obey-robots.txt
06 December 2016, 03:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

eigen router ipv die van telfort?

somebrony
hallo,

wij wilden thuis binnenkort gaan overstappen van upc naar glasvezel (van telfort)
maar nu vroeg ik me af krijgen we dan een router van telfort of kan ik ook gewoon mijn eigen router gebruiken. ik heb een vriend met telfort via adsl en heeft een router erbij gekregen maar ik hoor hem er alleen maar klagen er over

en kan ik wel gewoon mijn poorten doorsturen (minecraft server en andere game servers)

bij voorbaat dank.
Gewijzigd door somebrony op 19 april 2013, 21:33

EdP
Er zijn altijd gevallen waarin het werkt en niet.

In het ergste geval kun je altijd je modem in Bridge mode zetten, alleen zou je dan voor evt. VoIP een andere oplossing moeten kiezen. In principe werkt port forwarding, maar er zijn gevallen waarin het niet wil, zoals bijv. destijds met WoW, ik weet eerlijk gezegd niet of dat inmiddels verholpen is.

Je kunt zélfs een eigen modem kopen van een ander merk als het voor jou niet zou werken.

Maar dat is allemaal wat voorbarig, je kunt eerst rond zoeken of jouw type game wel of niet werkend te krijgen is met het betreffende modem.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Volgens mij levert Telfort bij glasvezel een losse router... het modem voor glasvezel heeft geen routerfunctie ingebouwd.

Het is dan vermoedelijk gewoon mogelijk om een eigen router te gebruiken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eigen router ipv die van telfort?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv