obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VPN verbinding

Klawo
Hallo,

Ik wil een VPN verbinding opzetten, maar dat werkt niet naar behoren,
Inkomende mail en internet werkt prima, maar uitgaande mail gaat niet.
Heeft iemand een idee

SimOnly
Hoe zet je die VPN op? Via je router, met openvpn?
Welke poort gebruik je voor de uitgaande mail?
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Klawo
Ik gebruik een softwarematige VPN Tunnel (Tunnelbear) via poort 443. Uitgaande poort 587 is de poort via welke de uitgaande e-mail (SSLl) loopt

SimOnly
Ah je gebruikt al poort 587, je zou nog eens poort 465 kunnen proberen.
Maar eigenlijk, de opzet van een VPN is dat je b.v. vanuit huis gebruik maakt van het bedrijfsnetwerk. Als een VPN werkt is b.v. smtp poort 25 ook mogelijk ondanks dat die geblokkeerd wordt door je provider.

Wat voor soort vpn probeer je op te zetten PPT?
Probeer het eens met openvpn.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Klawo
Dank je wel voor de reactie. Ik zelf heb geen verstand van deze dingen. Mijn schoonzoon is systeembeheerder en helpt mij hiermee. Helaas is hij vaak moeilijk bereikbaar en heeft het druk. Dus tussen de bedrijven door regelt hij via Teamviewer wat ik graag wil.
Ik zelf heb Telfort benadert en hun zeggen dat ze geen poorten blokkeren, maar VPN ook niet ondersteunen en verwijzen naar hun forum om dit neer te leggen. Dus de beantwoording van jou vraag over een open VPN krijg je antwoord

Klawo
Even een aanvulling op mijn eerder bericht. Heb OPENVPN gedownload en ge´nstalleerd, en uitgaande poort teruggezet naar standaard 25, maar helaas van het zelfde laken een pak.
Uitgaande poort op 465 en beveiligd, maat werk ook niet.

SimOnly
Hopelijk kan je schoonzoon je snel helpen.

Laat de oplossing weten, dan hebben andere mensen er ook baat bij.
SimOnly

Klawo
Hallo,

Helaas is mijn schoonzoon zeer krap in de tijd. Ik heb toen Tunnelbear zelf in computertaal engels gemaild, en ik kreeg onderstaande mail retour.
Wie kan mij even uitleggen of dit de poorten zijn die ik moet wijzigen.
Als ik R op mijn mailaccount klik Zie ik eigenschappen. Daar klik ik op en dan geavanceerd.
Daar zie ik dan een UITGAANDE mail (SMTP) 25
Daar zie ik een INKOMENDE mail (POP3) 110

Moet ik deze uitgaande poort wijzigen met een van onderstaande poort 443 of 1171

Of moet ik op een andere plaats zijn.

Wie kan mij dat uitleggen

Hier het bericht!! Ik heb dit middels de pc vertaald vanuit het Engels naar het Nederlands.

Om te kunnen functioneren, TunnelBear moet poort 443 (zowel TCP en UDP) gedeblokkeerd worden.
Als een verbinding via poort 443 niet succesvol is, zal de applicatie probeert verbinding via poort 1171.
Verwijzen wij u naar uw router / modem handleiding om te weten hoe u deze instellingen te wijzigen (ik ben bang dat we geen toegang hebben tot deze informatie aan onze kant hebben)
Ik hoop dat dit helpt! Laat het ons weten als u nog vragen heeft.

SimOnly
Je pc krijgt van het telfort modem/router een ip adres toegewzen.
Je kunt dit ip adres vinden met deze instrukties, http://www.groovypost.com/howto/microsoft/windows-7/find-your-local-ip-address-windows-7-cmd/

In het config scherm van je router kun je ergens poort 443 toewijzen aan je pc, waarvan je nu het ip adres weet.

Als dat ingesteld is, probeer dan nogmaals die vpn op te zetten.

Wat ik nog niet goed begrepen heb is het hoe en waarom van de VPN.
Wil je gebruik maken van een bestaand VPN netwerk van het bedrijf waar je werkt of heb je een VPN dienst afgesloten om veilig te kunnen internetten of wil je een VPN opzetten om buitenshuis met je mobiel via je eigen internet te werken?
SimOnly

Klawo
Na alle poortnummer te hebben geprobeerd. Alle beveiligen en virusscanner te hebben uitgeschakeld en dan de Tunnelbear inschakelen en mail versturen, gaat dat niet lukken.
Dit aan Tunnelbear vermeld, en kreeg ik onderstaande .

Begrijp ik uit onderstaande Nr. 1 dat ik mijn configuratiescherm moet openen, dan Netwerk en Internet, vervolgens Netwerk connectie enz. enz ??

Maar ik heb geen Network and Internet.
Wel Internet en Netwerkcentrum. Een van de twee..

Of lees ik dit verkeerd.

1) Go to Control Panel - Network and Internet - Network Connections - Right click Ethernet/Wifi (depending on your internet connection at the moment - Choose 'Properties'

2) Choose 'Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)' - click 'Properties' - make sure choose both 'Obtain an IPv6 address automatically' and 'Obtain DNS server automatically' - click 'OK'

3) Choose 'Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)' - click 'Properties' - make sure choose both 'Obtain an IPv6 address automatically' and 'Obtain DNS server automatically' - click 'OK'

4) Click 'OK'

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
verbinding start pas laat op Algemeen 3 14 februari 2013, 12:03
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:00
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv