obey-robots.txt
04 December 2016, 19:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1

rijneveld
Ik weet niet of ik dit hier wel goed post, maar indien niet juist geef even aan waar dan wel...dan plak ik dit aldaar..maar ik dacht...telfort ervaringen....

Problemen met de VOIPin via BP { Fritzbox 7170 (via Lan 1) achter de telfort router P-2812HNU-F1 }
FEITEN- Ik kan wel goed uit bellen via een andere sip provider (bijv. Voipstunt)
Ik gebruik een Fritzbox (via Lan 1) achter een telfort router P-2812HNU-F1 op het telfort internet netwerk (FB 7170 vast IP gegeven vanuit Zyxel en snelheid in FB 300 / 5000 )
Bij een binnenkomend gesprek valt geluid regelmatig weg (soms na 5 dan weer na 12 min, vaak ook gewoon goed) Meestal hierna NIET meer bereikbaar, na reset vd FB en/of zyxel pas weer bereikbaar.
wat is OORZAAK ? Bijv wegvallende i/n verbinding van telfort??
dan Weet ik waar ik moet zoeken....Shock

Sommige ideetjes / tests van mijzelf - id Zyxel:
--Is SIP instelling i/d zyxel relevant in mijn situatie ?? (BTW ik heb in zyxel voip/sip/common PRACK van supported naar disabled gezet)

--Ook heb ik in Qos (Quality of service) de LAN weight & priority op zijn hoogst gezet- zou dit KUNNEN helpen denk je??
(netw sett/queue setup> LAN_def... weight & priority naar de maximale waarden)
--De Home netw LAN inst. Staan allemaal op AUTO is dit wel het beste??
alle suggesties zijn welkom.........Helpless

PS: Ben zelf al enige weken a/h proberen / bellen etc (Reden van FB gebruik is 3 lijnen en ISDN mogelijkheden)

Alvast bij voorbaat dank,

Thomas

EdP
Je zal toch de SIP accounts uit je ZyXEL moeten halen als je via de FB wil bellen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

rijneveld
Ok alvast bedankt voor je reaktie, maar ik kan bellen en gebeld worden alleen inkomend gaat (soms...) mis na + 3 min en soms na 12 min en JA ik heb factory reset gedaan en dus GEEN SIP accounts actief of ingevoerd in de zyxel, maar ik behoud problemen.
De Voip heeft okt en nov 2012 goed gewerkt, maar vanaf dec 2012 heb ik heel regelmatig problemen.
instellingen vd 2 routers zijn NIET gewijzigd......daarom ligt dit ook zo moeilijk.
Alle instellingen heb ik volledig gedocumenteerd en afgewogen dus daarom enige vragen mbt evt oorzaken / verbeteringen....
Gewijzigd door rijneveld op 31 januari 2013, 21:28

EdP
Uitbellen is ook makkelijker, uitgaand verkeer wordt altijd doorgelaten.
Inkomend is iets moeilijker, je modem mag dan niet het Voip verkeer ten onrechte afvangen.

rijneveld
Hi EdP!
bedankt voor je reaktie, maar als je alles hierboven in ogenschouw neemt, wat kan ik wijzigen zodat de zyxel alle binnekomende doorlaat?? Of is mijn enigste laatste 2 optie's Of zyxel in bridge.....maar dan iTv conn. probs??? Of nieuwe annex A FB 7170 kopen en op de adsl zetten? btw werkt dan de iTv wel op de lan vd FB??Cool

EdP
Nou neu, ik denk dat iTV niet zomaar werkt op een ander modem, wat niet wil zeggen dat het niet zou kunnen, maar daar kan ik weinig over zeggen.
Ervaring heb ik er zelf niet mee, maar het zou wel moeten kunnen hoor, een andere SIP device (IP telefoon bijv.) achter je modem. Kijk eens naar de tips die hier genoemd worden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Standaard firmware op P2812HNU-F1 Hardware firmware 4 03 november 2014, 22:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:40:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv