obey-robots.txt
09 December 2016, 16:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Draytek 2750vn VDSL2 werkt niet

freekspeare
Ik ben sinds gisteren aan het proberen mijn nieuwe Draytek 2750vn modem/router te installeren. Ik krijg de internetverbinding echter niet werkend. Kan dit iets te maken hebben met het feit dat deze modem geen adsl ondersteunt. Ik lees namelijk overal dat je internet moet instellen met IPoE, maar deze optie ontbreekt gewoon op deze modem. Heeft er iemand ervaring met het installeren van deze modem/router of is er misschien iemand die weet of het uberhaupt mogelijk is en welke instellingen er dan gebruikt moeten worden?

Franzki
Dit zijn de juiste instellingen voor Telfort adsl:

Mode: RFC1483 Bridged
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation / IPoE)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

freekspeare
Klopt, die instellingen ken ik. Probleem bij deze modem is dat je nergens kunt kiezen voor IPoE. Je hebt slechts de keuze uit static IP, DHCP, en PPPoE en nog twee andere die het evenmin zijn. Zoals ik al aangaf vermoed ik dat het probleem zit bij het feit dat deze modem alleen vdsl2 ondersteunt en geen adsl.

Franzki
Als het modem alleen VDSL ondersteunt en je verbinding is ADSL, dan wordt het inderdaad lastig.
Ik begrijp trouwens niet helemaal waarom je zelf een modem koopt. De Zyxel modems zijn geoptimaliseerd voor het Telfort netwerk.

Overigens is Telfort druk bezig met VDSL... zo worden veel nieuwe Internet Plus abonnementen opgeleverd via VDSL.

freekspeare
Ik heb een vdsl-verbinding. Maar het probleem van de Zyxel modem is dat er geen enkel apparaat het andere kan zien, wat nogal lastig is wanneer je een nas, mediaspeler, laptops, etc. binnen je netwerk hebt staan.
Maar wat betreft de Draytek, deze ondersteunt dus alleen VDSL2, maar ik weet dus niet de juiste instellingen of deze zijn niet mogelijk op deze router.
Ik zoek dus vooral naar mensen die dit wel werkend hebben gekregen.

freekspeare
Ter info.
De Draytek werkt inmiddels naar volle tevredenheid. VoIP en vdsl doen het beiden uitstekend. Snelheden zijn gelijk aan die van de Zyxel modem:

1308889870

Voor toekomstig gebruikers van een Draytek 2750Vn, ik weet inmiddels hoe het werktWink

Richard
Voor geinteresseerden en mensen met hetzelfde modem, deze instellingen kunnen werken:

Instellingen Draytek 2750Vn
De VDSL poort(WAN >> Internet Access) op DHCP zetten.
Vervolgens bij WAN >> Multi VLAN ID de WAN VLAN ID op 34 zetten.

Succes.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek 2750vn VDSL2 werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
vdsl2 met asus dsl-n66u Telfort met eigen modem/router 5 21 oktober 2015, 12:32
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:39:54
| Lutz09:58:17
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv