obey-robots.txt
03 December 2016, 01:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid te behalen met nieuwsserver ?

Janus
Hallo,

Vandaag zonder problemen over gegaan naar Telfort.
GEWELDIG gegaan dus. Nu nog afwachten hoe het over 3 dagen gaat met tlefonie.

Maar.....een vraagje:
Nieuwsserver zit niet in het pakket, dus nu voor 1 dag betaald om te kunnen binnenhalen.

Werkt ook, maar ik vind de snelheid laag: max. 1265 kB
Bij mijn vorige provider met een 10Mb-verbinding haalde ik 1,05Mb.
Zit volgens mij op 375 meter van de centrale (weet niet meer, waar ik dat na kan kijken).

Is de verbinding die ik nu het meest haalbare (ben geen techneut).

Bij voorbaat mijn dank voor alle informatie

davidov2009
Beste janus,

1265KB/s is wat laag, zeker als je 375m van de centrale zit. Nu moet ik eerlijk zeggen, bij mij zegt ie 1150m, maar als ik
de Telfort helpdesk contacteer en ze doen een officiele meting blijkt dit 2000m te zijn. Hoe dan ook, wanneer dit 700m zou zijn (bijna dubbele, net als bij mij)
zou je ook nog zeker iets van >1900kb/s moeten halen. Een aantal stappen zijn vereist om dit te halen & te testen:

1. Test je normale internetsnelheid, NIET met Speedtest of dat soort snelheidsmetingwebsites, want die geven een onbetrouwbaar antwoord.
Je download een groot bestand van een server die is geoptimaleerd voor snelheiden >1000mbit per user (veeeel meer dan je ooit kan halen met Telfort).

Links naar deze files zijn;

ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/8.04/ubuntu-8.04-alternate-amd64.iso

grootte ca. 4gb
(dit is een gratis linux release, natuurlijk hoef je die niet echt te installeren, het is slechts een voorbeeldfile, je kan m direct weer van je PC verwijderen of het downloaden afbreken)

http://www.nxs.nl/files/100mb.bin

grootte ca. 100mb
(dit bestand bevat alleen maar nullen)

Via het downloadvenster van internet explorer zie je dan je snelheid, bijv. 1,54MB/s (dit moet je met 1024 vermenigvuldigen voor het aantal KB/s)
Zelf gebruik ik voor dit soort tests altijd firefox, aangezien deze browser een ingebouwde downloadmanager heeft en dit levert bij mij zo'n 5-10% snelheidswinst.
Deze downloadmanager geeft de snelheden altijd aan in KB/s.
Download gratis de nld versie op www.getfirefox.com

Is je snelheid hiermee werkelijk rond de 1265kb/s, bel dan telfort op om een officiele meting te laten doen, en te kijken wat jouw afstand is.
Lees vervolgens op de grafiek die je vindt op:

http://surispace.files.wordpress.com/2007/10/internode-adsl2-distance-thumb1.jpg

(het groene gebied!)

af wat je max. snelheid zou zijn. Is dit hoger dan wat je werkelijk krijgt, dan ligt het aan je connectie thuis. Koppel de router direct achter het eerst telefoonstopcontact of, in nieuwe huizen, het ISRA punt in de meterkast. Kabel vanaf dit punt-> router mag max. 1meter zijn. Voor de weg router-->computer gebruik je een (lange) ethernet / cat-5 of cat-6 kabel. In deze kabels treed (nauwelijks) snelheidsverlies op, in telefoonkabels juist wel!

Als je hiermee je werkelijke downloadsnelheid hebt weten te bepalen, en deze is hoger dan 1265kb/s, dan ligt het aan de nieuwsserver.

Doe dan dit;

1. Check de maximale snelheid van je abbonement; wat beloven ze voor snelheid? 20Mbit, 10Mbit? of 10~20Mbit, afhankelijk van de drukte?
Een zeer goede en goedkope provider is Hitnews.eu (30mbit/100 dagen retentie). Hier haal ik geregeld 1600kb/s mee (mijn max. snelheid op 2000m, komt overeen met
de snelheid van de filedownload). Kost bijv. 1,50 voor 2 en 2,95 voor 7 dagen. Wanneer je echter voor 6 maanden ineens betaald (36eur) neemt betaal je maar 6,= p/m.

2. Om deze maximale snelheid te halen is het HEEL BELANGRIJK dat je het aantal threads / connecties op max. insteld. bij abbo's wordt altijd vermeld wat het
max. aantal connecties is (of vraag het anders na).
Dit moet je instellen in je nieuwsgrabber. Bij hitnews moet je 8 connecties instellen. Als je hem op de standaard 4 connecties laat staan kom ook ik
niet boven de 1200kb/s uit! Lees forums of search met google naar hoe je dit bij jouw nieuwsgrabber moet instellen.

MVG,

davidov
Gewijzigd door davidov2009 op 09 juni 2008, 12:49

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid te behalen met nieuwsserver ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Internet snelheid neemt af... hard retrain? Hardware instellingen 1 21 oktober 2012, 15:29
Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 26 januari 2012, 01:21
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:10:30
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv