obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Portforwarden ZyXEL 2602HW en vista home...

BackWooD
Oh oH, ja ik heb vista home... Ik was best blij met XP pro (want daarin werkte wel alles normaal) maar nu met vista home loop ik van het ene probleem in het andere.

Ik heb dus een ZyXEL 2602HW-D1A (geeft het aan in de modem eigenschappen) Firmware 3.40. Oke, ik wil dus mijn port forwarden voor Soulseek en uTorrent. Dit werkte allemaal wel onder XP pro en Tiscali, maar nu dus niet onder de huidige omstandigheden (Vista Home en Telfort).

Ik heb portforward.com al meerdere malen bezocht. Maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb het geprobeerd met de firewalls uit, steeds niks.
Ik kan ook de eigenschappen van mijn netwerkkaart niet selecteren.
Is dat een beveiliging van Vista home?
Ik moet een Static-ip adres aanmaken in vista en die opgeven in de portforward functie in mijn modem...Toch?!
Ik zeg je eerlijk, ik mis nu wel XP-pro hoor.
Maar ja, ik heb dus een nieuwe Dell gekocht ennuh die leveren bij de machine die ik heb genomen alleen nog maar die ellendige Vista. Het ziet er allemaal wel gelikt uit hoor en ermee werken gaat in veel gevallen best intuïtief, maar het is niet tof als je usb stick niet meer werkt, je webcam niet meer werkt, je eerst retesnel kon donwloaden en nou kan ik niet eens mijn port geforward krijgen. Oh ja, XP opstarten ging onder het totaal 'vervuilde' systeem wat ik had (veel geïnstalleerde programma's) twee keer sneller dan nu met een 'schone' vista...Shock
Sorry voor de klaagzang over Vista hier, ik geef het zeker een kans, maar ik zou het echt fijn vinden als iemand mij kan helpen en eventueel toffe tips heeft hoe ik mijn vista rete veel sneller kan maken. Maar eerst en vooral hulp graag met het forwarden van mijn poortjes Wink

Bij voorbaad: Muchas Gracias!

Sir Tycoon
Hoi Backwood
Zelf ben ik aan het stoeien geweest met de poorten open zetten in het modem voor emule.
wellicht werkt dat het zelfde voor uTorrent en soulseek. Logisch dat je hier en daar de namen wat moet aanpassen en de poortnummers van die programma's, maar dan heb je wel een idee hoe het zou kunnen.

ZyXel 2602HW-D1A configuratie voor eMule
Deze wordt o.a. uitgeleverd met de nieuwe pakketten van Telfort

1. Start je internet browser op.

2. Vul als internetadres http://adsl-modem/ in of indien dit niet werkt http://192.168.1.254/
Je bent nu in de Web Configurator van de Router. - Login met je password.

Let op! Kies in het menu ‘Maintenance’ voor ‘Configuration’ en maak hier eerst een ‘Backup’ van de huidige setting. Dit hoeft niet maar voor alle zekerheid.

3. Ga naar 'NAT' in het menu 'Advanced Setup'
Selecteer dan 'SUA Only' en klik op 'Edit Details'

4. Vul in een lege rij bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4662
en bij 'IP Address' het LAN IP adres van de desbetreffende computer.
Vul in een nieuwe rij bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4672
Vul in een nieuwe rij bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4711

(NOTE: het LAN IP adres is evt. op te zoeken bij 'Maintenance' - 'DHCP Table'Wink Of via: Kies Start >> Uitvoeren >> cmd Type als opdracht ipconfig en druk op Enter. Je ziet het nu staan. Neem dit precies over inclusief punten.

Sla de wijzigingen nu op door op [Save] te drukken

5. Ga vervolgens naar 'Firewall' in het menu 'Advanced Setup' en klik op 'Rule Summary' Bij ‘Packet Direction’ selecteer in het dropdown menu LAN to WAN (=outgoing) en klik op ‘Append’

Je bent nu in Firewall >> Edit Rule – zoek en klik op ‘Edit Customized Services’
Er verschijnt een tabel. Voeg bij deze lijst de volgende gegevens toe, door op een cijfer te klikken.

Service Name: eMule [1]
Service Type: TCP
TCP Type: Single
Port Number: 4662

Service Name: eMule [2]
Service Type: UDP
Port Number: 4672

Service Name: eMule [3]
Port Number: 4661

Service Name: eMule [4]
Service Type: UDP
Port Number: 4665

Service Name: eMule [5]
Port Number: 4711

6. Ga terug door op [Back] te klikken

7. Selecteer nu in de lijst 'Available Services’: 'eMule [1](TCP:4662)', 'eMule [2](UDP:4672)', 'eMule [3](TCP:4661)' en 'eMule [4](UDP:4665)' (door op [>>] te klikken), verwijder 'Any(TCP)' en 'Any(UDP)'(door op [<<] te klikken).

(NOTE: 'eMule [5](TCP:4711)' hoeft hier niet geselecteerd te worden)

8. Ga naar de bovenkant van de pagina en vink aan ‘Active’ daarnaast ook
'Action for Matched Packets' __ 'Forward'

9. Bij ‘Source Address’ kies in dropdown menu ‘Single Address’
Vul je LAN IP adres in en klik op ADD. Selecteer vervolgens het woordje ANY in de box rechts en klik op DELETE. 'Any' zal dan verdwenen zijn en alleen je IP nummer staat nog in deze box.

10. Laat bij 'Destination Address’' wel 'Any' staan.

11. Sla je wijzigingen op door op 'Apply' te klikken. Klik ook op de pagina waar je nu komt op 'Apply'.

12. Ga vervolgens naar 'Firewall' in het menu 'Advanced Setup' en klik op 'Rule Summary' Bij ‘Packet Direction’ selecteer in het dropdown menu WAN to LAN (=incoming) en klik op ‘Append’

Je bent nu weer in de Firewall >> Edit Rule –
Selecteer in de lijst van 'Selected Services' 'eMule [1](TCP:4662)', 'eMule [2](UDP:4672)', 'eMule [4](UDP:4665)' en 'eMule [5](TCP:4711)', en verwijder ook hier 'Any(TCP)' en 'Any(UDP).

(Let op! 'eMule [3] (TCP:4661) hoeft hier niet geselecteerd te worden)

13. Ga naar de bovenkant van de pagina en vink aan ‘Active’ daarnaast ook 'Action for Matched Packets' __ 'Forward'

14. Laat vervolgens bij 'Source Address' 'Any' staan en bij 'Destination Address' kies in dropdown menu ‘Single Address’ en vul je LAN IP adres in en klik op ADD. Selecteer vervolgens het woordje 'Any' in de box rechts en klik op DELETE 'Any' zal dan verdwenen zijn en alleen je IP nummer staat nog in deze box.

15. Sla je wijzigen op door op 'Apply' te klikken. Klik ook op de pagina waar je nu komt op 'Apply'

16.Je kunt nu kiezen voor "Logout" bent helemaal klaar met instellen.
Het resultaat is een High ID in eMule!!!

Aanvulling 19.03uur
lees net op het Tiscali Forum dat bozotheclown een volgend bericht heeft neergezet: Zyxel 2602HW-D1A & Torrentverkeer

Hij lijkt een oplossing te hebbenGrin

Groeten en succes
Sir Tycoon
Gewijzigd door Sir Tycoon op 27 februari 2008, 19:06

BackWooD
Heel bedankt voor je uitleg, maar ik kom helaas niet verder... Jou uitleg beslaat inderdaad ongeveer wat ik gewend was met mijn vorige modem. Het lijkt of de interface die mijn modem software nu heeft anders lijkt dan wat jij allemaal uitlegt...

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Dat is wat er bij mij staat, is dat hetzelfde als jouw modem software?

En inderdaad had ik die topic op tiscali forum ook gelezen, maar daar kom ik niet verder mee.

BackWooD
Oke dan, het is gelukt,het is toch een stuk simpeler dan ik dacht!

Ik heb op zyxel support( http://www.zyxels...l/z156.php) nog eens goed gekeken en nu blijkt dat ik het al die tijd gewoon goed heb gedaan.

Voor de firmware 3.40 die ik gebruik heb je een portforward tabblad onder je NAT eigenschappen, daar moet je gewoon alles invullen en dat is goed genoeg.
Maar het is de Firewall van de router die alles tegenhoud, hoe ik die precies moet configureren weet ik nog niet.

Ik hoop dat anderen hier ook nog iets aan hebben!

Groetjes

RNIdema
Sir Tycoon,

Bedankt voor je superduidelijke uitleg. Hoewel ik enige ervaring heb met portforwarden kreeg ik het niet voor elkaar om dit bij eMule goed te doen met mijn Zyxel modem. Het is met je uitleg in één keer gelukt en ik begrijp nu ook wat ik verkeerd deed: ik had alleen de firewall opgengezet, en wist niet dat je ook nog moest port-forwarden.

Backwood, bedankt voor je vraag. Inderdaad is zo'n discussiegroep heel nuttig!

Vriendelijke groet, René

ton2e
BackWooD schreef:
Maar het is de Firewall van de router die alles tegenhoud, hoe ik die precies moet configureren weet ik nog niet.
Groetjes

"Firewalls maken meer kapot dan je lief is". Dat ding heeft voor consumenten gebruik geen enkele zin. Gewoon zorgen voor een goede beveiliging op je systeem (beter nog koop Unis of Apple i.p.v. Windows. Sterker bij Apple heb je helemaal geen beveiliging nodig.) en je hebt nergens last van.

Sir Tycoon
Rene

Graag gedaan jongen. Blij dat het is gelukt Wink

Groeten van
Sir Tycoon 2803WS

rvangaal
Ik heb hier ook veel mee lopen stoeien, totdat ik erachter kwam dat het *toevoegen* van forwarding wel lijkt te werken met Apply, maar weghalen van portforwards werkt niet direct (v3.40 firmware).
Ik moest de router (2602) rebooten om echt de portforwards door te voeren, ook degene die ik had gewijzigd.
Dus uitkijken met 'live' editen; als het goed lijkt, dan eens een reboot proberen...

EdP
ton2e schreef:
"Firewalls maken meer kapot dan je lief is". Dat ding heeft voor consumenten gebruik geen enkele zin. Gewoon zorgen voor een goede beveiliging op je systeem (beter nog koop Unis of Apple i.p.v. Windows. Sterker bij Apple heb je helemaal geen beveiliging nodig.) en je hebt nergens last van.

Daar ben ik het niet mee eens. De gemiddelde computer consument is een argeloos slachtoffer en dat is meteen de reden waarom virussen, trojans en spam nog steeds zo'n groot probleem zijn -en groeien. Er zijn helaas nog altijd mensen die op alles klikken wat ze zien en er zijn zelfs nog mensen die serieus spam gaan zitten doorlezen.

Een goede firewall en vooral ook een software firewall die je waarschuwt als een bepaald programma of een nieuwere versie ervan iets wil verzenden of ontvangen, is een welkome bescherming.

Ook Unix/Linux/Apple gebruikers kunnen slachtoffer worden van malware, al is de kans daar kleiner.

Iedereen heeft goede bescherming nodig, wat je ook gebruikt.

ton2e
EdP schreef:
ton2e schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. De gemiddelde computer consument is een argeloos slachtoffer en dat is meteen de reden waarom virussen, trojans en spam nog steeds zo'n groot probleem zijn -en groeien. Er zijn helaas nog altijd mensen die op alles klikken wat ze zien en er zijn zelfs nog mensen die serieus spam gaan zitten doorlezen.
Een goede firewall en vooral ook een software firewall die je waarschuwt als een bepaald programma of een nieuwere versie ervan iets wil verzenden of ontvangen, is een welkome bescherming.
Ook Unix/Linux/Apple gebruikers kunnen slachtoffer worden van malware, al is de kans daar kleiner.
Iedereen heeft goede bescherming nodig, wat je ook gebruikt.

Ja, maar een Firewqll zoals in de Zyxel levert die consument alleen maar onnodige problemen op. En heeft net zo veel nadelen en problemen als degenen die denken slim te zijn en op hun PC 2 firewalls installeren.

Overigens helpen Firewalls alleen tegen de meest simpele vormen van malware de meeste halen gebruikers zichzelf op de hals door als een zombie op "OK" knoppen te klikken.

Ik gebruik overigens geen enkele Firewall, ook geen AV software en heb nog nooit enig probleem gehad. Aan verstand (geholpen door goede apparatuur) heb je meer.
Gewijzigd door ton2e op 20 april 2008, 17:38

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarden ZyXEL 2602HW en vista home...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
Alleen lokaal internet op Windows Vista Storing 5 26 maart 2013, 15:28
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:07:25
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv