obey-robots.txt
06 December 2016, 03:54
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Basismodem i.c.m. eigen router?

pwtt
Goedemorgen,

ik wil graag gaan bellen en internetten via Telfort.

Bij de aanvraag moet een keuze gemaakt worden tussen het standaard basismodem of een multi-pc of draadloos.

Nu heb ik momenteel kabelinternet en daar heb ik op het modem van de provider mijn eigen (draadloze) router (een of andere netgear) op aangesloten zodat ik nu internet op mijn vaste pc heb via de draad en draadloos op mijn laptop.

De vraag: kan ik dezelfde constructie toepassen op het basismodem van Telfort? Dus basismodem - Netgear router - vaste pc + draadloos laptop. Of moet ik daarvoor de multi-pc nemen?

Zijn er bovendien nog kwaliteit (zoals snelheid) verschillen tussen die drie Telfort modems?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

MVG,

PW

EdP
Je kunt gewoon het basismodem nemen en daar je eigen router op aansluiten, mits je enkele instellingen goed zet. Als je ook vast bellen gaat gebruiken, dan moet het modem ook NAT blijven doen. Het meest voor de hand liggend vind ik:

1. geef de Netgear een vast IP adres buiten de DHCP-range van de Zyxel, bijv. 192.168.1.1
2. maak 192.168.1.254 de default gateway in de Netgear
3. zet de routing functie (NAT) uit in de Netgear
4. zet de dhcp server functie uit in de Netgear
5. zet de firewall functie uit in de Netgear
6. sluit nu de Netgear aan op het modem.

pwtt
EdP, bedankt voor je antwoord.

Begrijp ik goed uit je antwoord dat het geen verschil maakt v.w.b. vast + draadloos internet welk modem ik koop? Of hoef ik deze instellingen niet te doen als ik een ander modem neem?

Ik ben inderdaad ook van plan om bellen erbij te nemen. Internet en bellen van Telfort.

Heb je misschien nog een paar tips hoe ik die instellingen "in de netgear" kan aanpassen? Zou m'n God niet weten hoe ik dat moet doen.

Ik zou zelf vermoeden dat dat bij "Netwerkverbindingen" aangepast moet worden... maar geen idee hoe en waar.

Nogmaals bedankt!

PW

EdP
Voor de functionaliteit maakt het niet uit welk type modem je kiest. Bij elk modem zijn deze wijzigingen nodig, want de Telfort modems zijn allemaal modem en router in n.

De instellingen in de Netgear kun je aanpassen door er op in te loggen, voordat je 'm op het modem aansluit, dit doe je door het IP adres van de default gateway in je browser in te tikken. Aangezien je dit zelf kunt wijzigen kan ik je niet op voorhand vertellen wat het is, ik kan je alleen vertellen dat je het te weten kunt komen door in een Commandprompt het commando ipconfig /all in te tikken of door met de rechtermuisknop op de netwerkkaart te klikken en dan op Status en dan Ondersteuning te klikken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Basismodem i.c.m. eigen router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 315 19 april 2016, 12:42
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:02
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv