obey-robots.txt
09 December 2016, 16:19
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Help, PPP instellen speedtouch 716 ADSL Telfort

ronweb
Ik ben een trouwe gebruiker van de speedtouch 716 v5 WL. Na wat bliksemproblemen overnieuw alles moeten instellen. Oude firmware van Tiscali, ook via oude link speedtouch.com niet meer te benaderen. Via site firmware Telfort wel toegang alle sites behalve die van Telfort omdat PPP niet goed staat ingesteld. Probleem zowel onder XP als Windows 7 en ook zonder virusscanner of firewall, wat volgens de helpdesk Telfort de oorzaak moet zijn?

Heeft iemand voor mij nog het oude installatiebestandje liggen of kan me verder wegwijs maken?

Groet,

Ron

Richard
Via site firmware Telfort wel toegang alle sites behalve die van Telfort omdat PPP niet goed staat ingesteld

Dat lijkt me erg sterk. Als je alle sites kunt benaderen behalve die van Telfort kan dat niet aan je ppp instellingen liggen.
Als je die niet goed hebt werkt je internet namelijk helemaal niet.

Het is dus begrijpelijk dat de helpdesk het vermoeden van een firewall probleem heeft.

en ook zonder virusscanner of firewall

Is die firewall dan uitgeschakeld of is hij helemaal gedeinstalleerd? Want dat wil nog wel eens verschil maken. En om welke firewall gaat het?

Je schrijft dat het euvel zich voordoet op zowel XP alsook Windows 7. Is dat op dezelfde pc of betreft het hier meerdere pc's?

Weet je iets van een "configurator"? Want dat las ik op een ander forum dat je deze kunt gebruiken om de boel gewoon op Tiscali netwerk in te stellen en dan zou e.e.a. ook goed moeten werken.
Greetings, Richard.

ronweb
Beste Richard, bedankt voor je reactie.
Ik denk dat mogelijk met "configurator" de oude firmware van Tiscali word bedoelt, maar dat weet ik niet zeker. Maar als je de link weet naar deze software dan wil ik het graag uitproberen.

Ik heb mijn instelling inmiddels via het setup programma van speedtouch 'bridge' gezet, dan gaat wel mijn PPP lampje branden. Als ik de instelling op 'router' staat PPP uit en kan ik alleen niet bij Telfort komen, raar maar waar. Ik heb nu wel via mijn XP toegang heb, windows 7 niet.

Ik heb mijn firewall van W7 uitgezet maar zonder resultaat, idem mijn virusscanner Avast (die ook onder XP draait), maar geen resultaat. De 'bridge' instelling werd mij afgeraden.

Begrijp ik uit jouw reactie dat er via W7 nog een andere instelling met de Firewall mogelijk is?

Groet,

Ron

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> augustus 04 2011 12:08:52:
O,ja, PC en Laptop op draait op W7 en een laptop op XP. PC staat via ethernetkabeltje verbonden.
Gewijzigd door ronweb op 04 augustus 2011, 12:12

Franzki
http://www.techni...anced.html

Hier staan de firmware en de configuratie-wizard. De configuratie-wizard gebruik je om het modem in te stellen.

ronweb
Ik heb al contact gehad met de helpdesk technicolorgateways, als je klikt op Tiscali zie dat het geen executable file meer is. Geven aan dat hun site bij anderen in beheer is, vriendelijk te woord gestaan, nemen melding mee.

Oude bstand hier thuis verloren gegaan, als iemand deze nog op z'n kast heeft liggen dan zou ik uit de problemen zijn (?)

Ook contact gehad met microsoft die verwijst naar Telfort omdat het probleem zit in de firmware (? geen verstand van ondanks technische uitleg), ook advies oude Tiscali firmware te gebruiken.

Franzki
Ik krijg gewoon executables binnen hoor... natuurlijk wel downloaden bij Speedtouch ST716v5

ronweb
Klopt, alleen staat hier niet Tiscali bij, die staat er boven ST716g waarmee mijn router het prima mee deed, is dan eronder bij ST716v5 de ST716v5 R6.2.T.2 de firmware voor Tiscali?

Franzki
Ik heb zelf ook lang met een ST716v5 gedraaid bij Telfort.

R6.2.T.2 is de meest recente firmware (zeg ik uit mijn hoofd).

Daarna de Configuration Wizard draaien en dan moet je volgens mij voor KPN kiezen (weet ik helaas niet zeker meer).

Richard
Gelukkig weet Franzki wat meer over Speedtouch want die modems genieten niet mijn voorkeur en daarom heb ik er ook weinig ervaring mee.

Begrijp ik uit jouw reactie dat er via W7 nog een andere instelling met de Firewall mogelijk is?

Niet als het de eigen windows firewall is, vandaar dat ik ook vroeg om welke firewall het ging.

Maar je moet het zo bekijken, als e.e.a. wel goed werkt op XP en niet op windows 7, dan ligt het euvel in elk geval bij windows 7.
Als XP goed werkt en alles bereikbaar is incl. Telfort, is dat namelijk een teken dat de router in orde is en naar behoren werkt. Ik zou v.w.b. de router dan ook datgene laten staan wat werkt.

Blijft natuurlijk het probleem met windows 7. Maar dat zal dan in windows 7 opgelost moeten worden. Dit kan vanalles zijn vanaf een kleine instelling, een cache die blijft hangen tot malware of trojan of misschien een aangepaste hosts file.
Greetings, Richard.

ronweb
Beste Richard en Franzki,

Wink Franzki en Richard, alles geprobeerd maar het werkte niet. Ik heb het probleem gevonden en ik begrijp nu het verhaal van microsoft.

Let wel;
- als je de modem reset volgens de handleiding staat deze weer terug op de oude firmware/instellingen. Deze stonden op Tiscali ingesteld en werkten niet met de upgrade/wizard van Telfort (?).
- echter je heb ook de optie om via de modem zelf alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan en toen Franzki advies opgevolgd. Nu werkt alles naar wens.

Dus niet reset via de achterkant, maar via http://192.168.1.254/ - speedtouch - reset fabrieksinstellingen.

Mijn dank voor jullie hulp,

Greece, Ron.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help, PPP instellen speedtouch 716 ADSL Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:38:52
| Lutz09:57:15
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv