obey-robots.txt
09 December 2016, 16:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid waar je recht op hebt? Niet bij Telfort.

onceatukker
Vele, vele jaren lang ben ik klant van Telfort (internet en mobiel) nu is hier 20 mb mogelijk (sinds december 2010) maar ook al betaal ik al die jaren al voor een 20 mb verbinding (was maar 8 mogelijk) maar wanneer ik nu 20 mb wil moet ik overstappen. (je raad het al duurder abbo) De kantenservice geeft het gewoon toe.
Hoe bedonder je de boel.Angry

Franzki
Toen je je abonnement afsloot was er waarschijnlijk maar 8Mbps leverbaar op je adres... en daar ben je toen mee akkoord gegaan.

In de tussentijd zijn er veel centrales opgewaardeerd waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn. En ook bij bestaande abonnementen wordt de snelheid vaak verhoogd zodra de centrale dit toelaat.

Recentelijk is Telfort ook het WBA-E netwerk gaan gebruiken en is er gestart met de uitrol van VDSL. Waarschijnlijk is het in jouw geval dus niet een kwestie van een profiel aanpassen.

Voor migratie naar WBA-E moet er een monteur naar de centrale. En voor VDSL moet ook nog het modem vervangen worden.
Op zich is het begrijpelijk dat Telfort hiervoor als voorwaarde stelt dat je nog minimaal een jaar abonnee blijft.

Overigens kun je bij een verlenging van je abonnement meestal gewoon gebruik maken van een kortingsactie. Dus wellicht ben je dan alsnog goedkoper uit.

Richard
maar wanneer ik nu 20 mb wil moet ik overstappen. (je raad het al duurder abbo) De kantenservice geeft het gewoon toe.

Waarom zouden ze het ook ontkennen?
Vermoedelijk zul je dan naar de VDSL 20mbit over moeten en dat kost extra helaas.

Doch in dat geval zou je de klantenservice kunnen vragen na te gaan of er ook adsl2+ is en je dan op een hoger profiel laten inschieten. Als jij al die tijd voor 20mbit betaald, zullen ze dat gratis moeten doen.

Maar wat heb je al die jaren dan betaald?
Greetings, Richard.

onceatukker
Ik heb al die jaren 20.50 betaald (jaren geleden 19,95) voor een (tot) 20 mb abbonement.
Helaas bleek dat hier nog niet mogelijk nu is er die mogelijkheid wel tot 20 mb (40 mb is hier ook niet mogelijk) daar gaat het niet om. Men zegt u kunt dit moment geen 20 mb krijgen maar als ik overstap heb ik het meteen. Dat geeft men dus toe.

Richard
Dan ziet het er naar uit dat ze geen ADSL2+ hebben liggen in die centrale maar vermoedelijk meteen VDSL neergelegd hebben. Dat zou je kunnen navragen of dat het geval is maar dat kan bijna niet anders.

Dat is een ander systeem en daar is inderdaad overstap voor nodig helaas.
Zit je wel een jaartje voordeliger qua prijs, alleen daarna wat duurder. Ik zou wel een snelheids controle doen via de postcode check van tevoren, om te zien of het inderdaad wel interessant genoeg is.
Stel dat je nu bijv. 4 km van de centrale zit, dan zal ondanks overstap je snelheid echt niet omhoog gaan en is overstappen dus ook niet zinnig.
Greetings, Richard.

onceatukker
Zit haast op de centrale heb gisteravond weer contact gehad met Telfort (lezen ze hier mee?) de oude 20 mb klanten worden vanzelf overgezet naar het nieuwe pakket zonder kosten (wanneer????) wanneer ik meteen over wil naar de nieuwe snelheid moet ik een overstap maken. En kom ik aan de nieuwe prijs. (Zelfde verhaal in een ander jasje)

Franzki
Ik heb al die jaren 20.50 betaald (jaren geleden 19,95) voor een (tot) 20 mb abbonement.

Volgens mij betaal je bij een verlenging maar 17,50 per maand gedurende de contractperiode van een jaar.
Daarna wordt het wel duurder, maar dan kun je wellicht weer van een nieuwe aanbieding gebruik maken.

onceatukker
Dat is een tip zal eens even kijken of er geen adertje van 2 jaar aan vast zit.
Bedankt voor de tip.

Franzki
Gewoon inloggen op "Mijn Telfort" en daar kun je zien welke aanbiedingen er voor jou gelden.

Er zit één addertje onder het gras... je gaat over een jaar het "normale" tarief betalen. Je moet dus in de gaten houden dat je dan opnieuw gaat kijken naar een aanbieding.

onceatukker
Oke inmiddels geregeld ( nu wel meteen ) klopt niets van want er staat echt dat ik al een 20 mb abbo heb (staat er al jaren) maar goed als het zo moet dan moet het maar en anders over een jaar maar vaarwel telfort.

Bedankt voor de tip(s)Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid waar je recht op hebt? Niet bij Telfort.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:00
| Lutz10:01:23
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv