obey-robots.txt
08 December 2016, 08:48
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

internetverbinding maken lukt niet

goudvis123
Hoi,

Ik hoop dat ik bij het goede onderwerp zit. Ik krijg mijn telfort internetverbinding niet werkend.

Ik heb telfort met vast bellen. Ik heb een modem met vier ethernet aansluitingen en geen wifi. Merk zyxel

Ik heb als abonnement internet en bellen via voip. Mijn telefoon doet het, maar het internet kan ik niet op.
Ik heb Vista. Bij het netwerkcentrum krijg ik de vermelding dat er alleen een lokale verbinding is.

Iemand een idee hoe ik het probleem op kan lossen?

Hoor het graag.

Groet, Leonie

EdP
Heb je alleen die ene pc verbonden met het modem?
Heb je ook geprobeerd de kabel in een van de andere LAN poorten te pluggen?
Hoe branden/knipperen de lampjes van modem en netwerkkaart van de pc?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

goudvis123
ja een pc is verbonden met het modem.
Alle vier de ehternet poorten heb ik geprobeerd. Maakt geen verschil.
Op het modem brandt een groen lichtje bij:
ethernet 1
dsl
phone 1
power
internet
Verder branden er geen lampje.

Volgens mij heeft de netwerkkaart op de computer geen eigen lampje. Of hebben alle netwerkkaarten een lampje?
ik heb drie lampjes voorop mijn laptop. een groene, een oranje en een groene die knippert. als ik de netwerkkabel eruit of erinsteek maakt dat geen enkel verschil. De lampjes blijven zich hetzelfde gedragen.

Hoor het weer graag.

Groet, Leonie

EdP
Mijn laptop heeft ook een ledje pal naast de netwerk-stekker. Of alle laptops zo zijn zou ik niet weten.

Knippert ethernet 1 dus nooit?
Kun je de resultaten van het DOS commando ipconfig /all posten?

goudvis123
lampje knippert nooit

Ik kan ipconfig/all opvragen, maar hoe krijg ik dat hier gepost? Ik kan het natuurlijk wel overschrijven,maar dat is nogal veel werk.

Hoor het graag.

Groet, Leonie

EdP
Je kunt in de linker bovenhoek klikken, dan vind je opties voor Edit > Mark / Copy.

Franzki
Als het netwerklampje nooit knippert dan kan het zijn dat je netwerkkaart in Windows uitgeschakeld is.

En anders zou je het met een andere netwerkkabel kunnen proberen.

De resultaten van ip-config kun je met de muis selecteren en hier plakken.

Of anders met ALT-PrintScreen het schermpje kopiėren, openen in paint, opslaan en dan hier posten als bijlage.

EdP
Met de muis selecteren vanuit een DOS window werkt in Windows wel, maar dan alleen nadat je ten minste een keer de optie Properties > QuickEdit Mode hebt ingeschakeld. Voor gebruikers als mezelf en Franzki is het vanzelfsprekend dat we dat ongeveer als eerste doen nadat we een Windows systeem hebben geļnstalleerd, maar helaas is het nog altijd niet standaard, en dat zal ook nooit gebeuren vrees ik. Wink

Richard
maar dan alleen nadat je ten minste een keer de optie Properties > QuickEdit Mode hebt ingeschakeld.

Dju, ik heb het altijd via een omweg gedaan, middels bewerken en dan markeren en dan kopiėren. Dat met quickedit wist ik zelfs als ervaren windows gebruiker ook niet, dus zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren.Smile

[off topic vraagje]
Is er ook een truukje om dit te doen als je start->uitvoeren->CMD doet om een prompt te openen? Ik verwacht van niet, maar men wete maar nooit.
Greetings, Richard.

EdP
Ja hoor, bij mij staat-ie gewoon ook daarin aan, ik weet alleen niet meer of dat kwam doordat ik ook in die window hetzelfde trucje deed of dat de optie 'opslaan voor volgende vensters met dezelfde naam' daar voor zorgde.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetverbinding maken lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
simlock vrij maken SGH-M150 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 09 april 2015, 22:12
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:25:35
| hilka8508:37:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv