obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Traxdata/MVIX mediaplayer kan niet aanmelden op Zyxel P-2812HNU

skipper79
Sinds een paar weken ben ik overgegaan naar Telfort. Nu heb ik een P2812HNU-fx router gekregen en ge´nstalleerd.
Nu kan ik alleen mijn Traxdata MMS (mediacenter) niet met de kabel aangemeld krijgen op de router. (draadloos wel!)
Ikheb het zowel automatisch geprobeerd als het handmatig invoeren van een ip-adres, DNS, etc, maar ik krijg geen verbinding.
Is er iets wat ik in de router moet aanpassen?

Ik hoor graag of er mensen dezelfde ervaring hebben met wat voor mediaplayer dan ook.
Gewijzigd door skipper79 op 12 november 2012, 12:56

skipper79
ben er ook zelf achter gekomen waardoor ik geen verbinding kreeg. Ik had namelijk achter poort 4 van de router een switch zitten met 1 kabel richting mijn interactieve tv en de andere naar mijn mediaplayer. Maar dat werkt niet, omdat de signaal van poort 4 alleen maar iTV is en geen internet.
Ik zal dus twee kabels moeten trekken.... of er een mogelijkheid om poort 4 te delen???

EdP
Je kunt een netwerkkabel splitsen zodat er 2 aansluitingen uit te maken zijn, maar daarmee degradeer je wel beide lijnen tot 10Mbit en ik denk niet dat je dat wilt met een mediaplayer (en ook niet met iTV denk ik).

Je kunt natuurlijk een powerline adapter proberen of inderdaad een kabel trekken. Een wireless bridge moet je denk ik ook niet willen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

tazmanian_dragon
Hallo Skipper en EdP,

Tot voor kort kon ik ook niet met de Traxdata MMS op de Zyxel P-2812HNU-F1. Zelfs na firmware update 3.12 werkte het niet. Nogmaals de instellingen op de router bekeken en zag dat je onder Home Networking - tabblad 'LAN Setup' per poort de snelheid en duplex-instellingen kan wijzigen (staan beide standaard op Auto).
Deze poort (in mijn geval poort 2) nu gewijzigd naar Full Duplex/10MB en het werkt! Sneller wil helaas niet lukken (100MCool

Vwb de reactie van EdP; Je kan idd 2 netwerklijnen via 1 UTP kabel trekken (netwerk heeft min. 2 van de 4 aderparen nodig). Alleen moet je nog steeds gebruik maken van 2 poorten op de router om deze aan 2 apparaten te koppelen.
Sowieso heeft de TV-ontvanger behoorlijk wat datasnelheid nodig (zeker bij HD) en is het dus af te raden deze poort te delen met andere apparaten. Het kan resulteren in haperende en blokkende beeld/geluid.

Hopelijk heb je (en anderen) hier wat aan.

RadjenBoxing

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traxdata/MVIX mediaplayer kan niet aanmelden op Zyxel P-2812HNU', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv