obey-robots.txt
09 December 2016, 16:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Is Optibel alternatief voor VastBellen..?

hondengek
k ik ben bepaald niet te spreken over de zeer instabiele Voip-verbinding van Telfort.
Ik overweeg dan ook serieus T. ingebreke te stellen en zodoende onder het contract voor VadstBellen uit te komen.
Jammer eigenlijk: de ADSL-verbinding werkt op zich goed en ook over de behaalde snelheid valt niet te mekkeren. (ca. 14-15 Mbit)

Als alterbatief zou Optibel van InterNLnet in aanmerking kunnen komen: wat ik hierover op het Internet las was zonder uitzondering positief!

Toch zit ik nog met een aantal vragen:

- Is het in beginsel mogelijk het huidige Internetabo bij T. te behouden en alleen VastBellen op te zeggen?
- Is Optibel inderdaad zo goed en betrouwbaar (!) als de vakpers ons doet geloven?
- eerlijk gezegd heb ik op de site van Optibel de voetnoot over de maandelijkse bijdrage voor het "KPN-koper" niet geheel begrepen.
Wordt er nu wel of niet maandelijks een extra bedrag ad 9,40 in rekening gebracht in geval van een geheel nieuw, door interNLnet te verstrekken telefoonnummer?

Wie onder jullie kan me verder helpen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage(n)

Lentebode
Ik heb zelf ook Optibel en werkt uitstekend! Het valt nooit uit en kost 9,95 per maand en er komt niets meer bij dus ook geen KPN gedoe, want het gaat gewoon via je eigen internetverbinding. 9,95 voor ook onbeperkt bellen met vaste nummers binnen Nederland. Je sluit het kastje wat je krijgt gewoon op een poort van je Telfort modem/router en de rest gaat vanzelf.

hondengek
Te gek, @Lentebode, hartelijk bedankt voor je positieve bijdrage.
Had ik dat maar ten tijde van de aanmelding bij Telfort geweten...!
Gewapend met jouw praktijkervaring ga ik deze week een briefje aan T. dichten waarin ik ze er aan herinner dat ook zij zich aan de gesloten overeenkomst dienen te houden.

Ik zal jullie op de hoogte houden over de verdere ontwikkelingen; misschien biedt e.e.a. voor menigeen onder ons ook een haalbaar alternatief.
Ik koester bepaald geen vertrouwen in de naaste toekomst voor wat betreft een hogere (Telfort)Voip-uptime.
Mijn bangste vermoeden dat de betrouwbaarheid verder zal afnemen naar mate het aantal klanten toeneemt zal in de praktijk wel bewaarheid worden.

Met speciale dank aan mijn plaatsgenoot!

Toad
hondengek schreef:
k ik ben bepaald niet te spreken over de zeer instabiele Voip-verbinding van Telfort.
Ik overweeg dan ook serieus T. ingebreke te stellen en zodoende onder het contract voor VadstBellen uit te komen.
Jammer eigenlijk: de ADSL-verbinding werkt op zich goed en ook over de behaalde snelheid valt niet te mekkeren. (ca. 14-15 Mbit)

Als alterbatief zou Optibel van InterNLnet in aanmerking kunnen komen: wat ik hierover op het Internet las was zonder uitzondering positief!

Toch zit ik nog met een aantal vragen:

- Is het in beginsel mogelijk het huidige Internetabo bij T. te behouden en alleen VastBellen op te zeggen?
- Is Optibel inderdaad zo goed en betrouwbaar (!) als de vakpers ons doet geloven?
- eerlijk gezegd heb ik op de site van Optibel de voetnoot over de maandelijkse bijdrage voor het "KPN-koper" niet geheel begrepen.
Wordt er nu wel of niet maandelijks een extra bedrag ad 9,40 in rekening gebracht in geval van een geheel nieuw, door interNLnet te verstrekken telefoonnummer?

Wie onder jullie kan me verder helpen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage(n)

Heb je zelf al Optibel genomen? Ben ook op zoek naar een alternatief voor Telforttelefonie(wat een ramp is dat).
Gewijzigd door Toad op 06 juli 2008, 11:15

hondengek
Ja, zal je een PM sturen met mijn telfoonnummer.......

hondengek
Sinds een ruim in gebruik nu...en totaal geen uitval sindsdien.
Audiokwaliteit beter, min of meer vergelijkbaar met analoge KPN-telefonie.
Veel meer opties dan bij Telfort: 5 bij bezet, met onderdrukt nummer bellen, 084 en 088 servicenummers zijn normaal toegankelijk enz enz.

Het installatiepakketje indertijd's maandags besteld en woensdagavond daarop zat ik er mee te bellen.

Wel nodig: iets veranderen in het Telnet van Zyxel, namelijk volgend commando: ip nat service sip active 0
Invoeren zoals hierboven, dus met spaties

Eventueel ben ik graag bereid je hierbij even te helpen.
Mijn telefoonnummer ken je immers!

Oh ja: ik werk niet bij Optibel hr maar had meer dan genoeg van Telfort die voor mij bepaalde wanneer te bellen.
Goedkoop blijkt daarmee weer eens duurkoop..!!!

hondengek
En...k vanaochtend kan ik gewoon bellen/gebeld worden nu Telfort weer met een van haar landelijke storingen kampt........

Toad
hondengek schreef:
Sinds een ruim in gebruik nu...en totaal geen uitval sindsdien.
Audiokwaliteit beter, min of meer vergelijkbaar met analoge KPN-telefonie.
Veel meer opties dan bij Telfort: 5 bij bezet, met onderdrukt nummer bellen, 084 en 088 servicenummers zijn normaal toegankelijk enz enz.

Het installatiepakketje indertijd's maandags besteld en woensdagavond daarop zat ik er mee te bellen.

Wel nodig: iets veranderen in het Telnet van Zyxel, namelijk volgend commando: ip nat service sip active 0
Invoeren zoals hierboven, dus met spaties

Eventueel ben ik graag bereid je hierbij even te helpen.
Mijn telefoonnummer ken je immers!

Oh ja: ik werk niet bij Optibel hr maar had meer dan genoeg van Telfort die voor mij bepaalde wanneer te bellen.
Goedkoop blijkt daarmee weer eens duurkoop..!!!

Ik geloof je dat de telefoonverbinding met Optibel goed is. Ik wil, als ik Optibel neem, het naast Telfort hebben. Dus dan heb ik twee telefoonnummers. Kan dat, ook na het door jouw voorgestelde telnet commando?
Gewijzigd door Toad op 09 juli 2008, 09:11

hondengek
Onze Oosterburen hebben hier een prachtig woord voor: JEIN..!

Als je idd de bewuste Telnet-modificatie moet uitvoeren dan is het niet mogelijk onafhankelijk van elkaar twee telefoonnummers te hanteren.

Let wel: het is echter zeker niet altijd nodig de wijziging aan te brengen omdat het kastje, eenmaal aangesloten op een vrije etherpoort, k zonder meer onberispelijk kan functioneren.
In dat geval kun je dus in principe jezelf bellen; het toppunt van eenzaamheid.

Onder mijn omstandigheden was e.e.a. wel noodzakelijk omdat de antwoordapparaatfunctie van mijn (kantoor)telefoon anders niet helemaal correct werkte. (het belsignaal was te gering om de antwoorder te laten starten)

Laat ik de beantwoorder buiten beschouwing dan had ik de Telnet-procedure niet hoeven volgen want het zaakje werkte in principe feilloos.

Toad
hondengek schreef:
Onze Oosterburen hebben hier een prachtig woord voor: JEIN..!

Als je idd de bewuste Telnet-modificatie moet uitvoeren dan is het niet mogelijk onafhankelijk van elkaar twee telefoonnummers te hanteren.

Let wel: het is echter zeker niet altijd nodig de wijziging aan te brengen omdat het kastje, eenmaal aangesloten op een vrije etherpoort, k zonder meer onberispelijk kan functioneren.
In dat geval kun je dus in principe jezelf bellen; het toppunt van eenzaamheid.

Onder mijn omstandigheden was e.e.a. wel noodzakelijk omdat de antwoordapparaatfunctie van mijn (kantoor)telefoon anders niet helemaal correct werkte. (het belsignaal was te gering om de antwoorder te laten starten)

Laat ik de beantwoorder buiten beschouwing dan had ik de Telnet-procedure niet hoeven volgen want het zaakje werkte in principe feilloos.

Dit is duidelijk, bedankt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is Optibel alternatief voor VastBellen..?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Unlock code voor sony ercsson J120i Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 13 mei 2013, 22:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:07
| Lutz10:01:30
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv