obey-robots.txt
08 December 2016, 08:52
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Van Orange naar Telfort?

ronaldvd
Hi all,

Ik heb een vraag over snelheid. Ben nu Orange gebruiker maar mag eerder weg vanwege niet nagekomen beloftes.. Jawel u raad het al.. Snelheid

Belooft was om een 8Mbit lijn te leveren (Ik woon 700 meter bij de centrale vandaan) 4Mbit is het geworden ivm niet recente hardware van de centrale. De website van Orange geeft 8Mbit aan. De reden is dat KPN nog geen upgrades heeft uitgevoerd en dat planning ook nog onzeker hiervoor is.

Enfin ik mag dus nu weg en Telfort lijkt me een goede keuze.

Op de Telfort website wordt ook 8Mbit aangegeven voor mijn postcode net als bij Orange. Kan ik ergens bij Telfort navragen of er echt 8Mbit kan worden geleverd of dat het een zoethoudertje is en de upgrade voor Telfort ook nog niet is uitgevoerd?

Verder lees ik op het forum dat er nog wel eens wordt geschreven over instabiele verbindingen en zo. Heeft iemand hier ervaring mee of juist hele goede ervaringen ?

Ik hoor graag... oh ja .. postcode is 5311GA

ronaldvd
Hi Bitfreak

Thanx voor de reply.

Mijn probleem is eigenlijk dat Orange niet kan leveren omdat de hardware van KPN niet gereed is voor een 8Mbit snelheid (wat overigens voor ADSL1 de max is)

Heeft Telfort dan andere hardware zodat ze wel de 8Mbit kunnen leveren of ga ik hie hetzelfde krijgen dat na oplevering idd de beloofde snelheid er niet is?

Ik heb al geprobeerd dit bij Telfort te vragen 0900-9596 maar daar kunnen ze helemaal nix over zeggen. Pas na bestelling echter dan heb ik wellicht weer een 4Mbit lijn maar dan van Telfort.

Bitfreak schreef:
Ook ik kom van van Orange,en had daar ook een 4Mbit lijntje.
Nij Telfort krijg je wel 8Mbit.
Tot nu toe zeer tevreden met Telfort,Orange was de laatste maanden een ramp.Wink

EdP
Beide maken gebruik van dezelfde KPN adsl centrale. Max. 8MB voorlopig dus. Als snelheid het belangrijkst is, kijk dan evt. ook naar BBned.

PJWLignon
Ook ik ben van Orange naar Telfort gegaan.

Let er wel op dat de snelheden die beloofd worden maximaal haalbare snelheden zijn er er geen garantie is dat die snelheid ook daadwerkelijk gehaald wordt. E zijn veel redenen op te noemen waardoor de uiteindelijke snelheid lager wordt.

Telfort is een prijsvechter, en dat zou je kunnen merken in de kwaliteit van de helpdesk bijvoorbeeld (duur en niet altijd ter zake kundig). Als je echt voor een stabiel signaal en een hoge snelheid wil gaan, kijk dan bij bijvoorbeeld XS4all (duur en goed).

ronaldvd
Heb vandaag telefonisch opgezegd bij Orange om per 1-9 naar telfort te gaan. Krijg nog een schriftelijke bevestiging hiervan. Dat schijnt 2 - 3 weken te duren :-(

Enfin.... nu maar ff afwachten op de schriftelijke bevestiging en daarna Telort maar bellen voor een nieuw abo of kan ik dat nu ook al doen ?

PJW Lignon schreef:
Ook ik ben van Orange naar Telfort gegaan.

Let er wel op dat de snelheden die beloofd worden maximaal haalbare snelheden zijn er er geen garantie is dat die snelheid ook daadwerkelijk gehaald wordt. E zijn veel redenen op te noemen waardoor de uiteindelijke snelheid lager wordt.

Telfort is een prijsvechter, en dat zou je kunnen merken in de kwaliteit van de helpdesk bijvoorbeeld (duur en niet altijd ter zake kundig). Als je echt voor een stabiel signaal en een hoge snelheid wil gaan, kijk dan bij bijvoorbeeld XS4all (duur en goed).

Puma
Je had eerst Telfort moeten aanvragen en nadat je de bevestiging van Telfort in huis had, moest je Orange opzeggen!

je weet de einddatum van je contract! Die datum geef je door aan Telfort, zodat ze weten wanneer ze de lijn over kunnen nemen en je niet teveel betaald voor een tijdje.

Je betaald sowieso 1 maand dubbel! Voor zowel Orange als Telfort moet je 1 maand betalen.

jan groen
Puma schreef:
Je betaald sowieso 1 maand dubbel! Voor zowel Orange als Telfort moet je 1 maand betalen.

Hoe kom je hier nu bij? Als je je einddatum van je contract neemt en je laat je ADSL een paar dagen voor je einde contract datum overnemen betaal je maar een paar dagen dubbel! Ik heb zelf maar 2 euri dubbel betaald!

ronaldvd
Ik weet mijn eind datum niet want mijn Orange contract wort tussentijds opgezegd door mij ivm verhoging van abonnement geld door Orange. Deze verhoging schijnt niet legaal te zijn en geeft alle Orange gebruikers het recht om per direkt (of een door jouw voorgestelde datum) op te zeggen. Echter ik heb nog geen schriftelijke bevestiging van de telefonische toezegging van de eind datum (die heb ik op 1/9/2008 laten zetten). Hier moet ik toch eerst op wachten ?

Pas als Orange dat heeft bevestigd vraag ik toch Telfort pas aan of kan ik dat nu ook al doen zonder dat Orange bevestiging per brief heeft gestuurd?

Puma schreef:
Je had eerst Telfort moeten aanvragen en nadat je de bevestiging van Telfort in huis had, moest je Orange opzeggen!

je weet de einddatum van je contract! Die datum geef je door aan Telfort, zodat ze weten wanneer ze de lijn over kunnen nemen en je niet teveel betaald voor een tijdje.

Puma
jan groen schreef:
Puma schreef:

Hoe kom je hier nu bij? Als je je einddatum van je contract neemt en je laat je ADSL een paar dagen voor je einde contract datum overnemen betaal je maar een paar dagen dubbel! Ik heb zelf maar 2 euri dubbel betaald!

Je hebt toch sowieso wat betaald, of niet? Of het nou 2 euro is of 20.
Je betaald altijd wat, omdat je nog altijd voor de resterende maand moet betalen aan je oude provider!

Hoeveel je moet betalen hangt af van je overstap datum.

jan groen
Puma schreef:
jan groen schreef:
Puma schreef:

Je hebt toch sowieso wat betaald, of niet? Of het nou 2 euro is of 20.
Je betaald altijd wat, omdat je nog altijd voor de resterende maand moet betalen aan je oude provider!

Hoeveel je moet betalen hangt af van je overstap datum.

Uiteraard betaal je een stukje dubbel. Maar ik las dat omschreef dat je een complete maand dubbel moest betalen. Ik vind het nogal een verschil of 20 euri moet betalen of 2! Wat ik ook min of meer wilde aangeven is dat je bij Telfort zelf een wens datum kunt aangeven. Dus als je een beetje slim bent ga richting het eind van de maand met het invullen van de wensdatum. Dus als Orange per 1-8 de prijzen aanpast moet je eind juli opgeven als wens datum bij Orange. Volgens mij mag Orange je namelijk niet voor 31-7 afsluiten. Ik wens de overstappers veel succes. Bij mij is het namelijk foutloos verlopen en ik ben super tevreden met mijn huidige ADSL aansluiting van Telfort.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van Orange naar Telfort?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:30:01
| hilka8508:41:27
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv