obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid 5 maal lager

Rens100
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn voor wat betreft het volgende raadsel:

Ik heb al 3 maanden Telfort op een perfecte constante snelheid van pakweg 14-15 M/bit. Zowel bij nieuwsgroepen als b.v. een 100 Mb bestand downloaden via http://speedtest.bbned.nl

Echter, sinds vorige week is de snelheid drastisch gedaald. Nieuwsgroepen valt nog mee, daar is de snelheid nu zo'n 10 M/bit gemiddeld. Maar een 100 MB bestand binnenhalen via
http://speedtest.bbned.nl levert nu een snelheid op van slechts 3 M/bit. Dat is dus een factor 5 achteruit gegaan, wat natuurlijk te gek is. Overigens niet alleen bij die site, andere snelheidssites geven eenzelfde beeld (ik merk het uberhaupt als je iets download uiteraard).

Mijn modem traint nog gewoon in op 15853 kbps / 1128 kbps. Hoe kan het dan mogelijk zijn dat de werkelijke snelheid zo gekelderd is?? En dan nog het verschil tussen nieuwsgroepen (wat nog enigszins acceptabel is) en downloaden via m'n browser (wat totaal onacceptabel is uiteraard).

Ik heb het modem uit en aan gezet zonder resultaat. Bovenstaande treedt zowel op op m'n vaste bedrade PC, als op m'n draadloze notebook. Het is dus niet PC gerelateerd. Zo heb je dus 3 maanden perfect internet en zo is het ineens voorbij... Het is wel opgetreden na een adsl-storing van vorige week, maar dat kan toeval zijn.

Iemand enig idee, tips??

Albert38
Test hier je snelheid eens

ftp://ftp.telfort...

MarkBM
Ik heb hier dezelfde problemen. Modem traint in op 19868 kbps / 1136 kbps

Als ik een speedtest doe op bbned dan komt dit niet hoger dan 150 kB/s gemiddeld.

Als ik de een testbestand van telfort pak zit ik wel op 1.85 MB/s.

Strange...wat kan er aan de hand zijn?

beuker
Hier in omgeving Rotterdam hetzelfde probleem.

Grabit download momenteel met 55,0 KB/s.
Normaal al maanden stabiel op 1,6 MB/s.
Gewijzigd door beuker op 09 maart 2008, 17:24

MarkBM
Gelukkig hebben meerdere mensen dit probleem. Had toevallig iets met bandwight control gedaan in Zyxel, daarna bemerkte ik het snelheidprobleem pas. Dacht eerst dat ik iets fout had gedaan. Al 2 keer modem terug naar factory settings gezet. Pfft

Momenteel max 500 KB/s met newsleecher op newscacher server!

beuker
Albert38 schreef:
Test hier je snelheid eens

ftp://ftp.telfort...

100 megabyte.bin download loopt stabiel op 1,69 MB/sec.
Downloaden van nieuwsgroepen gaat met minder dan 100 KB/sec., normaliter met meer dan 1,60 MB/sec.

Modem traint normaal in, harde reset met paperclip in het gaatje heeft geen verandering gebracht.

herby1
MarkBM schreef:
Gelukkig hebben meerdere mensen dit probleem. Had toevallig iets met bandwight control gedaan in Zyxel, daarna bemerkte ik het snelheidprobleem pas. Dacht eerst dat ik iets fout had gedaan. Al 2 keer modem terug naar factory settings gezet. Pfft

Momenteel max 500 KB/s met newsleecher op newscacher server!

Hier in twente zelfde probleem download snelheid 5x lager
244163106AngryAngry

valon
hoi ook in het noorden 2 x lager vandaag, ??????

we zullen zienAngry

valon
hoi ook in het noorden 2 x lager vandaag, ??????

we zullen zienAngry

dafhobby
Ik zit in het zuiden en vandaag een gemiddelde van 147,9 KByte.

Nog even en we hebben helemaal niets mee over.

Effe wachten tot morgen..............Helpdesk bellen of mailen heeft toch geen nut.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid 5 maal lager', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Internet snelheid neemt af... hard retrain? Hardware instellingen 1 21 oktober 2012, 15:29
Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 26 januari 2012, 01:21
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:42:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv