obey-robots.txt
06 December 2016, 03:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Dynamische ip ervaringen?

Richard
Naar aanleiding van een antwoord op een vraag hierover aan de Telfort Helpdesk, in de faq geschreven dat men een dynamisch ip adres krijgt, doch dat dit in de basis hetzelfde blijft zo lang men het modem maar aan laat staan.

Tevens staat er dat men hier geen rechten aan kan ontlenen.

Echter... als je nu bij de veelgestelde vragen op de Telfort site gaat kijken, staat daar het volgende:
Met uw Telfort internetverbinding maakt u geen gebruik van een vast IP adres. Bij Telfort heeft u een dynamisch IP adres wat inhoudt dat u wisselende IP adressen toegewezen krijgt.

Dat is dus puur in tegenstelling dan wat men per email beantwoord heeft. Hier geeft men dus duidelijk aan dat men wisselende ip adressen zal krijgen, er staan geen uitzonderingen bij v.w.b. als het modem aan blijft of iets in die geest.

Wie heeft er al een Telfort aansluiting en al ervaringen v.w.b. ip adresseringen?

Dit is overigens niet de enige contradictie, over de Fair Use Policy blijken ook verschillende antwoorden geschreven te worden.

Templar
Ik heb een aansluiting. Zal er deze week es even op letten of het vaak wisselt.

Richard
Thanks Templare, want gezien ook het verschil in antwoord betreffende de FUP en het verschil tussen wat ik als antwoord kreeg en wat nu op hun website staat, wordt ik er wel nieuwsgierig naar.

Alhoewel ik toch langzaam aan het twijfelen sla en vermoedelijk nog maar eens een jaartje bij Orange blijf hangen.

Hakkie
In een maand tijd (5 nov. online) geen wijziging gehad.

cal
k heb telfort nog niet zo lang sinds de derde maar er lukt door mijn fout iets niet met bellen en heb daardoor het modem moeten resetten een paar keer maar mijn ip is nog steeds hetzelde als toen ik het de eerste keer aan had gesloten..

Hakkie
Hakkie schreef:
In een maand tijd (5 nov. online) geen wijziging gehad.

Ik ben ook regelmatig aan het stoeien en reset soms daarbij ook de modem. Maar ook dat heeft geen invloed gehad op het IP-adres.

ton2e
Je krijgt pas een nieuw IP-nummer als je modem langer dan een bepaalde tijd uit staat. Die tijd wordt bepaald door de "Leasetime", de hoogte daarvan wordt door Telfort ingesteld.

Geen idee hoe het staat ingesteld maar het zal min. 1 uur en wellicht zelfs 24 uur zijn.

Ongetwijfeld zal het bij Telfort best mogelijk zijn om een nieuw IP te forceren. Laat wel weten hoe.

Richard
De Leasetime heeft met de dhcp te maken. Het wisselen van een ip adres op een modem is niet altijd gekoppeld aan een door DHCP ingestelde leasetime dus daar kun je nooit van uit gaan.
Vandaar dat ik ook naar de ervaringen vroeg.
Of bestaat er nog iets anders buiten DHCP wat die ip's bepaald en waar ze ook de term "leasetime" voor gebruiken? Zoja hoor ik dat graag want ik leer ook graag bij op dat gebied.Wink

Het is in elk geval al goed om te horen dat ook na het modem te resetten en het kort uit te hebben gehad, het ip nog niet wisselt, in tegenstelling met bijv. Alice.

Mocht ton2e of iemand anders er achter komen wanneer je dan wel eens een nieuw ip krijgt, zou dat fijn zijn om hier te lezen, weet men tenminste een beetje beter waar men aan toe is.

Zit nog steeds te denken om over te stappen naar Telfort en ben nu een beetje aan het meten of ik geen ruzie krijg met de FUP van Telfort.Smile
Gewijzigd door Richard op 07 december 2007, 01:04

ton2e
Lease Time is m.i. de tijd die de provider instelt dat jij jouw IP-nummer behoudt. Die tijd wordt continue (natuurlijk niet elke seconde) vernieuwd zodat, als je het modem uitzet en weer aanzet, je IP-nummer een zekere tijd nog aan jouw apparatuur/adres/UID/..... gekoppeld blijft.

Zet je de apparatuur binnen die tijd weer aan dan krijg je hetzelfde IP-nummer. Zet je de apparatuur na verstrijken tijd weer aan dan lopp je grote (zekere) kans op een nieuw IP-nummer.
Alice hanteert blijkbaar een lease time gelijk aan nul. Ik weet dat UPC 1 uur hanteert (als je je MAC-adres aanpast krijg je daar direct een nieuw IP). XS4all oneindig oftewel zolang je abo duurt.

Overigens maakt e.e.a. weinig uit want de meeste modems (en anders via software op je systeem) kunnen een nieuw IP adres doorgeven aan bijv. Dyndns en niemand hoeft dan een IP-nummer te kennen. gaat net zo automatisch als een www-adres.

Overigens heb je binnen je lokale netwerk ook te maken met het begrip lease-time.

NB: zie bovenstaand als een populaire dus technische verre van perfecte uitleg.
Gewijzigd door ton2e op 07 december 2007, 14:00

Templar
Heb nog steeds hetzelfde ip-nummer in het modem staan. Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dynamische ip ervaringen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Philips CD295 ervaringen bekend? Algemeen 2 31 januari 2013, 20:21
Ervaringen met speedtouch 716 Telfort met eigen modem/router 7 04 maart 2010, 19:09
Telfort, slechte ervaringen bij Telfort Algemeen 2 02 september 2009, 17:52
ervaringen met Budgetphone positief...? Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 12 12 november 2008, 08:21
Telfort ervaringen Algemeen 6 18 augustus 2008, 00:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv