obey-robots.txt
09 December 2016, 16:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie

telfortificator
Goedendag,

Ik zit met het volgende: Ik wil in de huiskamer een eigen router na het Telfort modem (in de meterkast) zetten, om zodoende daar beter wifi signaal te hebben, en eventueel mijn smart-tv bekabeld aan te sluiten. Ook mijn settopbox voor interactieve tv wordt bekabeld aangesloten.

Ik heb alles precies zo aangesloten als in de handleiding in de sticky hier in dit subforum, en het lijkt te werken, behalve: ik heb óf WiFi óf interactieve tv. Als ik inlog op de wifi (ongeacht of het wifi van de Telfort modem, of mijn router is) heb ik gewoon verbinding zoals het hoort wanneer de settopbox uit staat, en kan ik gewoon (en snel) internetten. Wanneer ik de settopbox aanzet en televisie-signaal ontvang, kan ik niets meer met de wifi verbinding (op zowel modem als router niet). De verbinding is er nog wel, maar geen enkele pagina kan geladen worden.
Al enkele malen alles gereset (stroom eraf en weer er op), dit mocht niet baten.

Hoe kan ik dit oplossen?

Even ter verduidelijking de setup zoals het nu eruit ziet:

Pakket: Telfort interactieve televisie en internet.
Modem: Telfort Experia Box V8
Modem instellingen: Standaard zoals door telfort geleverd. Alleen UPNP aangezet ivm smarttv. Standaard gateway 192.168.2.254

Router: Sitecom WL-575 met wifi (N) mogelijkheid
Router instellingen: DHCP uit, NAT uit, Firewall uit, handmatig IP 192.168.1.1

Bekabeling: Modem(LAN1) naar Router(LAN1), Router(LAN2) naar settopbox.

Daarbij wil ik dus nog eventueel router(LAN3) naar smarttv doen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen door dit probleem. Anders, aLs wifi van de router stabiel signaal geeft kan smarttv ook daar op.

Ik heb zelf geen verregaande kennis van netwerk-infrastructuur, dus heb geen flauw idee waar ik de oplossing moet zoeken.

Wie kan me helpen?

Groet, Marco

SimOnly
Hoe heb je de sitecom op de experiabox aangesloten?

Experia box => WAN poort sitecom of
Experia box => Lan poort sitecom
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

telfortificator
Experia [LAN] naar Sitecom [LAN]

SimOnly
Sluit de sitecom eens rechstreeks op de pc aan en zet de dhcp server uit.
De ip adressen worden dan alleen uitgedeeld via de experiabox. Dan zou het moet en werken, je hebt nu 2 verschillende ip ranges in gebruik.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

telfortificator
SimOnly schreef:

Sluit de sitecom eens rechstreeks op de pc aan en zet de dhcp server uit.
De ip adressen worden dan alleen uitgedeeld via de experiabox. Dan zou het moet en werken, je hebt nu 2 verschillende ip ranges in gebruik.

Die staat al uit. DHCP staat uit, NAT staat uit, en firewall staat uit op de Sitecom.

SimOnly
En toch heb je ip adressenin deze range: 192.168.1.1
DAt kan niet kloppen met hoe je het aangesloten hebt.

Heb je wel ale apparaten 1 voor 1 opgestart?
modem, router, pc
SimOnly

telfortificator
De apparaten worden inderdaad in die volgorde aangezet. Dat heb ik meerdere malen geprobeerd om er zeker van te zijn dat het in de goede volgorde gebeurd.

Het IP adres 192.168.1.1 is het IP adres wat ik handmatig aan de router heb gegeven, precies zoals in de handleiding van dit forum beschreven staat ( stap 3 van http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=816 )
Gewijzigd door telfortificator op 15 januari 2014, 20:56

SimOnly
Ah prima, dat is er om er voor te zorgen dat de ip ranges niet botsen.

Maar wat voor ip adress krijgt je apparaat dan die aangesloten is op de sitecom?
SimOnly

telfortificator
Ik zal vanavond / dit weekend eens kijken wat de IP's zijn die ik krijg.

Via iemand anders kreeg ik de opmerking dat het niet mogelijk is om via 1 lan poort van het modem, zowel wifi als itv te gebruiken? Dit zou betekenen dat ik alsnog een tweede kabel zou moeten trekken (1 voor tv decoder, 1 voor router).
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

EdP
Klopt. Het IPTV signaal kun je niet hetzelfde behandelen als een gewone LAN verbinding.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 315 19 april 2016, 12:42
Asus televisie <=> Telfort afstandbediening. Gebruikers ervaringen 7 30 maart 2016, 22:16
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:42:10
| Lutz10:00:33
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv