obey-robots.txt
02 December 2016, 23:15
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

belkin achter zylex

madfool
hallo

ik heb een probleempje hier ben vandaag de hele dag bezig geweest maar kan het hier niet voor elkaar krijgen om de belkin wireless werkend achter de zylex te krijgen.Nu hoor ik jullie al denken 2 routers waarom? nou had die belkin gekocht en weet ook wel dat ik beter die draadlose had kunnen kopen van telfort maart daar heb ik niet bij stilgestaan omdat we net een laptop hebben aangeschaft.

ik heb me al op verschillende forums ingelezen en dingen geprobeerd maar alles wat ik instel komt niet goed.
heeft iemand hier misschien een belkin achter de zylex of misschien een andere router die ook zo werkt.

alvast bedanktSmile

Richard
Ik heb de post effe naar de juiste sectie verplaatst.Smile

Wat jij wilt zou goed kunnen. Je kunt je Belkin als een switch gebruiken, de zgn. switchmethode, of als router achter de Zyxel hangen.
Als switch is misschien gemakkelijker, dat werkt als volgt:
1.) Sluit alleen je Belkin aan met een kabel op de een pc of laptop, dat is voor hem in te stellen.
Controleer het LAN ip van de Belkin, en zorg dat deze niet 192.168.1.254 heeft, maar 192.168.1.1 is prima.
Zet de DHCP server van de Belkin UIT (evt. aanwezige firewall ook uitschakelen) en bewaar je instellingen.
De kabel kan er uit.

2.) Sluit nu de kabel die van de Zyxel komt, aan op een LAN poort van je Belkin, dus NIET op de internet poort (WAN-poort) maar op een poort waar je normaal ook een pc op zou aansluiten.

Klaar is kees. Pc's die je nu aansluit met of zonder kabel op de Belkin, zullen een ip adres van de Zyxel krijgen.
Ook de draadloze clients van de Belkin zullen werken.
Succes.

madfool
Richard schreef:
Ik heb de post effe naar de juiste sectie verplaatst.Smile

Wat jij wilt zou goed kunnen. Je kunt je Belkin als een switch gebruiken, de zgn. switchmethode, of als router achter de Zyxel hangen.
Als switch is misschien gemakkelijker, dat werkt als volgt:
1.) Sluit alleen je Belkin aan met een kabel op de een pc of laptop, dat is voor hem in te stellen.
Controleer het LAN ip van de Belkin, en zorg dat deze niet 192.168.1.254 heeft, maar 192.168.1.1 is prima.
Zet de DHCP server van de Belkin UIT (evt. aanwezige firewall ook uitschakelen) en bewaar je instellingen.
De kabel kan er uit.

2.) Sluit nu de kabel die van de Zyxel komt, aan op een LAN poort van je Belkin, dus NIET op de internet poort (WAN-poort) maar op een poort waar je normaal ook een pc op zou aansluiten.

Klaar is kees. Pc's die je nu aansluit met of zonder kabel op de Belkin, zullen een ip adres van de Zyxel krijgen.
Ook de draadloze clients van de Belkin zullen werken.
Succes.

Grin Richard

nou heb vannacht niet echt goed geslapen omdat ik het gister niet voor elkaar kon krijgen( ja het is wat dat internet gebeurenWink) dus vanmorgen ff gekeken en gelukkig er is gereageerd.Grin Heb meteen de zooi aangeslingerd hier en gedaan zoals jij het zei richard en Tadaa ik zit nu te werken op de belkinCoolGrin.
Ga ik vandaag nog aan de gang met het wireless gedeelte.

in ieder geval al bedankt tot zover

Richard
Graag gedaan!Wink

madfool
Richard schreef:
Graag gedaan!Wink

vanmiddag weer aan de slag gegaan en heb de wireless inmiddels ook draaien.maar heb gemerkt dat je dus eerst wel de wireless moet instellen voordat je uitlogd uit de belkin anders kun je er nl. niet meer inkomen omdat de belkin dan onder de range van de zylex zit,maar ja als je dat in de gaten hebt komt het goed.
Nogmaals bedankt richard kan ik vannacht weer heerlijk slapen hahahaGrinGrinCoolCool

Richard
Je bedoeld de beveiliging van het wireless instellen?

Dat zou je ook achteraf moeten kunnen doen of laat de Belkin dat niet toe?
Gezien je namelijk het LAN ip adres van de Belkin in de range van de zyxel heb zou je die normaliter ook nog via http://192.168.1.1 moeten kunnen bereiken.
Lukt dat niet dan?

Fijne nachtrust overigens.Wink

mm
bedankt voor deze tip
Alles is ook bij mij bijna gelukt.
Ik kan via het draaloze netwerk nu niet bij de andere computers komen, heb wel overal internet maar het interne netwerk werkt niet.
heeft iemand een tip
bandakt Marco

Richard
Start even een apart topic mm want jouw vraag en de oplossing daarvoor is waarschijnlijk geheel afwijkend van deze vraag.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'belkin achter zylex', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Switch achter Experia Box V8 werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 december 2013, 22:40
iOmega NAS achter modem port forwarding Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:38
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:06:17
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv