obey-robots.txt
02 December 2016, 23:15
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Fair use policy

flurp4
Ik denk er aan om over te stappen naar Telfort. Ik twijfel omdat ik nogal veel films download. Als je, zoals ik, per maand ongeveer 900 Gig download, kom je dan in moeilijkheden met de fair use policy?
Op de website van Telfort kan ik niets vinden over de FUP voor vast internet.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vraag,

Flurp4

Templar
Ga er maar vanuit dat 900 gig niet onder fair use valt. Anders even 1 telefoontje plegen naar Telfort Smile

Richard
Wel dus. Soms is het handig als je bovenaan het forum eens in de FAQ gaat kijken, onder andere in dit topic:
http://telfort.ge...hread_id=4

Wink
Gewijzigd door Richard op 23 november 2007, 00:24

flurp4
Toch maar even ge e-maild naar de klantenservice en ik kreeg dit antwoord terug:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 21-11-2007 met ticketnummer 784903. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Voor Telfort is het voornamelijk van belang dat geen enkele gebruiker het netwerk dermate zwaar belast dat andere klanten daar hinder van ondervinden. Met de door u opgegeven hoeveelheden dataverkeer zal de Fair Use Policy zeker in werking gesteld worden, deze grens ligt rond de 350 Gb.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geÔnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Josquin Wolfkamp

Snel mijn aanmelding bij Telfort annuleren dus, al was het alleen maar vanwege de onduidelijkheid over de datalimieten en de fup.
Gewijzigd door flurp4 op 28 november 2007, 18:21

Templar
Nou Richard,

Je leest het he? Ik had er al zo'n idee van want bijna 1 terabyte per maand kun je nauwelijk fair use noemen Smile

350Gb vind ik persoonlijk meer dan genoeg, dat is toch bijna 80 dvd movies van 4.4gb Grin

@flurp : veel succes met de zoektocht. Ben benieuwd of je tegen/rond de prijsstelling van 30 euro een provider kunt vinden die 1 terabyte onder fair use policy vind vallen.

Richard
Nja, het zegt mij niet veel, ik heb zwart op wit dat het anders is, van diezelfde helpdesk, dus ik kan me daarop beroepen als er str*nt aan de knikker zou komen, althans dat zou te proberen zijn.

Wie van beide helpdeskmedewerkers heeft nu het juiste antwoord gegeven? Ik neem aan de laatste, maar dit spreekt al tegen Telfort als antwoorden in contradictie tot elkaar staan.

Natuurlijk lijkt me een 350 gig een heel reŽele limiet. Ik zou er natuurlijk ook nog een email aan kunnen spenderen, kijken of er dan weer een ander antwoord uit komt. Maar ach, 350 gig is toch heel mooi?

WTFIA schrijft in de shoutbox dat dit 2 dvd'tjes per dag zijn, maar mijns inziens is dat zeg maar 9 gig x 30 = 270 gig, heb je nog 80 gig over of je moet al dvd9 aan het downen zijn.

@Flurp: Geen probleem joh, er zijn providers die dus gewoon geen downloadlimiet hanteren, zoals bijv. TweakDSL en volgens mij is er bij Orange ook nergens sprake van een FUP, en er zijn er nog wel meer die adverteren met onbeperkt downloaden.

Wat me nu meer zorgen baart is dat ook het antwoord over het dynamische ip, wat redelijk vast zou blijven als je je modem aan zou laten staan, misschien ook niet meer klopt als ik zo op hun website kijk.

Tegenstrijdige berichten dus, da's nooit een goede zaak. Dan blijf ik lekker bij Orange, niks download limiet of fup, gereserveerd dynamisch ip (dus vrij vast) hetgeen erg handig is.....
Een gemiste kans voor Telfort eigenlijk. Ik begrijp nog steeds niet waarom nieuwe providers (Telfort, Alice) nu voor wisselende ip's gaan kiezen, wat een onzin. Maar oke da's off-topic.

Fair use Policy van 350 gig is heel netjes, vroeger ging bijv. @slome al zeuren bij 80 gig.Smile
Gewijzigd door Richard op 03 december 2007, 02:52

flurp4
Dank voor jullie reacties Richard en Templar.

Toch jammer, ik zag best wel wat in Telfort (en ook Orange). Het is de onduidelijkheid en eigenlijk minder de fup die me heeft doen afhaken. Ik krijg dan iets van: 'Wat staat me nog meer te wachten'.
Ben nu weer bij XS4ALL, een dure club, maar onbeperkt downloaden, een stabiele verbinding, allerlei toeters en bellen en een vast IP.
Dat downloaden zal ooit wel weer eens minder worden en wellicht stap ik dan over naar Telfort.

Groet en veel plezier met Telfort-internet,

Flurp4

Richard
Eerlijk gezegd zag ik ook wel wat in Telfort, maar ik heb nu mijn bericht in de FAQ sectie (bovenaan) aangepast gezien de berichtgeving alhier omtrent de FUP.

Was Orange dan geen optie voor je? Daar is het ook onbeperkt downloaden dacht ik (begin nu zelfs aan mezelf te twijfelen).Smile
En TweakDSL is minstens even goed als XS4ALL en die heeft zeer zeker onbeperkt downloaden, geen limiet en geen fup en zelfs een eigen newsserver waar je dan gratis gebruik van kunt maken met een zeer goed retentie.
BBNed, goede stabiele verbinding en vast ip mogelijk, hoef je maar te vragen alhoewel normaliter het dynamisch ip ook niet snel wijzigt.

flurp4
Richard schreef:
Was Orange dan geen optie voor je? Daar is het ook onbeperkt

Ik zit in een buitengebied en hier is alleen KPN. TweakDSL en alles wat van het BBNed-netwerk gebruik maakt, valt jammer genoeg daarom af. TweakDSL schijnt inderdaad prima te zijn.
Orange heeft onbeperkt downloaden. Ik heb op de fora echter zulke ellende op mijn beeldscherm gezien dat ik daar echt van afzie. Weken lang geen verbinding, snelheden die bij lange na niet worden gehaald, telefonie die werkelijk bagger schijnt te zijn, geen fatsoenlijke helpdesk, verkeerde facturering, rechtzaken, deurwaarders: ik zit daar echt niet op te wachten. Ik ben iemand die voor mijn plezier internet gebruikt.

Richard
Orange heeft geen fatsoenlijke helpdesk maar dat zie je wel meer bij die budget providers.
De rest van de genoemde zaken heb ik echt totaal geen last van. Maarja dat houdt toch al op omdat je geen Orange hebt op je centrale, daarnaast heeft Orange momenteel leveringsproblemen van de Livebox.

TweakDSL heb ik zelf 2 jaar gehad, daar zit je echt uitstekend. Ik ben er alleen weggegaan om prijstechnische redenen, Orange was gewoon een heel stuk goedkoper met het 20mb abo.
Als dat prijsverschil er niet was geweest was ik nooit overgestapt. Ik heb veel providers gehad maar daar weten ze waar ze mee bezig zijn, vast ip geen probleem etc. deskundige helpdesk, mails worden snel beantwoord, goedkoop bellen naar support.
Je kunt het allicht eens overwegen.

Ik heb zelf nog kort overwogen, ze hebben net een aanbieding, 599 euro voor 2 jaar, zit je omgerekend ook voor pak hem beet 25 euro per maand, alleen daarna gaat het dan weer naar 59 euro en centen.
En die 599 moet je vrij snel (in 2x dacht ik) betalen.
Gewijzigd door Richard op 05 december 2007, 17:35

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fair use policy', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly< 5 mins
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv