obey-robots.txt
02 December 2016, 23:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overgang Tiscali Telfort rampzalig voor klanten

Fox
Op het forum van TiscaliTelfort staan diverse klachten. Een flink aantal daarvan is te wijten aan de overname van Tiscali door Telfort. Mensen die al jaren tevreden klant waren bij Tiscali, zijn nu boos. Een aantal van de klachten is:
1. de helpdesk moet nu betaald worden, wat inhoudt dat men 30c/min moet betalen, vaak voor door Tiscali/Telfort veroorzaakte problemen
2. er zijn lange wachttijden op dat betaalnummer (een kwartier wachten voor 30c/minuut tikt behoorlijk aan)
3. men moet vaker bellen om iets op te lossen, vaak loopt het dan in de tientallen Euro’s belkosten
4. het niet nakomen van telefonisch gemaakt afspraken is schering en inslag
5. schriftelijke bevestiging van telefonisch gemaakte afspraken met de helpdesk is niet mogelijk
6. elkaar tegensprekende helpdeskmedewerkers
7. vragen die via een webformulier gesteld worden, worden niet of pas na weken beantwoord
8. men kan niet reageren als er eindelijk antwoord komt via het webformulier (er is alleen een noreply-adres)
9. verhuizingen worden ondanks allerlei toezeggingen niet goed geregeld (mensen zitten vaak maanden zonder telefoon en Internet)
10. sinds de overname zijn er instabiele en trage netwerkverbindingen
Suggesties ter verbetering op dat forum worden niet in dank afgenomen. De moderators zijn er als de kippen bij als er wordt voorgesteld iets aan bovenstaande te doen door bijvoorbeeld meer personeel aan te nemen of de helpdesk in ieder geval voorlopig gratis te maken. Er wordt dan gesteld dat men zich niet dient te bemoeien met de bedrijfsvoering van Telfort. Daarom wordt er een slotje op een item gedaan (men kan dan niet meer reageren) of word je van het forum gebannen als je iets te kritisch wordt. Dat houdt in dat vanaf jouw adres het niet meer mogelijk is op het forum te komen.
Onderstaande opmerking resulteerde bijvoorbeeld al in een ban van het forum:
“Wil je wat positiefs doen, wil je wat leuke suggesties doen hoe het beter kan. Hup een slotje erop. Ik bemoei me niet met de bedrijfsvoering van Tiscali/telfort. Dit heet opbouwende kritiek. Het lijkt er erg op dat Tiscali/Telfort het gewoon niet beter wil doen.”
Opvallend is dat deze opmerking nog geen 5 minuten op het forum heeft gestaan! Dat kan dus wel snel bij Telfort!
Wie eens een kijkje wil nemen op dat forum:
http://forum.tiscali.nl/viewforum.php?f=4&sid=877ce625cfe1fcefe29c04aec6d11769
Een adresje om een mooie opzegbrief te maken:
http://www.opzeggen.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=130&Itemid=127
Hou wel rekening met je contractduur.

floris5
Ik ben ook nog steeds gebanned van dat forum door een kritische houding..... Op klachten hierover bij de klantenservice krijg ik gewoon geen antwoord. Ik word helemaal gaar en ziek van ellende van Telfort, de enige reden dat ik nog niet weg ben is dat men nog geen email-behoud heeft na opzeggen (zoals nummerbehoud bij telefonie) en ik vind het om bepaalde redenen belangrijk voorlopig mijn emailadres niet te wijzigen. Ik antwoord op deze oudere post omdat ik hier via Google kwam...

mijn klacht aan Tros Radar: (http://home.tiscali.nl/robeam/radar.html)

Amsterdam 7 april 2009,

Geachte Radar,

Ik heb een klacht over Telfort.

Eigenlijk heb ik meerdere klachten over Telfort sinds het Tiscali heeft overgenomen. Zo rekende men 25 euro oversluitkosten om over te stappen van het toen duurdere 6MB Tiscali abonnement naar het toen goedkopere Telfort 20MB abonnement. Men heeft na de overname van Tiscali ineens een striktere betalingsprotocol ingevoerd waardoor ik afgesloten ben geweest en extra kosten heb moeten maken. Na klagen hierover op het forum van Tiscali ben ik gebanned van dit forum. Toen het me allemaal te gortig werd en op wilde zeggen deelde men mij telefonisch doodleuk mede dat opzeggen geen probleem was maar dat ik alleen 11 maanden abonnementskosten diende te betalen, aangezien mijn contract net stilzwijgend was verlengd met een jaar. Toen dit later veranderde als gevolg van nieuwe wetgeving (in de maak of al van kracht?) heeft men dit op geen enkele manier bekend gemaakt. Pas na diverse opmerkingen van mijn kant is er toen een mededeling hierover gedaan.

Ik beperk me nu tot mijn laatste klacht. Ik heb hierover een paar keer gebeld met Telfort, de laatste keer bleek dit 9 euro te hebben gekost, terwijl ik niet geholpen ben. Ik had twee problemen op dat moment. Mijn verbinding was zeer traag sinds een week en ik wil verder mijn oude kpn nummer meenemen naar Telfort en koppelen aan mijn telfort telefonie en mijn kpn abonnement op laten zeggen.

Op de vraag over de trage verbinding kreeg ik allereerst de vraag hoe ver mijn modem van de telefoonaansluiting staat. Ik dacht ik zeg maar 2 meter, dan zit ik goed wat dat onzinargument betreft (omdat dit altijd goed heeft gewerkt, NB terwijl er 10 meter snoer tussen zit in werkelijkheid). Tot mijn grote verbazing zeurt de helpdeskmedewerker door over die 2 meter en dat ik dat echt eerst dien in te korten tot 1 meter en dan terug moest bellen (na dus 20 minuten wachten voor 30 cent per minuut).

Ik vertelde hem verder over mijn tweede probleem, dat men mij had gemaild dat ik het kpn-nummer zelf over kan zetten op de pagina “Instellingen vast bellen wijzigen” (lijkt me overigens stug dat dat dan goed gaat, maar ok, ik kan de pagina niet zien en dat moet dus eerst opgelost worden voordat men mij kan en wilt helpen). Als ik de pagina open dan zie ik echter een lege pagina, zonder foutmelding, ook op andere computers en ook in andere browsers. De fout ligt dus bij Telfort. Men heeft al een keer eerder na telefonisch contact een notitie gemaakt, en hierop is niet gereageerd en er is niets gebeurd met mijn klacht. Op mijn vraag hoe ik zou weten dat de pagina zou werken melde de helpdeskmedewerkster mij dat ik af en toe maar moest kijken of de pagina het weer deed! Men kon namelijk geen terugkoppeling geven door middel van een telefoontje of mailtje...

Deze keer schuift de technische helpdeskmedewerker het probleem van zich af door mij door te verbinden naar de administratie, omdat het een “administratief probleem” zou betreffen, hetgeen natuurlijk onzin is. De medewerkster meldt dan ook meteen dat dit een technisch probleem betreft en ik de technische helpdesk moet bellen. Ik vraag om doorverbonden te worden. Zij zegt dat ze met veel mensen kan doorverbinden maar niet met de technische helpdesk en dat ik opnieuw dien te bellen. Ik ben ten einde raad door zoveel domheid...

Hieronder het verdere mailverkeer op chronologische volgorde van oud naar nieuwste. In de laatste mail lijkt men iets te gaan doen aan het probleem, maar ik wacht uiteraard nog steeds af. Het gaat er dus om dat ik een lege pagina krijg op hun website en dus helemaal niets in KAN vullen, niet dat ik telefonieproblemen heb.

Met vriendelijke groet,

R.
Amsterdam

Geachte heer R.,

Op 25-03-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

U kunt via onze website www.telfort.nl zelf deze omzetting doen. U gaat op de site naar telfort internet,daar ziet u dan instellingen vast bellen wijzigen. Daar kunt u inloggen met het e-mail adres en het wachtwoord dat u van telfort gekregen heeft. Dan kunt u zelf het telefoonnummer omzetten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
K. L., van der

(opmerking: Inmiddels had ik zelf het probleem opgelost aangaande de snelheid, eenvoudigweg door in een helder ogenblik het modem een keer aan en uit te zetten...)

Geachte heer R.,

Op 26-03-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden, waarmee u akkoord mee bent gegaan, geeft het volgende aan; http://telfort.nl/voorwaarden/internet/

Een Klant die telefonisch met de helpdesk (afdeling klantenservice) van Telfort contact opneemt, kan worden geconfronteerd met een wachttijd. De kosten van dit telefoongesprek komen voor rekening van de Klant.

Het inkorten van uw ISRA kabel is inderdaad wel nodig om de maximale snelheid te kunnen behalen. Hoe langer het kabeltje is, hoe meer signaalverlies u heeft. Technisch gezien is het mogelijk zo te werken, maar het zal een keer wegvallen of vertraagd raken. www.speedtest.nl is ook niet betrouwbaar genoeg, de testen gaan ook weer via verschillende servers wat het erg onbetrouwbaar maakt. Het beste is om rechtstreeks via onze eigen server te testen, aangezien u ook via ons internet afneemt. Ga hiervoor dan naar ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin u zult dan zien wat de snelheid is van uw internetverbinding. U heeft een 6 MB profiel en volgens mij lijnmeting komt u er zelfs bovenuit, dus uw verbinding is heel erg goed. Zie mijn meting;

Downstream (kilobit/s) Upstream (kilobit/s)
Ingesteld 6144 768 U9
Gemeten 6842 860

De website om uw telefonie over te laten nemen door ons, werkt inderdaad. Dit is door mij persoonlijk getest, mocht dit niet werken graag dan testen via een ander computer. Het kan zo zijn dat u even de cache moet legen van de webbrowsers.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

S. A.

Geachte heer R.,

Op 28-03-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

"Ten eerste moet ik u melden dat het hier geen onwil betreft maar een onvermogen om meer voor u te doen dan wij tot op heden gedaan hebben.

Wat wij u in eerdere correspondentie hebben getracht uit te leggen is dat het moeilijk is via de mail telefonie problemen op te lossen. De instructie op de website is zo compleet als wij hem kunnen geven. Als er iets afwijkends aan de hand is met uw aansluiting kan dit alleen in een vraaggesprek en met meerdere tests achterhaald worden. Daarom is het zaak dat hier telefonisch contact over wordt opgenomen. Verder raden wij u aan om dit mobiel (heeft u zelf geen mobiel ter beschikking dan kunt u er wellicht een lenen) te doen, zodat de collegae de modem kunnen instellen en de telefonie getest kan worden zonder dat de verbinding wordt verbroken. Wij snappen dat dit redelijk kostbaar kan zijn maar dit is de snelste en meest efficiënte manier.

U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900 – 9596 (€ 0,30 p/m). De telefonische helpdesk is geopend van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 21.00 en op zaterdag van 10.00 tot 17.00.
"

Geachte heer R.,

Op 03-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas hebben wij niet genoeg informatie over uw probleem ontvangen om u van een concrete oplossing te voorzien. Wij verzoeken u uw vraag nogmaals te sturen samen met uw abonnementsgegevens, een duidelijke omschrijving van uw probleem en eventuele foutmeldingen. Ook zou u contact op kunnen nemen met onze telefonische helpdesk welke maandag tot en met vrijdag bereikbaar is van 9:00 tot 21:00, zaterdag van 10:00 tot en met 17:00.

Telfort Technische ondersteuning 0900 - 9596 (€ 0,30 p/m)

D. N.

Geachte heer R.,

Op 03-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Helaas is het niet mogelijk om technische support te geven per e-mail. Ik wil u verzoeken om telefonisch contact met onze technische afdeling op te nemen terwijl u zich in de buurt van uw computer bevindt. Op deze manier kunnen zij door middel van gerichte instructies zoeken naar de oorzaak van uw probleem en deze gemakkelijker verhelpen.
U kunt de telefonische helpdesk bereiken via telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m) en dan kiest u voor optie 2, optie 3, optie 3

Mijn excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden en nog ondervindt.

J.van K.

Geachte heer R.,

Op 04-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

We hebben het probleem met betrekking tot het niet kunnen inloggen op de telefonie instellingen pagina aangemeld bij ons netwerkbeheer en die zullen dit zo spoedig als mogelijk verhelpen. Onze excuses voor het ontstane ongemak.

zucht...

floris5
zie dus nu pas dat die regel van 1 maand opzeggen pas per 1 juli 2009 ingaat! terwijl ik dacht dat ik vanaf 1 december 2008 elke maand kon opzeggen nu, zat ik dus gewoon toch vast aan een jaar verlenging... gggrrrr, ik ben zoooooo kwaad op telfort!

ja hoor, klantvriendelijk en duidelijk:

Artikel 15 - Duur en beëindiging
15.1 Tot 1 juli 2009: Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

Met ingang van 1 juli 2009: De Overeenkomst wordt aangegaan voor de daarin aangeduide bepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze bepaalde tijd, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
15.2 De Overeenkomst komt tot stand als bepaald in artikel 3.2. De looptijd van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Dienst (technisch) is opgeleverd.
15.3 Tot 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Met ingang van 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

floris5
en als iedereen zo tevreden is en er slechts 50 klagende telfortgebruikers zijn (zie http://www.telfort.nl/klantenservice/informatie/trosradar/) waarom dan zo moeilijk doen over 50 klanten die willen opzeggen!!!????? brrrr, enge mensen...

"Telfort is vanavond te gast in Tros Radar

Begin maart plaatste het consumentenprogramma een oproep voor ontevreden Telfort klanten op haar website. In totaal werden 50 Telfort klanten door het programma uitgenodigd om hun vragen aan Telfort kenbaar te maken.

Rob de Beer, Directeur Klantenservice en Operations van Telfort, zal in de uitzending van 6 april een toelichting geven. Ook laat hij weten dat Telfort meewerkt aan de uitzending omdat zij veel waarde hecht aan de mening van haar klanten. Door deelname wil Telfort haar klanten laten weten dat de klachten zorgvuldig worden opgepakt met als doel de dienstverlening uiteindelijk te verbeteren.

Het overgrote deel van de klachten stamt uit 2008. Telfort heeft medio 2008 de systemen van Tiscali, Speedlinq en 12Move overgebracht naar een systeem. Dit heeft er toe geleid dat Telfort op bepaalde momenten niet de service kon verlenen waar zij naar streeft.

De afgelopen tijd is er met man en macht gewerkt om verbeteringen door te voeren voor de met name technische problemen van internet en bellen. Bovendien draait de Klantenservice van Telfort weer op volle sterkte en is alle achterstand weggewerkt. Rob de Beer raadt de klanten van Telfort internet en bellen aan dat wanneer zij nog technische problemen ervaren, zij zich het beste kunnen wenden tot de Klantenservice. Medewerkers van de Klantenservice kunnen dan eventueel direct de lijn doormeten, een monteur sturen of een vervangende modem aanbieden.

Telfort betreurt het dat een aantal klanten niet tevreden is met de service en diensten. Wel benadrukt Rob de Beer dat het overgrote deel van de 2,5 miljoen Nederlanders die voor Telfort gekozen heeft, tevreden is. Het is niet voor niets dat Telfort in 2008 de grootste groei onder alle internetproviders doormaakte. Deze nieuwe klanten, maar ook de bestaande Telfort klanten, ervaren elke dag de voordelen van Telfort: internet en (mobiele) telefonie aan voor een voordelige prijs.

Voor meer informatie kunt u bellen met onze klantenservice: 0900-9596 (€ 0,30 p/minuut, maximaal €15,00 per gesprek).

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Gewijzigd door floris5 op 07 april 2009, 23:38

floris5
en het zou toch niet zo zijn dat ik na 10 jaar klant te zijn geweest per 1 juli 2009 alsnog aan een jaar verlengd contract vastzit en dat (verplicht) dien uit te zitten??? (ik zit immers toch vast voorlopig vanwege mijn emailadres dat ik perse wil behouden...)

Richard
Neen, je bent bij Telfort niet verplicht nog een jaar aan je contract vast te zitten.
Je kunt na het 1ste jaar gewoon maandelijks opzeggen. En dat heb ik zwart op wit. Zowel van de Telfort klantenservice voorzien van een verificatienummer alsook door hun schriftelijk per briefpost, met hetzelfde verificatienummer en bevestigd door KPN klantencontact.

De AV wekt echter de indruk dat je er telkens opnieuw een jaar aan vast zit maar dat is niet zo.
De tekst is gewoon ongelukkig geformuleerd.
Gewijzigd door Richard op 07 april 2009, 23:51
Greetings, Richard.

floris5
maar in mijn contractgegevens staat nog keihard:

Stuurt Telfort mij een slotnota als ik per vandaag opzeg? :
Ja. Indien u vandaag opzegt, zonder in achtneming van de einddatum van uw contract en opzegtermijn van één maand, stuurt Telfort u een slotnota voor de resterende abonnementsmaanden tot de einddatum van uw contract.

wat moet ik daar dan van denken?

groet Floris

Rein
Je kunt nu telefonie en volgens mij ook Internet opzeggen wegens de verhoging van de gesprekskosten. Daar is een discussie over met Telfort, maar ik zou dat gewoon doen. Lees eventueel deze discussie: http://telfort.gebruikers.eu/viewtopic.php?t=5192
Na 1 juli kun je sowieso per maand opzeggen. Lees de algemene voorwaarden maar: http://www.telfort.nl/voorwaarden/internet/ (artikel 15).

SimOnly
Misschien heeft het meer effect als Tros Radar hier een oproep plaatst!
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
@Floris5: Staat misschien in je contract maar je valt nu onder Telfort en daar zijn nieuwe Algemene Voorwaarden bij van kracht geworden sinds december 2008.
Deze vervangen de opzeggingsvoorwaarden die in jouw contract staan.

En dan is het dus gewoon dat je na een jaar maandelijks kunt opzeggen.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overgang Tiscali Telfort rampzalig voor klanten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:06:31
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv