obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

St546 van xs4all aansluiten op telfort

EricB
Sinds zaterdag heb ik geen IPB meer. De zyxel modem was steeds aan het opstarten maar kreeg geen verbinding. Na wat gekloot met de modem was er zelfs geen power lampje die meer opkwam. Na overleg met helpdesk komt er een nieuwe modem.
In tussentijd wil ik wel internetten. Nu een speedtouch 546 v6 geleend van kennis. Deze geeft na opstarten wel een power, ethernet, dsl lampje aan maar geen internet verbinding. Wat kan het probleem zijn?

Volgens mij heb ik alles goed ingesteld voor zover mogelijk. Maakt het uit dat de firmware misschien van xs4all is? Wat zie over het hoofd? Het lijkt erop alsof deze ook steeds inlogt en weer uitschakelt.

Franzki
Welk type modem is er defect geraakt?

Heb je nog geprobeerd het modem in te schakelen terwijl je het resetknopje indrukt en circa 30 seconden ingedrukt blijft houden?

Een Speedtouch modem zou in principe moeten kunnen werken voor ADSL... al weet ik het niet zeker voor het type dat je noemt. Maar is het wel handig om de bijbehorende Configuration Wizard te downloaden en die te gebruiken om de boel te configureren. Gewoon voor Tiscali kiezen zeg ik uit mijn hoofd. En anders kun je op de Telfort website de exacte instellingen vinden.

Let wel op! Als je nu een 2812 modem hebt, dan zit je op VDSL en dan gaat het met een ADSL-modem niet werken.

EricB
Het zilverkleurig zyxel modem van telfort is defect.
Reset etc alles geprobeerd, zelf de stekker in het stopcontact gestoken :-)
Wat is verschil Vsdl/adsl?
Voordien had ik een ISIN aansluiting, daar schijnt nog wel eens verschil in gemaakt te worden. Maar de leen st546 heeft ook op een ex- ISIN aansluiting gewerkt.
Keuze voor Tiscali? Staat niet bij de standaard ST Configuratie.
Of moet ik nog een ander steun programma gebruiken?

Franzki
Ik gok dat je ISDN bedoelt.
Als je nog steeds via ISDN zit aangesloten gaat een "gewoon" ADSL-modem vermoedelijk niet werken.
Wat is het exacte typenummer van de zilveren Zyxel? Dat kun je terugvinden op het modem.

Overigens zul je vermoedelijk nog ADSL hebben als je een zilveren modem hebt.

Om Speedtouch modem te configureren heb je de configuration wizard nodig.

Hier vind je de configuration wizard en de meest recente firmware: http://www.techni...basic.html

EricB
Hoi bedankt Franzki, het is inmiddels opgelost. Heb net de nieuwe modem ontvangen en het werkt zonder ook maar iets te hoeven instellen. Internet, bellen en draadloos. Het lijkt wel mijn Apple iPad. Super!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'St546 van xs4all aansluiten op telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:07:55
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv