obey-robots.txt
04 December 2016, 09:08
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Eigen router achter Experiabox v8

Sahinkaptan
[img][/img]Beste mede forum gebruikers,

Ik ben een noob op het gebied van internet instellingen dus dacht als Telfort klant om hier hulp op te zoeken.
Heb enkel internet abonnement van 30mbps en binnen 2 weken krijg ik internet extra van 80mbps.

Ik ben in bezit van een witte Experiabox v8, die staat beneden in de woonkamer. Boven op de zolder heb ik een game room gemaakt en heb daar een router aangesloten van Asus RT-N12D1. Heb een internet kabel getrokken van de woonkamer naar de zolder. De asus kan als acces point gebruikt worden maar gebruik het liefst als router omdat ik in de router alles open kan gooien, aangezien de experiabox beperkt is.

Nu heb ik aantal wijzigingen aangebracht in de asus maar ik weet niet 100% of de instellingen goed zijn. Het is vergeleken met eerst veel beter qua internet snelheden en stabiliteit (lag) bij voornamelijk online gaming.

In de experia box heb ik de lan mac adres van mijn asus ingevoerd bij LAN -> STATIC DHCP (zodat er geen beperkingen zijn voor de asus)
Vervolgens heb ik in de Asus ook meerdere aanpassingen gedaan, zie foto.

Op mijn Playstation4 krijg ik NAT type 2 wat vervolgens goed is, maar soms heb ik het gevoel tijdens het samen dat het toch niet helemaal klopt.
Vandaar wil ik graag jullie meningen horen qua de perfecte installatie.

De ip van mijn playstation is static 192.168.2.80 dit heb ik ook als dmz ingesteld in de asus.

Zijn er instellingen die ik beter kan veranderen of andere suggesties ?

ik hoor het graag

Sahinkaptan voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Sahinkaptan
Fotos zijn te groot

Sahinkaptan
...

Lutz
Welke diensten neem je af bij Telfort? Indien dat alleen internet is dan hoef je de experia box niet te gebruiken en je kan een eigen modem/router neerzetten. Helaas zijn me je instellingen niet duidelijk geworden. Je gebruikt de experia box als modem en je hangt een eigen router achter. Wat is met de firewall van de experia box? Staat die aan of uit? Ik heb misschien domme vragen omdat ik nog geen Experia box heb, die krijg ik pas over 3 weken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router achter Experiabox v8', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 315 19 april 2016, 12:42
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Switch achter Experia Box V8 werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 december 2013, 22:40
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:05:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv