obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wat voor adsl centrale?

Tinusz
Beste,

Nu lees ik overal dat het van belang is op wat voor centrale je aangesloten zit. Dat adsl 1, adsl 2 en adsl 2+ centrales bestaan snap ik ook nog, echter hoe weet je nu wat ze in jouw centrale hebben zitten?

Ik zit op de centrale Halsteren (hsr), volgens telfort site zou 20mbit mogelijk moeten zijn.

bbned postcode check:
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn.

Centrale: Hsr
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1077 meter.
Gewijzigd door Tinusz op 21 april 2008, 14:45

EdP
Hint: het is geen BBNed lijn.

Tinusz
dus een gewone adsl2 centrale?
Of is het dan juist een adsl2+ centrale? Frown

edit:
Het is geen bbned lijn...oke...maar hoe weet ik nu wat voor soort centrale...dat was de vraag..! Cool
Gewijzigd door Tinusz op 21 april 2008, 16:14

Puma
Dat weet je pas nadat je verbinding is opgeleverd!

Niet eerder.

Voor sommige providers zijn er controle sites, zoals BBned, maar niet voor babyxl (nu Telfort netwerk).

EdP
Je kunt met enige mate van zekerheid hier checken wat voor centrale het is. De database kan soms iets verouderd zijn.

Richard
Ook op die link rekening ermee houden dat het toch kan zijn dat er enige honderden meters verschil in zit.
Die link gaf bij mij aan 1250 meter terwijl ik volgens officiele kpn lijnmeting op 1900 meter zit.
Maar het is wel de beste site die je kunt gebruiken om het bij (vaak best goede) benadering te bepalen.

Tinusz
Dit krijg ik eruit:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Hsr Halsteren Zouteloop 3 4661RC HALSTEREN 164100 0164 West-Brabant Bd

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
(bij een andere site 1100 meter)

Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Halsteren (voor Versatel in september 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd. Als U op de link van een aanbieder klikt wordt er een nieuw venster geopend dat een real-time postcodecheck bij de desbetreffende aanbieder laat zien.

BaByXL Niet beschikbaar
bbned Niet beschikbaar
MXStream Beschikbaar
Versatel Niet beschikbaar

Vanavond kijken of ik mijn pc kan over verhuizen, dan kan ik eens kijken wat de snelheid is, als de verbinding werkt tenminste..
Gewijzigd door Tinusz op 22 april 2008, 09:20

EdP
Kun je niet gewoon bij Telfort de snelheidscheck doen? Dan krijg je toch ook een indruk van wat je kunt verwachten ongeveer.

Tinusz
Die geeft bijna 20 mbit aan, maar die is ook niet altijd even betrouwbaar Wink bij speedtest is er 1 gebruiker met 5 test die 1,6 mb download haalt.

Mijn ouders hebben Orange in dezelfde gemeente (lees zelfde centrale) en volgens die site kunnen ze makkelijk 8mbit aan en nu zitten ze op 2 Wink dus tja...of het te vertrouwen is..

EdP
Wat anderen bij Speedtest halen is niet echt te vergelijken. Op de eerste plaats weet je niet op hoeveel meter die zit en ten tweede kan het zijn dat die persoonhet wireless door 3 betonnen muren heeft getest om maar 's wat te noemen.

Het wordt wel tijd voor een paar updates in de postcode centrale ...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat voor adsl centrale?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Glasvezel / adsl Algemeen 1 06 september 2014, 15:30
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:41:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv