obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ITV storing

Josti
Sinds februari dacht ik van itv te kunnen gaan genieten; helaas is het een grote ergenis aan het worden. tijden het kijken naar een programma valt het signaal zeer regelmatig enige tijd weg zodat je hele stukken van een programma mist.

Zijn er meer mensen die dit hebben en is dit op te lossen door een of andere instelling in het modem?

DH64
Hallo Josti, ik heb itv sinds december 2011 en heb tot nu toe nooit een storing gehad.
Is je TV ontvanger (Motorola VIP1963) bedraad of 'draadloos' (via het stopcontact) verbonden met het modem en want is je maximale download snelheid ?
Gewijzigd door DH64 op 22 april 2012, 01:28

Josti
Hoi DH64,

De motorola VIP1963 is bedraad aangelegd. Ik heb verder niets ingesteld bij de downloadsnelheid. Kan ik de snelheid ergens in de router zien?

DH64
Je ingetrainde snelheid is te bekijken in het modem.
Ga naar http://192.168.1.254/ en vul je inlog gegevens in (admin - admin)
Klik hierna op het knopje system info (rechts in het scherm)
Rechts boven bij interface status zie je de ingetrainde down en upload snelheid.
Om itv stabiel te bekijken is minimaal een 12 mbit verbinding nodig.
De internet kabel voor itv moet min. een UTP Cat 5e zijn is mij door de installatie monteur verteld.
Is je kabel aangesloten op port 4 van het modem zo ja dan is dat goed.

Voor verdere vragen en hulp kun je je het beste richten aan het personeel van Telfort (Telfort Webcare)
Je vind ze o.a. in hun eigen Telfort forum: Gan naar www.telfort.nl, klantenservice, Telfort forum
Na je aangemeld te hebben als forum lid scroll je naar beneden naar: Internet, TV en Bellen / Interactieve TV & Digitenne.
Start je eigen topic en richt je aan het webcare team van Telfort.
Zij kunnen je eventueel verder helpen met je probleem.

Succes ermeeSmile
_
Gewijzigd door DH64 op 22 april 2012, 18:38

Josti
Ik heb niet zo veel verstand van Mb's, mb's en zo, maar het onderstaande vind ik bij de interface status:

ADSL WAN Up 11448/1032 kbps
LAN 1 Up 100Mbps
LAN 2 Up 100Mbps
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Up 150Mbps

Verder is de kabel aangesloten op LAN4.
Bij LAN 4Up (=TV?) staat dus 100 Mbps. Ruim boven de 12mbit die je noemt.

Zo te zien lijkt dit OK. Kan ik nog ergens anders aan denken om in te stellen?

vg. Josti

DH64
Beste Josti,

ADSL WAN Up 11448 kbps download snelheid staat gelijk aan 11,5 Mb/s
Dit betekent dat je een 11 mb down en 1 mb abonnement hebt (ADSL2 vermoed ik)
Dus 11 mb is jouw maximale internet download snelheid.
Als je tv kijkt gebruikt itv daarvan ongeveer 3,5 Mb/s blijft er over 8 Mb/s voor het internet.
In principe is het zo dat itv voorrang krijgt naast het gebruik van internet.
Stel dat je kijkt en opneemt op het zelfde moment kost het je 7 Mb/s blijft erover 4,5 Mb/s voor internet en telefonie !!

wat bij LAN4 staat betekent de max. doorvoer snelheid van je kabel intern (eigen netwerk)

Het ziet ernaar uit dat je echt aan het minimum vereiste zit om itv te kijken via jouw verbinding en deze gevoeilig is voor onderbrekingen daardoor.

Josti
Beste DH64,

Hmm.. Net even mijn abonnement gecheckt op de Telfortsite; ik heb een 20Mb Internetabonnement. Dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Ik ga binnenkort maar een seen vraag stellen aan Webcare op hun eigen forum. Ik laat het weten wat daar uit komt.

Bedankt tot zover

DH64
Okee succes ermee, vraag of ze je lijn willen testen wat de snelheid op jouw lijn momenteel is en zou moeten zijn.

Ik hoor van je,

Groeten, Richard

Josti
Beste DH64,

Vrijwel direct na dit bericht, nam Telfort zelf contact met mij op; ik zou een theoretische snelheid van 18 Mb moeten hebben. Ze hadden de volgende oplossing voor mij; ik zou gemigreerd worden naar een andere straatkast en een ander modem krijgen dat geschikt zou zijn voor VDSL. Het modem was er al de volgende dag! Daarna nam Telfort nog telefonisch contact op om de procedure nader uit te leggen en vandaag zou de migratie feitelijk plaats vinden.
Vandaag deed de TV even helemaal niets; nieuwe moden uit en weer aan en alles deed het weer. In de modem zie ik nu een snelheid van 18Mb Smile. Ik neem aan dat mijn itv probleem hiermee verholpen is. Bedankt voor het meedenken.
Ook hulde aan het webcare team! Een pro-actieve benadering van een probleem zoals ik nog niet eerder heb meegemaakt.

vg. Josti

DH64
Beste Josti,

Ik ben blij voor je dat het allemaal goed gekomen is en inderdaad hulde voor het webcare team voor de benadering en oplossing van het probleem Smile

mvg, Richard

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ITV storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Storing Enschede Storing 1 16 augustus 2014, 10:47
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:07:22
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv