obey-robots.txt
09 December 2016, 16:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Via Telfort internet een eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc
 Onderwerp afdrukken

Vast bellen via Siemens C470IP

Henk-Jan
Op dit moment gebruik ik een Siemens Gigaset C470IP IP telefoon om via Cheapvoip goedkoop naar Duitsland te kunnen bellen. Voor inkomende gesprekken heb ik bij KPN een budgetbellen abonnement afgesloten (a 10,24 per maand). Internet neem ik af bij Telfort, ZyXEL P-2601HN-F1 modem.

Ik overweeg nu over te stappen naar vast bellen van Telfort. Hierdoor zou ik mijn abonnement bij KPN kunnen afsluiten.

Mijn vraag: is het mogelijk om de vast bellen dienst van Telfort te configureren in de Siemens C470IP. De Telfort provider zou dan nog steeds alleen voor inkomende gesprekken gebruikt worden, al het uitgaande verkeer zou nog steeds via Cheapvoip moeten blijven lopen.

Ik hoop dat iemand op dit forum uit ervaring kan zeggen of dit wel of niet werkt.

Groet en alvast bedankt voor het meedenken,
Henk-Jan.

EdP
Wat jij wilt kan in principe, ik heb geen verstand van een C470IP maar ik bel uit via Voipbuster (ne zoiets als Cheapvoip) en voor inkomende gesprekken heb ik m'n nummer laten porteren naar BudgetPhone (een tientje per jaar). Bij mij zitten die 2 accounts in het modem, maar als je nu ook kunt uitbellen via Cheapvoip, dan moet het je ook lukken een inkomend account in te stellen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Henk-Jan
Ik heb ook aan dit scenario gedacht, alleen ben ik bang dat ik mijn huidige telefoonnummer bij BudgetPhone niet kan behouden.

Bij Telfort vast bellen kan ik mijn huidige nummer meenemen.

EdP
Dat is juist wat 'porteren' betekent, je huidige nummer wordt overgenomen door een andere provider. Wink
Dat kan gerust Telfort of BudgetPhone zijn, om het even welke provider die deze dienst biedt.

Henk-Jan
Bedankt

Ik had over het woord "porteren" heengelezen, wel de site van BudgetPhone gecontroleerd, maar blijkbaar niet goed genoeg.

Tientje per jaar is natuurlijk nog beter dan 2,50 per maand

EdP
Heel veel scheelt het niet eens, bijkomend voordeel van Telfort zou zijn dat je een 2e uitbel-account hebt. Succes met het maken van een keuze. Smile

Henk-Jan
Gisteren is Telfort vast bellen opgeleverd.

Helaas is het me niet gelukt om mijn Siemens C470IP te gebruiken voor binnenkomende gesprekken (als ik mobiel gebeld was kon de beller mij niet verstaan, alleen maar echo's). Geen enkele instelling leek dit probleem te verhelpen.

Uiteindelijk mijn Telfort modem gebruikt om binnenkomende gesprekken op te vangen en deze analoog door te sturen naar mijn Siemens C470IP, conform de oude situatie. Alles werkt perfect nu.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vast bellen via Siemens C470IP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Simunlock code Siemens CX70 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 29 december 2013, 13:58
Unlock codes Siemens MC60 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 04 juli 2013, 14:57
simlockvrij maken van Siemens MC60 en ALCATEL OT C550 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 05 oktober 2012, 11:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:40:25
| Lutz09:58:48
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv