obey-robots.txt
08 December 2016, 08:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

bereik wireless modum ZYXEL P-2602HW-D1A

Socrates
Hoe kan ik het beste het bereik van dit modem vergroten?

EdP
Op meerdere plekken lees ik dat het bereik van de ZyXEL wireless minder is dan sommige anderen. Voor zover ik aan de webpagina's kan zien is er geen extra/andere externe antenne mogelijk.

Wat je kunt proberen is de router op G-only te zetten als al je draadloze pc's in huis tenminste 54Mbit (G) zijn.

Verder dien je uiteraard rekening te houden met plaatsing en muren met wapenings-ijzer en vloeren/muren met aluminium folie als dampdichte laag. Deze houden veel straling tegen.

Als dat allemaal niet helpt, dan heb je een extra wireless accesspoint of range extender nodig. Dat kan ook een wireless router zijn, maar dan ingesteld als wireless accesspoint, d.w.z. NAT-, dhcp- en firewall-functie uitgeschakeld.

Je kunt 'm natuurlijk ook vervangen door een ander (N-)modem, maar ik neem aan dat je niet voor niks die 70 hebt gespendeerd.

ton2e
EdP schreef:
Je kunt 'm natuurlijk ook vervangen door een ander (N-)modem, maar ik neem aan dat je niet voor niks die 70 hebt gespendeerd.

Afgelopen weken met 3 verschillende N-Routers geprobeerd het bereik & kwaliteit signaal op te krikken. Leverde dus geen enkel resultaat op.

Ik begin te vrezen dat al die afgegeven waardes best wel in (soort van) laboratorium omstandigheden (=open veld??) haalbaar zijn maar in het gemiddelde woonhuis zet "802.11n" weinig zoden aan de dijk.

EdP
Als je in huis een soort kooi van Faraday hebt door genoemde muren en vloeren, dan gaat ook dat je niet helpen. Zelf heb ik er nog niet mee gespeeld, maar ik mag voor de fabrikanten hopen dat hun claims wel steek houden, anders komt dat binnen de kortste keren uit en koopt geen hond (no pun intended) nog zo'n toch best duurder ding.

In ieder geval zou een range extender (of extra AP / WLAN router) in die situatie uitkomst bieden omdat je daarmee het draadloze signaal op een andere plek voortzet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bereik wireless modum ZYXEL P-2602HW-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:27:43
| hilka8508:39:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv