obey-robots.txt
06 December 2016, 03:54
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

(Draadloze) router

RB4
vandaag heb ik mijn Telfort ADSL aangesloten. Met mijn pc rechtstreeks aangesloten op het basismodem functioneert alles. Echter als ik de draadloze router (Linksys WRT54G) er tussen plaats werkt het niet meer. Ik heb vervolgens alle instellingen die ik voor @Home had gemaakt weer teruggezet op de originele waardes. Maar nog steeds geen resultaat Sad Weet iemand hier meer van?

SimOnly
Je LAN instellingen had je niet hoeven wijzigen.(met uitzondering als je in dezelfde range zit als je modem) Alleen de WAN kant.

Je kunt het beste je Linksys op automatisch verkrijgen van ip adres zetten.
Dit is de zogenaamde router optie.

Eenvoudiger is het om alle dhcp van de linksys uit te zetten en je modem in een van de lan poorten aan te sluiten. De overige pc's ook op een van de vrije LAN poorten. Nu verzorgt je ADSL modem alle ip adressen, ook voor Wifi

Dit verhaal even onder voorbehoud omdat ik het modem van telfort niet ken.

Kun je een merk en type vermelden?
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mamore
Ik zitmet exact hetzelfde probleem en kom er ook niet uit.
Aangezien ik mijn verbinding 14 dagen eerder heb neem ik aan dat RB4 hetzelfde modem heeft als ik aan deze kant, een zyxel p-2602h-da1.

Achter @home werkt alles normaal maar als ik hem vervolgens achter m,n Telfort modem gooi dan werkt het niet.
Nu ben ik aardig bij kennis met internet alleen die draadloze instellingen zijn pfffffff heavy

RB4
het probleem is opgelost, eigenlijk dezelfde dag nog. ik heb in de instellingen van de router de volgende zaken veranderd:

- MTU waarde teruggezet op automatisch
- subnetmask veranderd in een andere standaard aangegeven waarde

mamore
schiet ik geen hond mee op zo natuurlijk, iets meer info zou gewaardeerd worden

ton2e
Edshida schreef:
Ik zitmet exact hetzelfde probleem en kom er ook niet uit.
Aangezien ik mijn verbinding 14 dagen eerder heb neem ik aan dat RB4 hetzelfde modem heeft als ik aan deze kant, een zyxel p-2602h-da1.
Achter @home werkt alles normaal maar als ik hem vervolgens achter m,n Telfort modem gooi dan werkt het niet. Nu ben ik aardig bij kennis met internet alleen die draadloze instellingen zijn pfffffff heavy

Je moet eerste duidelijk maken wat je wilt en ook wat je nu eigenlijk aan elkaar wilt knopen.

Wil je de Zyxel aansluiten achter het modem wat je van @Home hebt gekregen? Dat gaat je alleen goed lukken als je in 1 van beiden de DHCP server uitschakelt en zorgt dat ze beiden binnen dezelfde IP-range gaan zitten. Je kunt proberen door het @Home modem aan te sluiten op een van de Lanpoorten.

Maar waarom wil je de Zyxel kunnen aansluiten zowel gebruikmakend van het @Home netwerk en het ADSL-netwerk?

mamore
OKe ik was misschien niet duidelijk maar ik heb de overstap gemaakt van @home naar telfort , eind december is @home weg

Kort gezegt ik wil m,n linksys router achter m,n Telfort Zyxel modem
en krijg dat niet draaiend

Richard
Is dat alles? Dan kun je een WAN methode nemen maar misschien is de switch methode dan nog eenvoudiger te doen.
Hier is de handleiding om een Linksys achter een Livebox te hangen, qua ip adresseringen en opties die je doen moet kun je hem vrijwel zeker ook achter de Zyxel hangen:
http://orange.geb...ad_id=1461

Tony
Edshida schreef:
OKe ik was misschien niet duidelijk maar ik heb de overstap gemaakt van @home naar telfort , eind december is @home weg

Ik had het zelfde met de Draytek 2900G....na tijdje zoeken bleek dat ik de kabel van het modem niet in de WAN maar in een LANpoort moest doen van de router.
Modem is ook een router en router/router werkt niet.

Alles werkt nu goed alleen snelheid valt tegen Sad Had ik met xs4all ruim 19 mb, kom ik nu maar amper aan de 15 mb.
Waar dat aanligt weet ik niet, heb Telfort daarover al benaderd.

Karel
Tony schreef:
Edshida schreef:

Ik had het zelfde met de Draytek 2900G....na tijdje zoeken bleek dat ik de kabel van het modem niet in de WAN maar in een LANpoort moest doen van de router.
Modem is ook een router en router/router werkt niet.

Alles werkt nu goed alleen snelheid valt tegen :( Had ik met xs4all ruim 19 mb, kom ik nu maar amper aan de 15 mb.
Waar dat aanligt weet ik niet, heb Telfort daarover al benaderd.

Dag Allemaal,
Ik overweeg over te stappen naar Telfort (ben een van die door xs4all overgenomen Demon-klanten en ben over xs4all behoorlijk ontevreden). Ook ik heb een Linksys draadloze router (b-standaard)achter een uit 2003 daterend Zyxelmodem. In dat draadloos netwerk hangen twee PC's en een laptop en dat werkt tot nu toe goed. Natuurlijk zal ik dat moeten upgraden gezien de snelheid die Telfort aanbiedt. Ik wil echter geen draadloos modem van Telfort maar zelf een aangepaste Linksys configuratie aanschaffen. Ik vraag mij af of het mogelijk is het simpele gratis ZYXELmodem van Telfort in de zogenaamde "bridgemode" te plaatsen net als mijn huidige oude ZYXELmodem. Volgens mij werkt dat modem dan niet meer als router maar alleen nog als modem en dan kan het Linksys spul het draadloos routeren verzorgen. Kan iemand me daar iets meer over vertellen. Bij voorbaat dank!

mvgr. Karel

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(Draadloze) router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv