obey-robots.txt
08 December 2016, 08:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken?

Joop
Info hier is nogal oud en voor mij verwarrend, dus:

Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken?, gebruik alleen internet DSL

en hoe??

Lutz
Dat zou in feite moeten kunnen indien de Fritz!Box ADSL2+ en VDSL2 ondersteunt.

Voorgeprogrammeerd is vermoedelijk alleen ADSL2+ profiel, en er bestaat vermoedelijk geen VDSL2 profiel.

Op de site van Telfort (en misschien ook hier) staan de instellingen vemeld.

Ik heb op dit moment nog geen Telfort, maar het is bij VDSL gewoon geen inloggegevens invullen en voor VLAN ID 34 kiezen.

Joop
Bedankt voor je reactie, ik denk ook "dat het in feite zou moeten werken.."

Maar om er achter te komen dat het niet werkt nadat ik een contract met Telfort heb afgesloten zou ik graag hier iemand tegenkomen die zeker weet, uit eigen, recente ervaring dat het gaat werken.

De Helpdesk van Telfort behoort tot een van slechtste in de telecom branche heb ik begrepen, vandaar dat ik langs deze weg duidelijkheid probeer te krijgen.

Lutz
Bij mijn dochter draait een stokoude Homeserver, dat is een FritzBox van een duitse provider, nu met Telfort en ik verwacht voor mij eigen 3370 ook geen problemen.
Alleen jouw type ken ik niet.

Joop
Mijn type is 7360 en werkt nu via XS4ALLl met VDSL2, dit lijkt veel belovend, maar ik wil zekerheid.

Zojuist op de site van Telfort naar instellingen gezocht voor de Fritzbox, NIETS GEVONDEN!!!!!

Lutz
Dat kan niet. Zoek eens algemeen naar eigen modem...

Maar bij VDSL2 moet je alleen weten vdsl id 34...

Ik had in feite vandaag moeten overgaan naar Telfort, maar mijn oude provider geeft mij nu gratis internet...

Joop
niets gevonden... blijft niets gevonden

wat heb ik aan weten "vdsl id 34" als ik niet weet waar dat neer te zetten???

gratis internet, waar??????

Lutz
Een provider levert bij zijn abonnement een modem en zorgt ervoor dat het modem zonder instellingen werkt. Gebruik je een eigen modem, dan moet je wat instellen. Indien je niet weet wat VLAN 34 betekent is dat een probleem. Dan vrees ik dat je niet zelf een modem kan instellen. Bij een Fritzbox is dat een van de opties.

Misschien kan je dan beter bij de Experiabox blijven.

Joop
@Lutz,

Lees eerst mijn vraag en geef dan een zinnige reactie, je antwoord slaat nergens op.

Wat een waardeloze Telfort, ik was gewaarschuwd maar het is nog erger, Telfort, geen normaal contact mee mogelijk, geen support, geen advies.., helemaal niets...

Ik moet via een forum te weten zien te komen of Telfort voor mij als provider mogelijk is? ronduit belachelijk.

Dan maar geen TELFORT, wat een ellende club..

Lutz
Wij gaan hier beschaafd met elkaar om. Schelden doen wij niet. Ik kan nog vermelden dat mijn eigen Fritz!Box wel met Telfort werkt. Maar je moet het handmatig instellen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:26:34
| hilka8508:38:00
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv