obey-robots.txt
09 December 2016, 16:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Aansluiting, kan dit???

Noltens
Situatie zoals ik deze heb;

Meterkast met ISRApunt daaraan 2 lijnen 1 naar boven en 1 naar huiskamer. Ik heb het ISRA kastje geopend en de blauwe en rode draad van de lijn naar boven, gekoppeld aan het ISRA-punt en de (ARood/BBlauw) en de oranje en witte van dezelfde draar naar boven gekoppeld aan de blauwe en rode van de lijn naar de huiskamer. WAAROM? omdat ik draadloos zit en beide pc's boven staan, het signaal is ander te laag. (Wie snapt het nog?)

Boven is de aangekomen rode en blauwe draad aan een RJ11 geplugd en in de dsl ingang van mijn Zyxel HW2602. In Phone 1 van het Zyxel een snoerje en deze weer gekoppeld aan de oranje en witte lijn naar de huiskamer (zie 1 alinea). Nu staat het basisstation van de telefoon in de huiskamer, vandaar deze exercitie.

DIT HEEFT MET MIJN VERSATELMODEM DV201AMR ALTIJD PRIMA GEFUNCTIONEERD. Ik had geen KPN lijn maar een Versatel lijn. Nu ik Telfort heb, heb ik wellicht een andere lijn dan wat Versatel gebruiktte (ik zeg maar wat). In elk geval wanneer ik de telefoon inplug, valt het DSL signaal weg, en terug, en weg enz. Sluit ik mijn telefoon rechtstreeks aan op de Phone1 van mijn Zyxel, dan draait alles netjes door.

Heeft iemand hier verstand van, interfereren oranje/wil, wellicht met blauw/rood. Shock
Gewijzigd door Noltens op 27 februari 2008, 11:38

ton2e
Snap niets van je hele verhaal hoe e.e.a. is aangesloten. verbind gewoon de 2 binnenkomende draden (en wel op/voor het allereerste punt) aan een RJ11. Stop die in de Zyxel en kijk nu eerst eens of je een DSL signaal krijgt.

Als je dat krijgt stop dan de telefoon in de tel.uitgang van de Zyxel.

Sir Tycoon
Hoi Noltens
Sorry ik heb het 5 keer gelezen, maar het is lastig te volgen.
Ik weet wel dat het hele circus vanuit het ISRA punt alleen draait om de rode en blauwe draad. Deze moeten in je modem onderaan met een R11 worden ingestoken. Het modem regelt zelf de splitsing tussen het ADSL signaal en het telefoon signaal.
Vanuit je modem gaat dus de lijn naar je telefoon. Gaatje Phone 1.
Meer is het niet.

Groeten van
Sir Tycoon
Gewijzigd door Sir Tycoon op 26 februari 2008, 22:09

Richard
DIT HEEFT MET MIJN VERSATELMODEM DV201AMR ALTIJD PRIMA GEFUNCTIONEERD

Wat een slechte kwaliteit lijn heb je dan gehad zeg.

Wat jij beschrijft is het gebruik van 2 aderparen, namelijk rood en blauw en het andere aderpaar oranje en wit.
Deze oranje en witte heb je gekoppeld op de rode en blauwe, feitelijk ben je nu doodleuk sluiting aan het maken.
Hopelijk heeft de KPN in de centrale de oranje en witte kabel van jouw aansluiting niet aangekoppeld.

Meet de spanning eens op de aderparen, op een van de twee zit je geheid ergens tussen de 40 en 60 volt. Op het andere aderpaar zal vermoedelijk weinig tot niets zitten.

Het aderpaar met de 40-60v moet je in het DSL modem doen.
Dan gewoon een normaal telefoonkabeltje naar je telefoontoestel beneden en klaar.

Haal dat oranje/witte aderpaar wat je nu met rood en blauw gekoppeld hebt er vanaf, dat heb je echt niet nodig.
Goede kans dat de KPN de zaak deze keer goed aangesloten heeft en dan ga je op deze manier zelf de boel verklooien.
Het zijn twee aparte aderparen dus die moet je NOOIT koppelen.

ton2e
Richard schreef:
Wat jij beschrijft is het gebruik van 2 aderparen, namelijk rood en blauw en het andere aderpaar oranje en wit.
Deze oranje en witte heb je gekoppeld op de rode en blauwe, feitelijk ben je nu doodleuk sluiting aan het maken.
Hopelijk heeft de KPN in de centrale de oranje en witte kabel van jouw aansluiting niet aangekoppeld.

Nu snap ik inderdaad wat hij "geflikt" heeft. Onvoorstelbaar dat er nog iets werkt want ik vrees dat hij voor het modem ook nog een telefoon er in geprikt heeft.

Meet de spanning eens op de aderparen, op een van de twee zit je geheid ergens tussen de 40 en 60 volt.

Zeker weten zo hoog want ik meen me te herinneren dat ISDN rond de 60V zat en standaard analoog iets van 12V was.

Noltens
Ik probeer het duidelijker te omschrijven, alle reactie gelezen maar geen is van toepassing. Uit de grond is Rood en Blauw door KPN op het ISRA gemonteerd plus een dikke gele kabel. Vanuit de ISRA lopen 2 kabels 1 naar een slaapkamer en 1 naar een huiskamer. Beide kabels zijn alleen met de rode en blauwe ader aangesloten. Lijn 1 via 1A/1B, lijn 2 via 2A/2B Er is geen sprake van sluiting/lussen etc.

Naar de slaapkamer lopen rood/blauw (aangesloten op het ISRA) en oranje/wit (los van het ISRA. In slaapkamer is blauw/wit verbonden via RJ11 naar Zyxel en er is een DSL lijn. Uit het Zyxel (phone1) heb ik de RJ11 die naar je telefoon zal moeten losgeknipt en verbonden met de oranje/witte ader die weer naar de meterkast gaat. In de meterkast aangekomen heb ik de 2e kabel ( 2A/2B ) verbonden met de witte en oranje vanuit de slaapkamer. Om precies te zijn is de Phone 1 uitgang nu (via omweg) aangekomen op het aansluitpunt in de huiskamer. In de huiskamer heb ik de telefoon in de wanddoos geplugd. Het waarom is heel simpel. De kabels zitten vast in de leidingen naar boven en beneden ik kan ze dus niet vervangen. Boven wil het modem hebben staan, maar beneden staat de telefoon.

Ik hoop dat ik het duidelijker heb beschreven, en merk graag op dat dit bijna 2 jaar heeft gewerkt met Versatel zonder enige problemen. Het probleem wat ik nu ervaar, ondanks dat de DSL rode en blauwe ader los van de Phone 1 witte/oranje adres aangesloten zijn, de verbinding constant wegvalt. Unplug ik de Phone 1 dan gaat alles goed. Kunnen de 2 afzonderlijke adres r/b + w/o interfereren met elkaar??

Noltens schreef:
Situatie zoals ik deze heb;

Meterkast met ISRApunt daaraan 2 lijnen 1 naar boven en 1 naar huiskamer. Ik heb het ISRA kastje geopend en de blauwe en rode draad van de lijn naar boven, gekoppeld aan het ISRA-punt en de (ARood/BBlauw) en de oranje en witte van dezelfde draar naar boven gekoppeld aan de blauwe en rode van de lijn naar de huiskamer. WAAROM? omdat ik draadloos zit en beide pc's boven staan, het signaal is ander te laag. (Wie snapt het nog?)

Boven is de aangekomen rode en blauwe draad aan een RJ11 geplugd en in de dsl ingang van mijn Zyxel HW2602. In Phone 1 van het Zyxel een snoerje en deze weer gekoppeld aan de oranje en witte lijn naar de huiskamer (zie 1 alinea). Nu staat het basisstation van de telefoon in de huiskamer, vandaar deze exercitie.

DIT HEEFT MET MIJN VERSATELMODEM DV201AMR ALTIJD PRIMA GEFUNCTIONEERD. Ik had geen KPN lijn maar een Versatel lijn. Nu ik Telfort heb, heb ik wellicht een andere lijn dan wat Versatel gebruiktte (ik zeg maar wat). In elk geval wanneer ik de telefoon inplug, valt het DSL signaal weg, en terug, en weg enz. Sluit ik mijn telefoon rechtstreeks aan op de Phone1 van mijn Zyxel, dan draait alles netjes door.

Heeft iemand hier verstand van, interfereren oranje/wil, wellicht met blauw/rood. Shock

Gewijzigd door Noltens op 27 februari 2008, 12:01

Fokke
Ik heb ergens eens gelezen (bij mijn modeminstructie) dat de "telefoonbelasting"niet te hoog mag zijn. Hij zou ca 2,5 (hoe die halve telefoon aangesloten zou moeten worden weet ik ook niet!!).
Dus, misschien is de "belasting" te hoog en kan de ATA die niet aan?

ton2e
Noltens schreef:
Ik probeer het duidelijker te omschrijven, alle reactie gelezen maar geen is van toepassing. Uit de grond is Rood en Blauw door KPN op het ISRA gemonteerd plus een dikke gele kabel. Vanuit de ISRA lopen 2 kabels 1 naar een slaapkamer en 1 naar een huiskamer. Beide kabels zijn alleen met de rode en blauwe ader aangesloten. Lijn 1 via 1A/1B, lijn 2 via 2A/2B Er is geen sprake van sluiting/lussen etc.

Hier zit je al helemaal fout ongeacht of e.e.a. nu via Telfort of welke ander ook loopt!!!!

Je sluit op dezelfde leiding (en dus voor een splitter/modem) meerdere apparaten aan en daarmee vraag je om moeilijkheden.

Begin dus eerst eens alles volgens de voorschriften aan te sluiten. Dus als je geen "klassieke" telefoonlijn meer hebt (en dus alles Via VOIP doet) dan zorg je er voor dat de Zyxel (en die alleen!) rechtstreeks op het Israpunt wordt aangesloten.

Gebruik je nog wel de "normale" telefoonlijn dan direct achter het israpunt eerst de splitter daarachte de Zyxel en je telefoon (let op juiste uitgang).

Al het andere heb ik weggeknipt is namelijk niet interessant omdat je al met een probleemaansluiting begint.

ton2e
Fokke schreef:
Ik heb ergens eens gelezen (bij mijn modeminstructie) dat de "telefoonbelasting"niet te hoog mag zijn. Hij zou ca 2,5 (hoe die halve telefoon aangesloten zou moeten worden weet ik ook niet!!).
Dus, misschien is de "belasting" te hoog en kan de ATA die niet aan?

De belasting die een telefoon levert is verschillend. Er is dus geen sprake van "een halve telefoon".

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiting, kan dit???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nieuwe aansluiting Eigen netwerk achter het Telfort modem 5 05 juli 2011, 23:58
Nieuwbouwwoning aansluiting niet mogelijk Algemeen 2 06 april 2011, 11:50
LAN LEDs knipperen bij aansluiting van AP of router Eigen netwerk achter het Telfort modem 17 09 december 2009, 11:46
Telfort sluit verkeerde aansluiting af... Gebruikers ervaringen 17 21 oktober 2009, 11:03
Zeer instabiele verbinding Telfort sinds begin aansluiting 0228 gebied! Storing 34 26 augustus 2009, 17:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:39:24
| Lutz09:57:47
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv