obey-robots.txt
04 December 2016, 09:09
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet lampje brand rood, Power, ethernet en dsl lampje branden groen

kiekerjan
ik zit zowat met het zelfde probleem.
Wij hadden geen vaste telefoonaansluiting. Telfort zou dit in orde maken.
we krijgen bericht dat we kunnen

uit de grond komt de blauw gemantelde kabel van kpn en die gaat over in een stekkerdoos en daar zijn boven bij deze doos weer 5 aansluitmogelijkheden

we hebben nu de kabel die naar stekkerdoos van telefoon losgehaald

een los kabbeltje hebben we de rode en blauwe draad boven in het doosje aangesloten beginnende met rood (links en daarnaast blauw)

hiermee het modem aangesloten

het modem geeft groen licht bij Power, Ethernet en DSL
alleen het internet lampje brand rood.

Telfort zegt dat er wel signaal op de lijn zou zitten maar dat er een communicatiefout zit tussen die aansluiting en het modem

van alles veranderd, omgedraaid, ipv rood blauw, oranje wit geprobeerd maar geen verandering

wie weet er raad

frantic41
Wij hebben hier precies hetzelfde geprobeerd maar geen resultaat, ik denk dan ook dat wij precies hetzelfde probleem hebben. Hou ons a.u.b op de hoogte, ik zal dat ook doen hier op het forum.

Nietes
Waarom steken jullie de stekker niet gewoon in de wandcontactdoos ????? ipv van met de draadjes klooien, daar gaat het op de een of andere manier wel fout

robbert
Ik heb geen andere keus straks. Ik woon in een flat: geen israpunt, wel een wandcontactdoos in de woonkamer.

"Nietes", jij hebt je modem dus ook gewoon op de wandcontactdoos aangesloten en bij jou werkt het prima????

Nietes
Lijkt mij dat de verbinding aangesloten word op je huidig telr of adres. Ik heb 2 contactdozen, eentje in de meterkast en eentje in de woonkamer en op allebei kan ik de modem aansluiten. Werkt dus prima hier.

kiekerjan
Nietes schreef:
Waarom steken jullie de stekker niet gewoon in de wandcontactdoos ????? ipv van met de draadjes klooien, daar gaat het op de een of andere manier wel fout

wij hebben geen vaste telefoonaansluiting. Telfort heeft de telefoonlijn voor ons actief gemaakt.

Volgens onze zoon zou de lijn wel actief zijn maar wordt er geen IP nummer aangemaakt. Maandag maar weer eens bellen

kiekerjan
kiekerjan schreef:
ik zit zowat met het zelfde probleem als vele andere
Wij hadden geen vaste telefoonaansluiting. Telfort zou dit in orde maken.
we krijgen bericht dat we kunnen

uit de grond komt de blauw gemantelde kabel van kpn en die gaat over in een stekkerdoos en daar zijn boven bij deze doos weer 5 aansluitmogelijkheden

we hebben nu de kabel die naar stekkerdoos van telefoon losgehaald

een los kabbeltje hebben we de rode en blauwe draad boven in het doosje aangesloten beginnende met rood (links en daarnaast blauw)

hiermee het modem aangesloten

het modem geeft groen licht bij Power, Ethernet en DSL
alleen het internet lampje brand rood.

Telfort zegt dat er wel signaal op de lijn zou zitten maar dat er een communicatiefout zit tussen die aansluiting en het modem

van alles veranderd, omgedraaid, ipv rood blauw, oranje wit geprobeerd maar geen verandering

wie weet er raad

Nietes
Als het DSL lampje brand en niet knippert heb je wel een signaal op de modem staan. Je kan doormiddel van het standaard-gateway adres in te tikken in je browser in je modem komen ( weet uit mijn hoofdniet welke dat precies is van de Zyxel modem ). Als je dan de tweede optie neemt ( niet de wizard ) zou je kunnen zien wat je down en upload snelheid is. Staat die er dan ligt het probleem toch bij telfort,

Kijk even op deze site hoe je in de modem kan komen

http://www.xs4all.nl/helpdesk/bdsl/zyxel660hD1/handmatig.php?list=1
Gewijzigd door Nietes op 15 maart 2008, 23:57

beuker
Op de Zyxel site:

Het IP-adres van de router is normaal 192.168.1.1 (bij Tiscali 192.168.1.254).

Als je de router via Tiscali/Telfort hebt verkregen dan geldt dus:
192.168.1.254

beuker
robbert schreef:
Ik heb geen andere keus straks. Ik woon in een flat: geen israpunt, wel een wandcontactdoos in de woonkamer.

"Nietes", jij hebt je modem dus ook gewoon op de wandcontactdoos aangesloten en bij jou werkt het prima????

Als de wandcontactdoos in de woonkamer door een vorige bewoner is aangelegd dan kan je je zorgen maken.
Is de wandcontactdoos door KPN geplaatst dan is alles o.k. (is de zaak ooit doorgemeten en opgeleverd).
Vele flats uit de zeventiger jaren hebben een wandcontactdoos in de woonkamer en geen ISRA in bijvoorbeeld de meterkast.
Vaak is het een in de muur verzonken vierkante plaat met 2 ronde deksels boven elkaar, in een van de deksels kan je een telefoonstekker prikken, de ander is een afdekplaat.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet lampje brand rood, Power, ethernet en dsl lampje branden groen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:06:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv