obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

uploadsnelheid nul

upload0
Mogelijk is hier op het forum iemand die mijn probleem herkend en een oplossing heeft?

Ik heb:
Internet tot 20MB van Telfort met bellen
Een Zyxel 2602H-61C modem uit het Tiscali-tijdperk
Een Linksys WAP 54G
Beide voorzien van de laatste firmware.

Alles wat bedraad aan de Zyxel zit werkt naar behoren.
Alles wat via de Linksys draadloos verbinding maakt heeft ook altijd gewerkt, maar de laatste maanden niet meer. Na verloop van tijd (een paar dagen) loopt via draadloos de uploadsnelheid terug naar nul. Mail verzenden gaat niet meer en webpagina’s openen niet meer.
Het enige wat het probleem (voor een paar dagen) oplost is het herstarten van de Xyzel.
Stekker eruit en een kwartier later weer aansluiten. Helemaal terug naar fabrieksinstellingen lijkt voor iets langere tijd te helpen (een week ongeveer). Alle instellingen in de Zyxel moeten dan helaas wel opnieuw ingeklopt worden.

Ik heb de oplossing gezocht (maar niet gevonden) in de Linksys.
• Ik heb ook een andere Linksys WAP 54G geprobeerd en het probleem bleef bestaan.
• Ik heb een Linksys WAP 54G voorzien van dd-wrt firmware. Ook toen bleef het probleem bestaan
Ik heb de oplossing gezocht (maar niet gevonden) in mijn laptop
• Ik heb mijn draadloze verbinding met opzet enige tijd uitsluitend gebruikt met een volledig nieuw geïnstalleerde laptop, Windows 7 (inclusief nieuwste drivers voor mijn draadloze netwerkkaart) en ook toen bleef het probleem opdoemen.
• Ik heb mijn draadloze verbinding een tijdje alleen gebruikt met mijn iPad en het probleem bleef hetzelfde

Bij de Helpdesk van Telfort loop ik tegen een muur op. “Alles wat bedraad zit werkt naar behoren dus het ligt niet aan Telfort”. Ze vinden overigens wel dat mijn Zyxel een oudje is. Hun advies: “een nieuw (draadloos) modem lost uw probleem op.” Daarvoor hoef ik alleen maar over te stappen naar een nieuw abonnement. Er gaat dan een nieuwe contractperiode van een jaar in.

Maar dat wil ik helemaal niet. Ik heb mijn vaste contractperiode jaren geleden al gehad. Ik ben al tijden een trouwe klant van Telfort die op dit moment een probleem heeft met zijn Zyxel modem. Het lijkt me redelijk dat Telfort me daarmee gaat helpen. Ook als dat Telfort een modem kost. Of zijn die alleen om nieuwe klanten te lokken? En weten die nieuwe klanten dat ze het over een paar jaar lekker zelf uit kunnen zoeken met hun gratis bruikleenmodem? De Helpdesk verwijst me door naar een klantenservicenummer. Daar verwijzen ze me weer terug naar de Helpdesk. Ik voel me niet erg klantvriendelijk behandeld.

SimOnly
Probeer eens met inssider een vrij kanaal te vinden.
Gebruik een schakelklok om dagelijks de linksys een minuutje stroomloos te maken.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

upload0
Dankjewel SimOnly, voor je reactie.
Andere kanalen lossen het niet op. Ik heb de "dunst bevolkte" al te pakken.
Linksys stroomloos? Die resetten helpt niks. Of bedoel je de Zyxel stroomloos?

De Zyxel lijkt vol te lopen met het een of ander.
Die met een schakelklok elke nacht een kwartiertje stroomloos maken zou een mogelijkheid zijn.
Maar het bestrijdt eigenlijk een symptoom en lost het probleem niet echt op.
Zou het ook geen kwaad kunnen voor mijn Zyxel?

SimOnly
Nee dat kan geen kwaad. Heb je de zyxel en linksys vlak bij elkaar, pak ze dan allebei met die schakelklok.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uploadsnelheid nul', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv