obey-robots.txt
09 December 2016, 16:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Telfort? Post hier je Telfort klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

kosten opzegtermijn

puls
Voor mijn overstap naar Telfort heb ik bij de KPN nagevraagd of ik kostenloos over kon stappen (had daar een contract dat per maand opgezegd kon worden. Als verassing achteraf toch een factuur met daarop kosten n.a.v. opzegtermijn.
Volgens onze vrienden van de KPN was er een datum voor de overname van de lijn afgesproken met Telfort. Aangezien Telfort zich hier niet aan heeft gehouden en de lijn weken van te voren heeft overgenomen worden er nu kosten in rekening gebracht.
Volgens de helpdesk van Telfort wordt er niets gedaan met een datum van overstap.
Iemand enig idee hoe dit precies werkt? ik heb iig niet kunnen aangeven op welke datum ik zou willen overstappen.

Gr. Puls

Richard
Dat ligt er aan wie het contract opzegt. Normaliter moet de klant het contract bij de oude provider opzeggen en meteen ook aangeven dat er sprake is van een verhuizing/migratie zodat er geen lijncancel (afsluiting van de lijn) plaats vindt.

Per datum einde contract moet de oude provider dan de lijn vrijgeven. Dus stel jij zegt op per 1 mei, dan heb je een maand opzegtermijn en moet de lijn op 1 juni normaliter vrijgegeven worden.
Ook vrij normaal is dat diezelfde dag de nieuwe provider de aansluiting realiseert.

De oude provider heeft normaliter bij mijn weten contact hierover met de oude provider.

Telfort moet dus wel degelijk iets met de oude lijn doen, deze moeten ze tijdig vrijgeven.
Wel is het zo dat als je bijv. een maand opzegtermijn hebt en de migratie is 2 weken later, dat die verblijvende 2 weken in rekening gebracht kunnen worden.
Ook is het voor zover mij bekend de oude provider toegestaan de lijn vast te houden tot einde contractdatum. Maar dan moeten ze hem toch echt vrijgeven.

Zo werkte de procedure een aantal jaren geleden. Het is me helaas niet bekend of daar inmiddels aanpassingen in zijn gekomen.

Voordeel is wel dat KPN en Telfort van hetzelfde bedrijf zijn (dus KPN) en de klacht intern afgehandeld kan worden. Het beste door ofwel het Webcareteam van Telfort alhier of de klachtenservice van KPN.

Voor zover er tenminste sprake is van onterecht in rekening brengen van bepaalde kosten.
Er zijn immers ook contracten die je niet voor jaar maar voor maandelijks afsluit, maar dan kan er wel in de AV staan dat je afsluitkosten moet betalen bij vertrek.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kosten opzegtermijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wijzigen abo en kosten VOIP Algemeen 7 21 februari 2012, 14:42
kosten Telfort Modem Gebruikers ervaringen 10 25 augustus 2011, 13:23
Kosten belminuten Telfort na verlenging Algemeen 4 02 maart 2010, 14:25
Kosten helpdesk Algemeen 6 02 februari 2010, 10:04
kosten klantenservice nu 1 cent ! Helpdesk 10 16 december 2009, 17:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:44:18
| Lutz10:02:41
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv