obey-robots.txt
04 December 2016, 09:08
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

howto klapperlijn SNR speedtouch 716 oplossing

danny73
Na 2 dagen k*tten en zoeken is het me uiteindelijk gelukt een speedtouch 716 redelijk stabiel aan het internet te hangen. Voorheen viel de verbinding om de haverklap uit.

Waarom? De afstand tot de centrale was te ver, hier ruim 4 kilometer. In het modem bij de DSL line details zag je de SNR waardes schommelen rond de 5 dB waarna de modem regelmatig opnieuw een DSL resync deed.

Let op, alles op eigen risico, je bent hierna je settings namelijk kwijt....

Hoe opgelost? Door gebruik te maken van de DMT tool. Hier te downloaden voor de speedtouch series.. http://dmt.mhilfe... en daar te kiezen voor de 7.35 serie

Me dit programma kun je het modem verder tweaken. In de opties van dit programma kun je verder kiezen om ook de experimentele instellingen aan te zetten, maar dit gaat dus alleen als je speedtouch is voorzien van oudere firmware.

Op verzoek van isp's zijn door thomson (speedtouch) die tweakmogelijkheden er bij latere firmware versies uitgehaald.

Dit houd dus in dat je de speedtouch eerst moet gaan downgraden naar een oudere firmware versie. Dit doe je door de eerst een oude firmware versie te downloaden, dat wil zeggen ouder dan de 6.0 versie.

Hier is die oa te vinden.... http://mirror.ope...v5.4.0.14/

Met behulp van de setuptool van speedtouch zelf op http://www.speedt...nl_v11.exe kun je aangeven dat het progje de oude zojuist gedownloade firmware moet gebruiken. In dit geval dus versie 5.4.0. Er zal ook komen te staan dat het een downgrade is bij de meeste in ons geval.

Zorg voordat je gaat downgraden dat:
- de speedtouch verbonden is met een Lan kabel
- dat de speedtouch weer in default settings staat (reset 20 seconden met paperclip
- er geen password op zit
- hij niet geblokkeerd wordt door een firewall

Er vanuit gaande dat de downgrade gelukt is kun je nu weer de verbinding instellen, het makkelijkste gaat dat met de setup tool van sppedtouch, kiezen voor modem met telefonie..tiscali netwerk, gegevens invoeren van de telefonie en klaar

Bij mij werkte alles weer prima, alleen kon ik om eea vreemde reden een password meer instellen. Als ik dat deed dan kwam ik daarna niet meer in de speedtouch?!?!?

Maar goed, we gaan verder. Als je nu weer de DMT tool opstart, zul je zien dat je nu wel gebruik kunt maken van de experimental tab bladen. Als je die unlock aanvinkt in de options zie je dat je er een 4e en 5e tabblad bij krijgt.

Ik weet niet exact wat al die instellingen inhouden maar wel dat je op het 4e blad de SNR waarde op kunt voeren. Ik heb hem hier dus vastgezet op 10 dB met de ADSL mode (Adsl 1). Na succesvolle resync van de DSL lijn op de ingestelde waarde kun je hem dus saven (lees flashen naar het modem) waarna hij op deze waarde ingesteld blijft.

Er zit 1 nadeel aan, en dat is natuurlijk de wat lagere intrainsnelheid, maar dat weeg hier niet op tegen het continu wegvallen van de verbinding.

Nogmaals hier heeft het prima gewerkt op deze manier, echter alles is op eigen verantwoording en risico.

Suc6 Danny

danny73 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door danny73 op 17 mei 2008, 12:32

SimOnly
Ik heb je originele posting verplaatst naar de Frequently Asked Questions. En je oplossing stickey gemaakt.

Bedankt hiervoor.Grin
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

niels
ik heb zelf waarschijnlijk een soort gelijk probleem...
Daarom wil ik met het dmt-tool eens kijken hoe mijn ontvangst nu is
nu is bij mij de firmware 6.xxx dus aanpassen zal nog niet lukken maar het lukt mij niet eens om contact te maken!
welk password en login naam wordt er precies bedoeld? ik heb al diverse combinatie geprobeerd maar tot op heden zonder succes...Angry

danny73
In de DMT moet je de inlog gegevens van je sppedtouch invullen. Standaard staat deze op het adres 192.168.1.254, tenzij je dit ooit gewijzigd hebt.

Dit is ook te zien als je een dos prompt start en daarachter ipconfig intypt. De gateway is het adres van je speedtouch. Typ dat ip nummer maar eens in op de adresbalk van je webbrowser.

De loginnaam van de speedtouch is eigenlijk altijd Administrator met hoofdletter, en het wachtwoord heb je ooit zelf aangemaakt of is nog leeg.

Let wel dat de je de juiste versie van DMT tool download, dus de 7.35 voor de meeste speedtouchen.

niels
?? deze instellingen gebruikik ook maar geen contact..
een passwoord heb ik nooit aangemaak
ik werk draadloos, heeft dat iets ermee te maken?

danny73
De DMT tool is geschikt voor deze modems...

DMT v7.35 - Windows2000/XP/Vista - Windows95/98/ME

Speedtouch 516 536 546 585 608 706 716 780

Kijk eens of je de modem wel via de webbrowser kunt benaderen. Met die inlog gegevens kun je ook in DMT inloggen. Wel even zorgen dat je een telnet (poort 23) verbinding mag maken naar het modem, en zorgend dat telnet uberhaupt werkt. (stond in Vista hier namelijk uit).

niels
het gaat hier om een SpeedThouch 780 (experiabox)
instellingen zijn geheel standaard alleen WPA veranderd naar WEP

Waarschijnlijk zal het probleem dus wel in Telnet zitten... hoe zet je dit (weer) aan in XP?

het programma maakt wel connectie maar zegt dan dat naam of wachtwoord niet kloppen...Frown

danny73
In Xp staat telnet standaard aan geloof ik,

Start > Uitvoeren

cmd <enter>

telnet <enter>

open 192.168.1.254 <enter>

en dan inloggen, ervan uitgaande dat je 780 ook 192.168.1.254 als ip adres heeft...

Telnet verbindingen naar het modem (716) worden hier standaard vanaf mijn eigen LAN intern toegestaan. Ik weet dus niet of dat ook voor een 780 geld. Anders zul je even door de menu's moeten bladeren van het modem en zal het waarschijnlijk ergens staan onder remote managment oid...

Lukt het je wel om met je browser in de 780 te komen?

niels
rechtstreek inloggen vanuit de browser is geen geen probleem.
zal eens kijken of ik Telnet kan opstarten en wat er dan gebeurt

niels
Ik zal hier wel te dom voor zijnShock
via de browser kom ik er zo in en kan zelfs een wachtwoord invoeren
maar met de dmt-tool lukt het me gewoon nietAngry

misschien een grapje van kpn....Sad
als ik het goed begrijp hebben ze e.e.a. zo verbouwd dat ik (zonder wachtwoort en gebruiersnaam) een beperkte toegang krijg
Als ik de oudere firmware erop zet dan kan ik wel verderkomen maar dan zal ik waarschijnlijk niet meer kunnen bellen....
dus ziet het er naar uit dat ik niet met het dmt-tool kan beginnen...SadSadSad
Gewijzigd door niels op 22 mei 2008, 21:11

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'howto klapperlijn SNR speedtouch 716 oplossing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
Help, PPP instellen speedtouch 716 ADSL Telfort Algemeen 11 05 augustus 2011, 00:32
Telfort met Speedtouch 780WL Telfort met eigen modem/router 51 18 april 2011, 01:43
Speedtouch 510i Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 28 maart 2011, 18:29
Telfort en Speedtouch 585 v 6 Telfort met eigen modem/router 26 15 april 2010, 23:38
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:05:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv