obey-robots.txt
04 December 2016, 17:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid traag door draadloos?

Tiek
Ik weet niet of mijn vraag gepast is, maar ik probeer het gewoon..

Ik heb sinds een week adsl+ van telfort.
Vooralsnog kom ik qua snelheid niet hoger dan 500 kbps
Ik maak gebruik van een SMCWBR14T-G EU draadloze router

Ik heb zojuist geprobeerd een netwerkkabel van de router naar mijnlaptop aan te sluiten en toen haalde ik volgens speedtest een snelheid van 1550 kbps dus dat scheelt nog al wat.

Positief is dus dat telfort niet te kort schiet.
Minder prettig is dat ik geen idee heb wat het dan kan zijn.
Ik zocht op diverse forums maar kwam niet tot een oplossing.

Wie weet waar het aan kan liggen of wat ik kan proberen?

alvast vriendelijk bedankt voor de moeite Smile

groetjes Tiek

juliascox
hey daar gisteren net internet aangesloten maar was teleurgesteld met snelheid max 500kb/s maar idd op de test site van telfort 2mb/s
wat is hiermee telfort kan en wilt me niet helpen maar lees net dat vanochtend bij iemand al een stuk beter is hoop het ook voor mij kan niet testen zit op werk graag zoveel mogelijk info hierover en dergelijke oplossingen!.

help want wil me volledige snelheidAngry

PJWLignon

Laat ik me hierbij aansluiten met een WAG200G als bridge achter de ZyXTEL.

Bedraad kom ik op pakweg 14Mb, draadloos op 6Mb (Megabits).
Ik heb een WPA sleutel en verwacht een verlies van max 20% overhead en zo t.o.v. bedraad, geen halvering.
Dit is wel erg veel, denk ik.

Kan iemand hier iets over roepen?

PJW Shock

juliascox
ik denk dat telfort een storing heeft maar de intelligente calldesk medewerkers die willen maar niet zien dat er iets niet klopt.
ik denk storing internet want de snelheden kloppen voor geen meter

herby1
PJW Lignon schreef:

Laat ik me hierbij aansluiten met een WAG200G als bridge achter de ZyXTEL.

Bedraad kom ik op pakweg 14Mb, draadloos op 6Mb (Megabits).
Ik heb een WPA sleutel en verwacht een verlies van max 20% overhead en zo t.o.v. bedraad, geen halvering.
Dit is wel erg veel, denk ik.

Kan iemand hier iets over roepen?

PJW Shock

Hier zelfde probleem met draadloos ZyXTEL. modem
14 mb bedraad 6 mb draadloosFrown

MarkBM
Als het bedraad wel de goede snelheid heeft, maar draadloos niet kan je bijna alleen maar concluderen dat het aan het draadloze signaal ligt.

Dit kan liggen aan de kwaliteit van de draadloze router, maar ook aan evt instellingen.

Laat anders het programma netstumbler eens draaien, kan je zien wat er allemaal actief is en op welk kanaal. Het kan schelen door je eigen router vervolgens op een ongebruikt kanaal te zetten.

herby1
MarkBM schreef:
Als het bedraad wel de goede snelheid heeft, maar draadloos niet kan je bijna alleen maar concluderen dat het aan het draadloze signaal ligt.

Dit kan liggen aan de kwaliteit van de draadloze router, maar ook aan evt instellingen.

Laat anders het programma netstumbler eens draaien, kan je zien wat er allemaal actief is en op welk kanaal. Het kan schelen door je eigen router vervolgens op een ongebruikt kanaal te zetten.

Bedankt voor de tip, zal het eens proberen gebruik het gelverde modem ZyXEL 2602HW van telfort.

MarkBM
herby1 schreef:
MarkBM schreef:

Bedankt voor de tip, zal het eens proberen gebruik het gelverde modem ZyXEL 2602HW van telfort.

Heb zelf geen ervaring met draadloos van zyxel, maar heb her en der gelezen dat zyxel niet zo sterk is in draadlooss. Zou toch mijn tip eerst uitproberen, blijf je een erg traag draadloos signaal houden, dan kan je overwegen er een AP of draadloze router aan te koppelen.

Bedenk wel dat ook je NIC verantwoordelijk is voor goede doorvoer van de snelheid, soms werken verschillende merken doorelkaar ook niet helemaal vlekkeloos.

Heb zelf een linksys wrt54g router als switch aangesloten op mijn zyxel en in mijn computers allemaal linksys NIC's. Ik haal op iedere computer met gemak 2 MB/s oftewel 16 mbit/s. Bekabeld heb ik het niet geprobeerd, maar mijn ervaring met dezelfde combinatie met orange is dat het bijna niks uitmaakt.

herby1
MarkBM schreef:
herby1 schreef:
MarkBM schreef:

Bedankt voor de tip heb nog een linksys wireless router 54g speedbooster liggen zal het ook eens proberen.
moet je daar nog rare truc's voor uihalen of gewoon op bijde netwerk ingangen aansluiten.

Heb zelf geen ervaring met draadloos van zyxel, maar heb her en der gelezen dat zyxel niet zo sterk is in draadlooss. Zou toch mijn tip eerst uitproberen, blijf je een erg traag draadloos signaal houden, dan kan je overwegen er een AP of draadloze router aan te koppelen.

Bedenk wel dat ook je NIC verantwoordelijk is voor goede doorvoer van de snelheid, soms werken verschillende merken doorelkaar ook niet helemaal vlekkeloos.

Heb zelf een linksys wrt54g router als switch aangesloten op mijn zyxel en in mijn computers allemaal linksys NIC's. Ik haal op iedere computer met gemak 2 MB/s oftewel 16 mbit/s. Bekabeld heb ik het niet geprobeerd, maar mijn ervaring met dezelfde combinatie met orange is dat het bijna niks uitmaakt.

herby1
herby1 schreef:
MarkBM schreef:
herby1 schreef:
[quote]MarkBM schreef:

[/quote

==================================================

Bedankt voor de tip heb nog een linksys wireless router 54g speedbooster liggen zal het ook eens proberen.
moet je daar nog rare truc's voor uihalen of gewoon op bijde netwerk ingangen aansluiten.

herby
Gewijzigd door herby1 op 10 maart 2008, 20:27

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid traag door draadloos?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
geen opneemfunctie via tv Ún draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:18
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv