obey-robots.txt
08 December 2016, 08:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Portforwarding --> Attack

EdP
Meestal kom ik zelf een heel eind, maar nu sta ik zelf voor een raadseltje. Wie helpt me dit te begrijpen?

Voor Azureus heb ik portforwarding ingesteld in de ZyXEL P2602R-D1A, port 6881 en de poort die Azureus meldt worden geforward naar mijn local IP. Ook heb ik in de firewall instellingen rules gemaakt die dit verkeer (beide poorten) toestaan. Dat lijkt ook te werken, want ik kan daadwerkelijk downloaden met Azureus, de ene keer sneller dan de andere, is normaal denk ik. Hij zegt niet meer Firewalled en zegt zelfs NAT OK.

Toch blijven de smilies geel EN de router logs geven een lange stroom ATTACK meldingen (SYN FLOOD). Ik zie zelfs ATTACK meldingen veroorzaakt door m'n eigen local IP Frown

Wat moet ik nog meer doen? Of vergist de ZyXEL zich?

Edit: de logs laten een veelheid aan poorten zien, logisch dat die blokkeren, het lijkt me niks om een reeks van tienduizenden poorten door te laten. Azureus luister toch maar naar één en ik zie ook niet direct hoe ik met de ZyXEL een hele reeks poorten kan forwarden naar één enkele poort.
Gewijzigd door EdP op 04 maart 2008, 22:18

ton2e
Firewall uitzetten en je probleem is opgelost. Als je met Windows werkt zorg dan voor een fatsoenlijk firewall op je systeem. Werk je zonder Windows dan heb je een firewll niet eens nodig.

EdP
Sorry, maar dit vind ik geen geslaagd antwoord. Ten eerste is er genoeg narigheid buiten te houden, ik laat de firewall liever aan. Verder is je opmerking over niet-Windows onjuist. Heb je al eens een rootkit hack meegemaakt op een Linux bak? Dat geldt eigenlijk voor alle systemen.

Weet iemand een betere optie? Nogmaals, Azureus werkt normaal, ik heb NAT OK en haal tot ca. 150kB/s download en tot max. ingestelde upload, maar wel mét een gele smilie.

Richard
Een rootkit-hack kun je alleen krijgen als er echt een vulnarability is en dat is meestal in iets wat openstaat voor de buitenwereld zoals apache en php. Daarnaast zijn voor die problemen sneller fixes beschikbaar als bij windows. Updaten moet je bij elk OS dat is wel zo.
Bij normaal gebruik voor te internetten krijg je echt geen rootkit op je linux.

Als je eigen ip adres ook die attacks genereert, dan is er ofwel een nog iets anders wat het probleem veroorzaakt zoals een hidden trojan ofzo, ofwel Azureus is zaken aan het doen die hij niet zou moeten doen.
Daarnaast zou de Zyxel zich ook nog wel eens kunnen vergissen of werkt de firewall te streng.
Er zijn zoveel mogelijkheden dat het moeilijk is een wel geslaagd antwoord te geven danwel te verwachten. We kunnen niet in jouw systeem kijken danwel weten in hoeverre jouw kennis van ICT reikt. Dat is altijd zo op forums dus dat moet je niet zien als een verwijt hoor.Wink

Ik werk zelf niet met Azureus, maar je zou bijv. om te testen of het probleem dan ook voor komt, eens een andere torrent client kunnen proberen. Zo is alvast een vergelijk te maken of het euvel veroorzaakt wordt door Azureus danwel door iets anders, toch?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding --> Attack', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
portforwarding 2602H-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 03 maart 2010, 12:01
portforwarding en/of upnp zorgen niet voor open poorten Eigen netwerk achter het Telfort modem 27 25 januari 2010, 20:55
Portforwarding P-2602HW-61 Algemeen 9 11 september 2009, 21:39
Portforwarding ZYXEL P-2602R-D1A Algemeen 5 10 mei 2009, 10:55
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:28:20
| hilka8508:39:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv