obey-robots.txt
04 December 2016, 09:11
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Bridged Mode Active ?

SWAY2000
Dag Allemaal,
Sinds gisteren heb ik nieuwe modem gekregen van Telfort ( zyxel P2602R-D1A ) Met nieuwe internet connectie erbij van 20mbit.
Modem werkt op zich niet verkeerd, alleen ik krijg het optie Bridged niet aan de hang.
Ik kan nergens vinden hoe dit moet. Met een speedtouch had ik een programmatje die voor mij instellingen ging automatisch bepalen voor bridged of routed.

Mode Bridge

Encapsulation RFC1483

Multiplexing LLC

Virtual Circuit ID
VPI 0

VCI 34

Ik doe het op deze manier en het werkt niet. Heeft iemand enig idee hoe ik bij deze modem bridget optie aan de praat krijg ? Alvast bedankt
Smile
Gr.
Gewijzigd door SWAY2000 op 20 april 2008, 20:49

EdP
Mag ik vragen waarom je zo graag bridged mode wilt hebben? Ik heb geen idee namelijk.

SWAY2000
EdP schreef:
Mag ik vragen waarom je zo graag bridged mode wilt hebben? Ik heb geen idee namelijk.

- Tuurlijk, omdat ik veel p2p programmas gebruik en mijn broertje games, het is dan makkelijker als je bridged mode hebt. Dan hoef ik niet telkens nat refreshen , en porten openen.

EdP
Ik weet het niet, ik dacht dat bridged mode alleen kon als de provider dat ook ondersteunt. Is een dmz (Default server) geen optie?

Puma
Bridge mode = alleen modem

Met andere woorden. 1 pc die er gebruik van kan maken.
Je zult dan alsnog een router achter moeten zetten en dus poorten moet openen!

Zet mode gewoon op: Routed. Hoef je ook geen ander apparatuur erbij te plaatsen Wink

Gebruik DMZ om de pc's helemaal bloot te stellen aan het Internet.
Overigens is het openen van poorten niet veel werk of ingewikkeld!
Eenmaal openen en gaan met die banaan.
Gewijzigd door Puma op 22 april 2008, 14:11

Ewoud
Ik krijg ook geen internetverbinding in bridge mode, zowel met wizard als in advanced. Volgens mij wordt dit dus niet ondersteunt verdomme!

En ik heb dus ook problemen met het hosten van een game, Diablo II
Ik heb al specefieke instellingen gevonden voor Daiblo II op dit model Zyxel via portforward.com maar ik kan de game nog altijd niet hosten.

Die Zyxel is veel te gecompliceerd en DMZ kan ik niet vinden in de configuratie, weet iemand waar?

Ik kan maar beter dit apparaat vervangen voor een modem alleen denk ik, maar welke? wat voor type modem ondersteunt de telfort adsl verbinding?

groeten Ewoud

Richard
Ik vindt het persoonlijk ook erg jammer als dit niet ondersteunt wordt of dat dit niet gebeurd.
Op mijn linux firewall zie ik ook liever een extern ip adres dan het interne ip gebeuren. Dat maakt een aantal dingen, waaronder bepaalde firewalling waar ik gebruik van maak, een heel stuk gemakkelijker.

De Zyxel is helemaal niet gecompliceerd. Zet gewoon het firewall gebeuren uit.
De DMZ heet in de Zyxel "default server" en is te vinden onder Network, dan NAT, en dan kies je het tabblad Port Forwarding.
Meteen bovenaan staat "default server" en dat werkt perfekt.
Feitelijk is die optie gewoon DMZ mode.

Greetings, Richard.

Ewoud
Ja als telfort bridge niet ondersteunt heeft een andere modem kopen ook geen zin. bovendien zijn de meeste nieuwe adsl2+ modems tegelijk routers.

Bedankt voor de uitleg over DMZ, die onthoud ik.
Ik heb het echter zonder dmz toch werkend gekregen. De poorten waren correct geforward maar het probleem ligt bij mijn vriend want anderen kunnen wel joinen als ik host heb ik ontdekt. Maar omdat ik steeds whatismyip.org/ports en canyouseemee.org gebruikte om de port te checken en die steeds dicht rapporteerde, dacht ik dat het probleem bij mij lag, echter nu schijnt het dat die poort ook pas open gaat als je daadwerkelijk het spel hebt gehost, anders rapporteerd een port checker alsnog closed. Moest bovendien me windows firewall uitschakelen ondanks dat Diablo als exception was toegevoegd!?

Zat alleen ook nog met dubbele routing want had nog een sweex router aan mn Zyxel hangen maar daarvan heb ik nu de dhcp-server uitgeschakeld en firewall en via een lan ipv wan verbonden met de Zyxel dus nu werkt de sweex alleen als switch.

Kan alleen na deze actie niet meer op de web-interface komen van die sweex. Hoe kan dat nou weer?
Heeft iets met subnet te maken misschien? sweex=192.168.2.1 en
Zyxel= 192.168.1.254
Gewijzigd door Ewoud op 12 september 2008, 05:02

EdP
Je haalt 2 dingen door elkaar. Als je de Sweex als switch configureert, kun je 'm (bijv.) IP adres 192.168.1.1 geven. Dubbele routing heb je niet als de routers niet op hetzelfde subnet zitten. Je kunt de Sweex evt. een harde reset geven of telnet proberen.

Richard
Telnet naar een ander netwerk gaat ook niet lukken.
Je kunt hem resetten zoals EdP aangeeft.

Haal hem anders even van de Zyxel af, geef je je pc (of koppel effe een laptop aan) statisch het ip adres 192.168.2.100 bijv.
Dan kun je weer via 192.168.2.1 in je Sweex komen, dan wijzig je het lan ip even naar 192.168.1.1 en je bent klaar.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bridged Mode Active ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
P-2812HNU-F1 bridge mode werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:33
Geen internet meer via router na harde reset zyxel (kan niet in bridge mode) Eigen netwerk achter het Telfort modem 17 21 oktober 2010, 02:33
Alleen internet in Bridge mode (ST706) Hardware instellingen 6 17 januari 2010, 17:23
Modem in bridge mode benaderen. Algemeen 6 24 mei 2009, 11:30
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:08:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv