obey-robots.txt
03 December 2016, 22:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

WRT54G achter de 2602r

djengo
Ik wil m'n draadloze router achter de zyxel hangen.
firewall disablelen in de zyxel en eigelijk alle poorten geforward hebben naar de linksys.
Een soort bridged dus, maar las dat dat niet mogelijk is omdat dan je telefonie niet meer werkt.
Hoe moet ik de instellingen op beiden maken omdat het volgende week al gaat gebeuren en ik er goed op voorbereid wil zijn.

Is er iemand die goede raad kan gevern?

ton2e
djengo schreef:
Ik wil m'n draadloze router achter de zyxel hangen.?

In de Zyxel eerst alle instellingen op de fabrieksinstelling zetten dan weet je zeker dat alles default staat.

Vervolgens in de Zyxel poorten forwarding voor zover je die nodig hebt. geef het systeem wt ze moet ontvangen een vast IP heb je nooit problemen. De firewall in de Zyxel kun je uitzetten tenzij je graag alles dubbel doet.

De draadloze router even apart aan je systeem hangen en zorgen dat daar de DHCP server is uitgeschakeld. Vervolgens alles met alles verbinden.

Je draadloze router werkt nu nog uitsluitend als Access Point. vergeet niet een beveiliging te kiezen.

Alles blijft nu geregeld worden door de Zyxel en dat is ook de enige plek waar je zaken moet instellen.

EdP
In aanvulling op Ton2e nog dit:
Een accesspoint moet ook niet NAT-en.
Zet in de WRT54G de NAT (router) functie uit, zet het IP adres van de router op 192.168.1.1 en zet 192.168.1.254 als default gateway.

Zo moet het werken en met werkende VoIP lijn.

djengo
Bedankt voor de tips.

Eigenlijk wilde ik alle zaken vanuit de linksys kunnen regelen daar je dan niet apart de firewall en portwarding moet regelen. Dubbelop dus.

Maar dit alles is wel een gewwardeerde tip door mij, en ik heb nog een weekje om me helemaal los te maken op de instellingen.

Wil in ieder geval wel draadloos kunnen blijven werken en ik heb nou eenmaal die linksys daarvoor dus ga hem eraan hangen (of ie wil of niet)Smile
Keep on smiling

EdP
Om te kunnen bellen heb je NAT in de Zyxel nodig. Als je verder alles in de Linksys wilt kunnen regelen kun je de Linksys wel in een ander netwerksegment hangen, bijv. 192.168.2.1, dan mag hij wel NAT-router, dhcp-server en firewall zijn.

Puma
Je hoeft niets met de Firewall te doen hoor!

Princiepe van de Firewall:

Alle niet geopende poorten mogen er niet door
Alle geopende poorten kunnen erdoor

Met andere woorden. Heb je Firewall aan, hoef je alleen maar een poort te openen.

Heb je Firewall uit. Moet je alsnog een poort openen!

Mijn advies:

Zyxel laten zoals het is
Linksys omzetten naar een switch. Kun je alsnog 4 pc's bedraad aansluiten en WIFI blijft ook functioneren.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WRT54G achter de 2602r', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Switch achter Experia Box V8 werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 december 2013, 22:40
iOmega NAS achter modem port forwarding Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:38
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:45:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv