obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fax via zyxel

Giuseppe
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik in het geheel geen fax-signaal door het zyxel modem kan krijgen ( zowel fax-in als fax-out) Zyxel P-2602HW-D1A.

iets aan aparte instellingen doen?

MVG Sjef

dvdevil
zou de vraag nog 5 keer posten krijg je misschien antwoord

ton2e
Giuseppe schreef:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik in het geheel geen fax-signaal door het zyxel modem kan krijgen ( zowel fax-in als fax-out) Zyxel P-2602HW-D1A.
MVG Sjef

Voip schijnt niet geschikt voor fax te zijn.

SimOnly
dvdevil schreef:

Alle dubbelpostingen verwijderd. Deze post verplaatst naar Hardware instellingen i.p.v. algemeen.

Aarzel niet om te posten, iedereen moet het leren. Wink
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard

Kijk eerst eens naar het tijdstip van posten, je kunt niet verwachten binnen een kwartier antwoord te hebben. Dat was namelijk ongeveer het verschil tussen de vraag en jouw (overigens onzinnige) reply.

Posten is geen probleem. Durf gerust als gebruiker, daar zijn we voor.

Maar zovaak mogelijk dezelfde vraag stellen in meerdere secties om sneller een antwoord te krijgen leidt tot irritatie en vertraging van het antwoord (in elk geval door mij).

1x is genoeg.Smile

@Guiseppe: Voip is niet geschikt om te faxen. Er is wel nog een mogelijkheid die je kunt proberen indien je naast de Telfort aansluiting ook nog een KPN aansluiting hebt zoals een belbudget of belbasis abonnement van KPN zelf.

SimOnly
Even ter verdediging van Guiseppe, hij heeft steeds gepost in de sectie algemeen m.b.v. de snel een nieuw onderwerp posten link linksboven in het forum. Hij zag dat zijn onderwerp in de verkeerde sectie terecht kwam en heeft getracht in de goede te posten. Daardoor een aantal dubbelpostingen ontstaan.

Keurig per email een bericht gehad met het verzoek de 'schade' te herstellen.Cool
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Fokke
ton2e schreef:
Giuseppe schreef:
MVG Sjef

Voip schijnt niet geschikt voor fax te zijn.

Ik heb een Zyxelmodem (Tiscali:P-2602HW-D3A) en daarachter een linksys ATA (SPA3102) en kan gewoon faxen zowel ingaand als uitgaand.
Groet, F.D.

Richard
@Simonly: Sorry als ik niet duidelijk was, het ging mij totaal niet om Guiseppe maar om het antwoord van DvDevil en zijn "advies" wat hij daarin gaf. Die reply leek me niet passend, maar is wellicht ook veroorzaakt door het meerdere posten.
Geen probleem verder hoor en ook no hard feelings naar iemand.Wink

@Fokke: Hmmz.. da's interessant, zou het kunnen dat die SPA3102 op een of andere manier het signaal beter interpreteert en fax je dan via Telfort telefonie ook?

Giuseppe
Ik heb een Zyxelmodem (TiscaliPfft-2602HW-D3A) en daarachter een linksys ATA (SPA3102) en kan gewoon faxen zowel ingaand als uitgaand.

Gaat de fax via voip of via de huurlijn van KPN.
Ik krijg via voip geen enkel bekend fax kraakje en/of piepje door.
heb je in de instellingen van de P-2602HW-D3A iets aparts ingesteld.

De Specs van de P-2602HW-D1A geeft aan fax pass-trough, dus je zou verwachten dat deze standaard aan staat.

MVG Sjef

ps. sorry voor de verwarring rond de 3dubbel postings, ik zal mijn leven beteren

Fokke
de fax gaat gewoon via de Voipkant

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fax via zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:07:40
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv