obey-robots.txt
09 December 2016, 16:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding lukt niet

dukaat
Ik heb van Telfort een Zyxel router type P-2812HNU-F1 met firmware versie V3.10(TUE.4)-20120807 ontvangen. Volgens de specificaties was het mogelijk om port forwarding te doen, maar dit bleek in de praktijk niet te werken op het Telfort netwerk. Mijn vermoeden werd bevestigd op diverse forums waar meer mensen hierover klaagden. Daarom maar een Draytek Vigor 120-annex A (voor analoog) modem gekocht omdat ik daar ervaring mee heb. Die werkt voor het internetten prima, maar ook hier lukt het niet om een poort te forwarden om een webservertje bereikbaar te maken. Zelfs bij een volledig uitgeschakelde firewall en geopende DMZ is er niets te bereiken. Een poortscan op het IPadres levert ook niets op. De hele boel zit potdicht en blijft dicht. Alleen een ping werkt nog.

Ik heb uren zitten lezen op forums en websites, maar geen enkel voorstel bleek te werken. Tot ik op het idee kwam om een experiment met de buurman te doen. Die heeft ook Telfort, maar gebruikt een een Draytek Vigor 2710-B (voor ISDN) en kan alles forwarden wat hij wil. Bij wijze van proef hebben we de router zo ingesteld dat je het kunt managen vanaf het internet. Daarmee is poort 80 geforward. Bij het invoeren van zijn IPadres krijg je het normale inlogscherm van de router te zien. Maar deze zelfde instelling bij de Vigor 120 werkt niet. Ook niet als je met telnet of ssh probeert in te loggen.

De vraag is nu hoe dat kan. Kan het zijn dat Telfort poorten blokkeert? Dit is zo ongeveer nog het laatste waar ik aan zit te denken.

Franzki
Voor zover ik weet blokkeert Telfort geen poorten.

Het probleem zit dus vermoedelijk f in je configuratie f in de manier waarop je test of de poort open staat.

dukaat
Het testen doe ik altijd op dezelfde manier: van buitenaf via een ander IPadres en vanuit het LAN door de meting te laten doen door een site die de poorten scant. Als jij zeker weet dat Telfort geen poorten blokkeert dan moet er dus iets in de configuratie zitten. De andere Draytek router (de 2710) doet het wel en als ik de Vigor 120 helemaal "open" zet dan zou hij het dus zeker moeten doen. Dat is niet het geval. Ik zal een e-mail sturen naar de support afdeling van Draytek. Misschien zit er een foutje in het BIOS.

EdP
De vraag is wat mij betreft: welke poort(en) wil je forwarden en naar wel IP adres?
Want als je modem zelf wel reageert op z'n webinterface, dan kun je niet ook diezelfde poort gebruiken voor een webserver op je LAN.

En, ook niet onbelangrijk: er kan een (andere) firewall actief zijn die iets tegenhoudt.

Wat ik zelf altijd doe in zulke gevallen is de port-forward z instellen dat hij logs genereert, dan zie je tenminste of er iets wel of niet geblokkeerd wordt. Helaas lijkt deze optie in de 2812 nu te zijn verdwenen (bij de huidige firmware dus). Maar misschien kan jouw Draytek dat wel?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

EdP
Zojuist heb ik nog even getest; ik heb zomaar een port (20666) geforward (naar 80) op het LAN IP van mijn laptop waarop ik voor de gelegenheid een WAMPservertje heb draaien en het werkt, maar niet voordat ik in m'n personal firewall (Comodo) inkomend verkeer naar de httpd.exe op de een of andere manier heb toegestaan. Tot die tijd geeft GRC.com aan dat port 20666 Stealth is, daarna geeft-ie Open aan.

Als je hulp nodig hebt ben ik evt. best bereid om 's via TeamViewer mee te kijken, het zal niet de eerste keer zijn dat het op die manier toch voor elkaar kwam.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

dukaat
Dank voor je reactie en het meedenken. De management interface van de Vigor 120 heb ik ingesteld op poort 8080, zodat er geen conflict ontstaat met de webserver er achter. Vanaf het LAN en het WAN is de router te managen op poort 8080. Als ik op het LAN achter de Vigor 120 de webserver ping, dan krijg ik antwoord. Met nmap kan ik zien dat poort 80 openstaat, zelfs met Telnet inloggen op poort 80 lukt prima en uiteraard ook met een IE of Firefox. Als ik dus vanaf het WAN ping of Telnet naar poort 80 dan zou ik hetzelfde moeten zien. Bij wijze van test heb ik de firewall uitgezet en DMZ ingeschakeld. Dan zou je toch denken dat de boel helemaal open staat. Helaas niet, alleen ping naar de router werkt. Maar dat is een een ander protocol, dus dat klopt.

Dezelfde situatie met die andere router (de Vigor 2710) werkt uitstekend. Daar heb ik de DMZ helemaal niet gebruikt; alleen poort 80 naar poort 80 open gezet en voila, het werkt en snel ook. Daar heb ik ook een ander poortnummer geforward naar poort 80 van de webserver en dat werkt ook. Ik vind het idee van die logs genereren wel een goed idee. Ik zal eens kijken of die 120 dat kan. En ook dat idee met Teamviewer is een optie, misschien zie ik toch iets over het hoofd. Je weet nooit. Wordt vervolgd...
Gewijzigd door dukaat op 01 november 2012, 02:55

dukaat
Het heeft even geduurd en de nodige moeite gekost, maar het werkt nu. De oplossing was simpel (zoals altijd). De webserver is geen gewone computer, maar een Digitale Video Recorder zonder toetsenbord. Daardoor is het heel gemakkelijk om een verkeerde invoer te doen. Het bleek dat het Default Gateway adres onjuist was: het laatste cijfer was niet opgeslagen. Na invoer ervan werkte alles uitstekend. Voor degenen die hebben meegedacht: bedankt!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:47
| Lutz10:02:10
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv