obey-robots.txt
04 December 2016, 09:11
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende verbinding locatie Roden 050-50..... postcode 9301

Noorderling02
Sinds 16 juni 2008 ben ik overgestapt van ADSL-Comfort Planet naar Internet+Vast bellen Telfort. Van het begin af aan last gehad van wegvallende verbinding, ook geen telefoon. (Was de laatste tijd ook al het geval bij Planet). Paar keer gebeld met Telfort Helpdesk. Ze zouden de verbinding wat minder snel maken, maar zou daardoor wel stabieler moeten worden. Verbinding is inderdaad wat stabieler geworden, maar valt toch nog regelmatig tijdelijk uit. (5470 kb/s, 874 kb/s, ping 25 ms) Ik zit op 2 km van telefooncentrale Roden (Gem. Noordenveld). Op een site gezien dat deze centrale op 16 juli wordt geupgrade. Ik hoop dat dit verbetering gaat opleveren. Zijn er meer mensen in Roden met problemen? Vrijdag 4 juli weer wegvallende lijn 17.15-17.45u. Idem Dinsdag 8 juli 22.00-22.30u. Woensdag 9 juli 15.00-16.30u. Vrijdag 11 juli 17.30-18.00u. Maandag 28 juli 21.20-21.45u. Zaterdag 9 aug 17.00-17.45u
Gewijzigd door Noorderling02 op 09 augustus 2008, 18:20

Noorderling02
Regelmatig valt de boel weer weg.
Gewijzigd door Noorderling02 op 09 augustus 2008, 18:24

mareems
Zit je niet alleen mee,gaat hier al 2 weken zo en geen reactie van Telfort
05975 NieuweschansAngry
Ik wou dat ik nooit aan telfort begonnen was
Gewijzigd door mareems op 09 augustus 2008, 20:10

internetsmurf
Hoi, hier in Spijkenisse hetzelfde verhaal de verbinding valt om de haverklap weg.Sad

Xander75
Hier in regio 7041 valt sinds woensdag mijn verbinding met regelmaat weg. Alleen al sinds vanmorgen 7.48 tot moment van schrijven is dit 15 keer gebeurd. Dit gebeurd zomaar tijdens normaal internetsurfen, dus geen zware downloads of iets dergelijks. Vanmiddag probeer ik eens te bellen voor een verklaring, en dan wil ik het nog 1 week aan zien of ikga op zoek naar een andere provider. Dit is belachelijk!

EDIT: volgends de meneer adviseerde de technische dienst na een meting een tijdje terug dat en 4 Mbit verbinding het beste was... maar dan blijf je voor 20 betalen! Ik werd aangeraden om weer de modem direkt aan de binnenkomende lijn te sluiten om te kijken of ik dan nogsteeds zo'n onstabiele lijn heb. Mijn lijn komt in de kelder binnen en loopt via het plafond, waar hij afgesplitst word en de kamer binnen gaat. Dus moet ik weer halsbrekende toeren uithalen om het te testen.

Vraag: als Telfort mij die 20Mbit niet kan garanderen, ben ik dan verplicht het contract vol te maken?
Gewijzigd door Xander75 op 15 augustus 2008, 13:11

Noorderling02
Metname sinds vrijdagmiddag last van wegvallende verbinding. Helpdesk gebeld. Sinds mijn overgang (juni 2008) van Planet naar Telfort is het nog niet goed geweest. Soms gaat het een tijdje goed. Ze hebben de lijn al geknepen. De verbindingen en centrale in Roden zijn verouderd en (moeten) worden aangepast. Helaas zit ik eerst nog een jaar vast aan Telfort (heb nu al spijt van mijn overstap, echter alle providers zitten volgens mij te kloten). De klant heeft echter al betaald en is de dupe.

SdH
Hallo,

Ik woon ook in Roden en heb hetzelfde probleem.
Mijn verbinding valt ong. 1 minuut weg, dit kan meerdere keren achter elkaar gebeuren zonder enige aanleiding.
Soms heb ik er een dag geen last van en soms gebeurt het 10 keer op een dag.

Voorheen had ik xs4all op dezelfde lijn en nooit problemen, ik weiger dan ook te geloven dat het probleem bij mij ligt. Ik heb enige ervaring met al deze onzin en heb natuurlijk diverse kabels, lang en kort geprobeerd, rechtstreeks aangesloten etc maar daar zit het probleem niet in.

Het grappigste was dat ik enkele weken geleden contact heb opgenomen met de helpdesk en die beweerden dat ik niet online was met mijn modem, dit terwijl ik met de telefoon achter de pc zat te internetten. De jongen aan de telefoon snapte er helemaal niks van, en zoals gebruikelijk zou er binnen 5-10 dagen naar gekeken worden.
Nou misschien dat de frequentie in wegvallen is gedaald maar de verbinding valt nog steeds weg en behoorlijk regelmatig.

De grote vraag is : Wat mag je verwachten voor € 19,95? Ik lees veel mensen over de kosten van de helpdesk, persoonlijk was ik daar van op de hoogte en wist ik dat ik een risico liep. Maar mag je verwachten dat er een ondeugdelijke verbinind wordt opgeleverd? Ik meen van niet.
Wat mij trouwens ook stoort is dat er geen mogelijkheid bestaat om schriftelijk contact met ze op te nemen. Natuurlijk is het online formulier aanwezig (alhoewel ik van iemand hoorde dat deze inmiddels ook alleen nog via een omweg te vinden is) maar het antwoord daarvan is altijd : bel met de helpdesk, ze nemen niet eens de moeite om te lezen wat je schrijft.
Zodra mijn abo is afgelopen ga ik weer terug naar xs4all, die twee tientjes zijn het niet waard geweest maar ik ben in ieder geval weer een ervaring rijker en een illusie armer.

Hopelijk gaat er nog wat tegen Telfort gedaan worden, ik help graag mee, want zelfs voor 19,95 mag je nog wel enigzins fatsoenlijke dienstverlening verwachten.
Gewijzigd door SdH op 17 augustus 2008, 18:07

SdH
Xander75 schreef:
Hier in regio 7041 valt sinds woensdag mijn verbinding met regelmaat weg. Alleen al sinds vanmorgen 7.48 tot moment van schrijven is dit 15 keer gebeurd. Dit gebeurd zomaar tijdens normaal internetsurfen, dus geen zware downloads of iets dergelijks. Vanmiddag probeer ik eens te bellen voor een verklaring, en dan wil ik het nog 1 week aan zien of ikga op zoek naar een andere provider. Dit is belachelijk!

EDIT: volgends de meneer adviseerde de technische dienst na een meting een tijdje terug dat en 4 Mbit verbinding het beste was... maar dan blijf je voor 20 betalen! Ik werd aangeraden om weer de modem direkt aan de binnenkomende lijn te sluiten om te kijken of ik dan nogsteeds zo'n onstabiele lijn heb. Mijn lijn komt in de kelder binnen en loopt via het plafond, waar hij afgesplitst word en de kamer binnen gaat. Dus moet ik weer halsbrekende toeren uithalen om het te testen.

Vraag: als Telfort mij die 20Mbit niet kan garanderen, ben ik dan verplicht het contract vol te maken?

Het verhaal : des te korter de lijn des te beter is volgens mij een fabel. Ik had altijd ADSL van KPN en een de telefoonlijn liep door het plafond naar boven naar de 1e etage waar het modem stond. Dit is toch al gauw een meter of 10-15. Echter mijn verbinding was met xs4all zeer goed en ik haalde 90% van de theoretische snelheid.
Maar omdat ik toch zeker wilde zijn heb ik het modem naar beneden gehaald en geen verschil gemerkt. Wellicht dat ik net binnen de grenzen werk maar ze beweren dat 1 meter een stuk beter is dan 10, ik geloof het niet, maar wellicht is het verschil bij 15+ mbit duidelijk merkbaar.
Het enige wat bij mij in de situatie veranderd is, is dat ik Telfort heb in plaats van xs4all. De lijn is nog steeds van KPN en hoe het dan toch mogelijk is dat ik een onstabiele verbinding heb is mij een raadsel. Ik heb al wat forums afgespeurd en wat (teschnische)vrienden gevraagd en de suggestie was de 'noise-margin' van het modem te verlagen/verhogen. Hoe hoger deze noise margin is des te lager stabieler schijnt je verbinding te worden maar je verlaagt wel meteen je verbinding. Dat is dus waarschijnlijk ook de reden waarom Telfort bijna niet 20mbit kan leveren maar slechts 12 mbit haalt (mits je gezegd bent met een nieuwe centrale en een goede bekabeling naar ik aanneem).
Ik heb hier al wel mee geëxperimenteerd maar kwam niet meteen tot de conclusie dat het echt helpt (een hogere noise margin).
Aangezien ik nog steeds problemen heb met een wegvallende verbinding ga ik toch nog eens wat drastischer (snelheid halveren) en langer testen om te zien of het toch misschien niet een beetje helpt.

Wat betreft je vraag of je je contract kunt ontbinden, dat kan gewoonweg niet.
Telfort biedt internet tot 20mbit aan en er staat nergens dat er een gegarandeerde snelheid is. Als het verschil zo enorm is dan zou je natuurlijk wel sterk staan, maar ik denk niet dat 10mbit voor 19,95 weinig snelheid is. Dat is beter dan menig andere ISP, ware het niet dat de verbinding onstabiel is en de klantenservice het woord service niet mag dragen.
Gewijzigd door SdH op 17 augustus 2008, 18:20

Xander75
Dat van die kortere lijn heb ik ook gehoord en vond ik ook al onzin, ik heb alles hetzelfde staan als voor ik op Telfort over ging. Vreemd genoeg heb ik vandaag TOTAAL GEEN problemen! *afkloppen*
Ik zie het nu nog een poosje aan en maak het contract dan maar vol en stap dan waarschijnlijk weer over op KPN.

SdH
Xander75 schreef:
Dat van die kortere lijn heb ik ook gehoord en vond ik ook al onzin, ik heb alles hetzelfde staan als voor ik op Telfort over ging. Vreemd genoeg heb ik vandaag TOTAAL GEEN problemen! *afkloppen*
Ik zie het nu nog een poosje aan en maak het contract dan maar vol en stap dan waarschijnlijk weer over op KPN.

Ik heb het ook niet elke dag, maar wel regelmatig.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding locatie Roden 050-50..... postcode 9301', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:08:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv