obey-robots.txt
09 December 2016, 16:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

Welke DECT telefoons werken wel/niet?

ivke
Hallo,

Ik ben een ontevreden Alice gebruiker die aan overstappen denkt maar ik had graag geweten of ik mijn siemens DECT 3010 telefoontoestel kan gebruiken bij het (internet+bellen) telfort abonnement.

Heeft iemand dit toestel werkend?
Ik vraag dit omdat er bij Alice meer toestellen niet werken dan wel. Smile

Alvast bedankt!

Richard
Geen idee, maar ik verwacht niet veel problemen. Je zou eens op orange.gebruikers.eu kunnen kijken wat wel allemaal op Orange werkt.

Ik heb hier een paar merken die werken bij mij thuis, waarvan de meesten eigenlijk vage merken zijn, van die goedkope handel.Smile
1.) DeTeWE
2.) Binatone
3.) Siemens Gigaset 4000L (hangt momenteel aan mijn kpn lijn)
4.) Premier (hangt ook aan de KPN lijn)

De Premier heb ik volgens mij niet getest op de telefonie van Telfort.

De Gigaset wel getest, doch middels een basisstation van de Binatone aangezien ik helaas het originele basisstation van dit setje niet heb.

hondengek
Hallo @ivke en @richard,
Uit (helaas) eigen ervaring weet ik maar al te goed dat de Zyxel's klaarblijkelijk snel in conflict raken met diverse merken van telefoons.
Daar waar diverse low budget-exemplaren probleemloos werkten met de Speedtouch via HetNet functioneerden die niet of met storing op het Voip-netwerk van Telfort.
Goede ervaring heb ik inmiddels opgedaan met meerdere modellen van Tiptel.

De helpdesk zal ook in dit opzicht wel weinig te melden hebben; misschien is het daarom verstandig eerst het toestel van jouw keuze te testen bij een blijde (?) Telfort-gebruiker.....

ivke
Bedankt voor jullie reakties.

Is het misschien een idee om op het forum een lijst bij te houden (gevoed door de forum gebruikers) van DECT toestellen die wel/niet werken?

Richard
Het is zeker handig om een lijst bij te houden van toestellen die wel/net werken.

Overigens is er vaak nog een omweg te vinden. Je kunt bijv. al vaak heel goedkoop een Homevox 1-2 analoge huiscentrale kopen (of zelfs krijgen). Daar werken de meeste Dect toestellen probleemloos mee. Dan sluit je de dects gewoon daarop aan en de centrale op je Zyxel, dat werkt ook prima.

tian_b
Originele oplossing!

Zou een simpel analoog antwoordapparaat ook geschikt zijn om de DECT te kunnen aansluiten? Die zit ook tussen DECT en modem in.

hondengek
In pricipe wel maar enige voorzichtigheid is op zijn plaats gelet op mijn eigen ervaringen.
Ik heb een (bedrade) geavanceerde kantoottelefoon, Tiptel 275, met ingebouwde digitale antwoorder.
In het telefoonmenu is in te stellen na hoeveel belsignalen de bandopname gestart dient te worden.

Met de standaard Voip-telefonie van Telfort werd de bandopname echter nooit geactiveerd k niet na tig-maal overgaan.

Volgens de Duitse fabrikant zou er sprake zijn van te weinig belsignaal afgegeven door het Zyxel modem.

Sinds enkele weken bel ik -vanwege hoge onbetrouwbaarheid van T-VastBellen- middels Optibel. (extra Voip-adapter aangesloten op een van de ethernetpoorten).

Je raadt het inmiddels zeker al: hiermee werkt de telefoonbeantwoorderfuctie volkomen onberispelijk!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke DECT telefoons werken wel/niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:52
| Lutz10:02:15
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv