obey-robots.txt
09 December 2016, 16:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A

Stian
All,
Ik ben beginneling die overigens al wel alle info over routers achter de Telfort Zyxel heeft gelezen. Ik heb het naar mijn weten ingesteld zoals is aangegeven (zyxel naar LAN poort van router en DHCP uit). Echter, omdat de snelheid tussen laptop (draadloos en bedraad) en Netgear gigabit readynas erg achter blijft (42mbit over draadloos, terwijl 300 theoretisch zou moeten kunnen) heb ik nog een vraag. Ik heb een Netgear WNDR3700 gigabit router, die overigens zo veel opties heeft dat ik er niet zeker van ben dat het goed staat.
De Zyxel wijst de IP adressen toe, hierdoor vermoed ik dat alle data ook nog heen en weer gaat tussen zyxel en netgear router. Zou de netgear router niet de ip adressen moeten toewijzen? Zoja, wat doe ik fout? Excuses als dit echt heel dom is.

Alvast bedankt.

gr Stian

SimOnly
Hoe heb je de netgear aangesloten?
Ik vermoed dat je je netgear nu als switch gebruikt. Oftewel je heb de uitgang van de zyxel in een lan poort van de netgear gestoken ipv de internet/wan aansluiting.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Stian
Hi,
Alle instructies (incl http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=816) geven aan dat de LAN poort gebruikt moet worden. In deze configuratie krijg ik helemaal geen verbinding als ik hem in de wan poort stop.
gr stian

SimOnly
Als je de wan poort gebruikt moet je dubbel poorten open zetten. Als switch is ook prima!

42 Mbit draadloos is voor je internetverbinding meer dan genoeg. Van Telfort krijg je max 20 Mbit en hoe verder je van de centrale woont hoe slechter het wordt.

Die 300 Mbit is de interne doorvoersnelheid. De mogelijkheden van je wifi apparatuur zijn van invloed op de max haalbare snelheid.

Die 300 Mbit wordt gedeeld door zenden en ontvangen en hou je effectief nog 150 Mbit over. Afhankelijk van allerlei foefjes die door de fabrikant zijn ingebouwd kan dit mogelijk hoger uit pakken.

Wat is b.v. de max snelheid die je wifi adapter aan kan? Het draadloze gedeelte zal zich altijd instellen op de traagste component.

Daarnaast is de afstand tussen router en b.v. laptop en de drukte van andere draadloze signalen bepalend voor de snelheid.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Stian
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb de laptop direct aan de router gehangen (wireless uit). Resultaat van de snelheid tussen NAS en laptop (alles gigabit) was 95Mbit (via draadloos 42). Als switch moet alle data ook nog via de 100Mbit Zyxel toch? Ik ben erg benieuwd naar een handleiding van hoe ik de wan poort via dubbele poorten zou moeten uitvoeren. Is deze al een keer gepost?
Wederom bedankt voor de moeite

Ape
Als de Netgear router als switch fungeert, loopt alle verkeer automatisch over de snelste/dichtstbijzijnde route.
Dus het is niet zo dat alle verkeer maar over de Zyxel blijft lopen, ook als dat niet nodig is.

Verder zou ik je adviseren om enkele reviews van de router te lezen.
Daar komt de Netgear niet zo best uit qua WIFI snelheid.
Je haalt nog redelijke waardes blijkbaar: http://reviews.cn...ol;rvwBody
Die 300 Megabit per seconde snelheid op de verpakking is altijd reclame voor de eigen zaak maken.
Moet je met een korreltje zout nemen...
Kijk voor de beste satelliet links naar satelliet.start-plaats.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:41:34
| Lutz09:59:57
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv