obey-robots.txt
03 December 2016, 01:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

DSL lampje gaat niet branden en Ip adres wordt niet herkend

wmol
Ik heb een tijdje geleden het telfort internet pakket besteld (ik heb geen telefoonaansluiting), maar t werkt nog steeds niet na lang aan de tel te hebben gezeten met de helpdesk!!!

Als ik mijn modem aansluit begint het DSL lampje niet te branden en mijn Ip adres (windows XP) wordt niet herkend. Moet ik dan toch via kpn netwerkkosten gaan betalen om gebruik te kunnen maken van hun lijn, ook al staat dit op de telfortsite niet?! Want hiervoor heeft de eigenaar van het appartement gewoon internet gehad op deze lijn dus ik ga er niet vanuit dat er iets met het netwerk buiten t appartement is....

EdP
Als je Telfort aanvraagt krijg je een bevestigings brief (en email), hierin wordt gemeld per wanneer de verbinding wordt opgeleverd. Je kunt ook op de Telfort site naar je bestelstatus kijken.

Stel dat de lijn al opgeleverd is. Dat het dsl lampje niet brandt zou kunnen betekenen dat het op het andere aderpaar is aangesloten. De telefoon-contactdoos heeft 4 draden: blauw, rood, wit en oranje. Meestal moet je blauw+rood gebruiken, soms juist wit+oranje. Kijk daar eens naar.

wmol
Ik heb de aderparen beide al een keer uitgeprobeerd, maar beiden gaven geen brandend dsl lampje aan, ook is de lijn al opgeleverd door telfort. HEt vreemde vind ik dat de modem mijn ipadres niet herkent....

EdP
Ik denk dat je toch het beste even contact opneemt met Telfort, dat modem kan stuk zijn. Heb je in de tussentijd een ander modem dat je kunt uitproberen?

Wat bedoel je precies met "dat de modem mijn ipadres niet herkent"?

agoris 010
Wij hebben al 30 dagen geen verbinding...
De help-desk schrijft daarvoor een call. Dan wordt dat onderzocht; eerst binnen telfort en daarna bij KPN.
De help-desk van Telfort kan direct, terwijl je aan de lijn hangt, je modem detecteren. Probeer daar eens naar te vragen...
Bij ons is het modem voor Telfort zichtbaar, maar blijkbaar is wat ze zien het modem van een ander want de verbiding komt niet tot stand.
We wachten al 2 weken op onderzoek van KPN.
Bellen naar Telfort kost trouwens een schandalige 0,30 / min en je hebt meestal een kleine 10 wachtende voor je...

Liberty
wmol schreef:
Ik heb een tijdje geleden het telfort internet pakket besteld (ik heb geen telefoonaansluiting), ......

Als ik mijn modem aansluit begint het DSL lampje niet te branden en mijn Ip adres (windows XP) wordt niet herkend? betalen om gebruik te kunnen maken van hun lijn,

Jouw computer is rechtstreeks verbonden met het modem via een netwerkkabel?

Kom je wel in het modem via jouw web browser door IP adres 192.168.1.254 in te tikken? standaard wachtwoord 1234 en die moet je dan veranderen. Staat allemaal in de beschrijving.
Onder DSL welk IP adres (WAN) staat daar ?
Onder interface status wat staat daar bij DSL rate?

Graag wat meer informatie.
Je moet hoe dan ook in het modem kunnen inloggen.

Jouw netwerk instelling op jouw computer moet wel zo ingesteld staan op automatisch verkrijgen van IP adres (LAN) omdat modem standaard op DHCP staat voor zowel de lan als de Wan.

Als dit allemaal abacadabra is is het beter iemand te vragen die er verstand van heeft.
Wanneer is de ADSL lijn opgeleverd? staat in de brief van Telfort die je hebt gekregen.
De ADSL verbinding moet ook nog geactiveerd worden door jou zelf, staat ook in het boekje, even goed lezen.
Succes ermee en ik hoop dat we je wat op weg hebt geholpen.
Gewijzigd door Liberty op 03 mei 2008, 09:19
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

lion78
Hoi WMOL,

Ik heb hetzelfde probleem, in de beschrijving staat dat er binnen 5 min. het DSL lampje moet gaan branden maar tevergeefs.
Wee tjij de oplossing al??
Ik ga vandaag maar eens met Telfort bellen, maar zie de bui al hangen .....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL lampje gaat niet branden en Ip adres wordt niet herkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:11:31
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv