obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Nummerherkenning

neefix
Afgelopen week heb ik zeer voorspoedig zowel internet als bellen geinstalleerd. Het meegezonden boekje geeft goede info.
Toelichting had gegeven kunnen worden bij het activeren van het beveiligde netwerk op de computer.
Het enige wat nu nog niet werkt is het zichtbaar worden van het binnenkomende telefoonnummer op het scherm van mijn telefoon. Het signaal komt wel binnen! Ik heb een Philips Zenia 300. Weet iemand de oplossing?

Verder heeft KPN mij ruim een maand geleden verteld dat ze het abonnement n maand later afsluiten omdat anders het telefoonnummer niet overgezet kan worden naar Telfort. Ik vind dat een raar verhaal (los van dat KPN dat niet eenzijdig mag doen.) Hebben andere ook zo'n telefoontje gehad?

NeefixWink

EdP
Bij mij was de oplevering van Internet op de 1e v/d maand (zelfs een dag eerder) en Vast Bellen een paar dagen later. Om niet telefonisch onbereikbaar te zijn heeft KPN telefonie laten doorlopen tot precies de omzetting. In de uiteindelijke eindafrekening is dit keurig verwerkt, dus geen volle maand extra. Dat gold overigens wl voor xs4all, die hebben (tegen mijn wens) een maand extra gerekend omdat volgens hun Telfort "te laat opgezegd" had. Dat ik vind dat zij er niks mee te maken hebben maakt niks uit, ze houden voet bij stuk.

Over nummerherkenning: bij mij zie ik de ene keer wel, de andere keer niet een nummer op het display. Heeft misschien met timing te maken. Het is wel nodig dat je telefoon het juiste protocol ondersteunt, er zijn er namelijk 2, DTMF en FSK. In het modem kun je instellen welke het is.

neefix
thanx voor je reply.
Ik kan alleen niet de protocollen DTMF en FSK vinden. Waar vind ik die?

EdP
In VoIP > Phone > Analog Phone > Advanced
onderste vakje Caller Id Payload

neefix
Gelukt. Met FSK heb ik weer nummerherkenning.
Thanx!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerherkenning', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Draytek 2820Vn & Nummerherkenning Telfort met eigen modem/router 2 14 januari 2009, 22:30
Nummerherkenning Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 4 26 juni 2008, 07:22
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:06:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv