hogere snelheid?

hondengek
Voor de verandering hier nu eens niet een probleem maar een erzoek
een recentelijk behaalde snelheidswinst te verklaren.

Tot voor kort waren op mijn multi-Zyxel twee bedrade PC's aangesloten en op een derde ethernetpoort de Optibel-adapter.
Werkt(e) goed; behaalde downloadsnelheid in de regel 1,45 Mb. (met ingeschakelde firewall/antivirusscanner)

Bij toeval vond ik laatst een (Sitecom) netwerkswitch waardoor ik het zaakje eens anders aangesloten heb.
Het Optibel-kastje is nu als enig apparaat op het modem aangesloten en de twee PC's d.m.v. de switch op de ethernet-uitgang van de Optibel-adapter.
De adapter is trouwens ook ingesteld als DHCP maar wel met een ander IP dan de 192.168.1.254 van de Zyxel.

Wie schetste mijn verbazing dat de PUB-test nu snelheden van om en nabij 1,90 Mb oplevert!

Fantastisch natuurlijk maar waaraan is dit te danken?
Vriendelijk bedankt voor jullie verklaring(en) voor dit fenomeen.

Richard
Het zou met de load-balancing te maken kunnen hebben alhoewel die dacht ik standaard uit staat in de Zyxel.
Eerst verdeelde hij de snelheid over het aantal aangesloten poorten, 2 pc's en dat andere ding is dus 3 poorten dus verdelen.
Er is nu maar 1 poort aangesloten dus kan hij alle verkeer en snelheid over die ene poort jagen.

Dat zou een verklaring -kunnen- zijn van de snelheidswinst, maar gezien dus die load balancing standaard uit staat op de Zyxel blijft het toch vreemd dat er zo'n verschil in snelheid in zit.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'is gewijzigd aansluitschema oorzaak voor hogere snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:46:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv