obey-robots.txt
04 December 2016, 17:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

modem werkt niet goed meer

Cat
hallo ik ben sinds 2008 trouw lid van telfort heb een basis pakket , en heb eigenlijk nooit proplemen gehad .... maar sinds 2 weken begint mijn modem raar te doen voordat ik opstart moet ik een kwartier wachten en moet iedere keer de aan en uit knop drukken en na 15 minuten als ik geluk heb dan branden de 4 lampjes ...plus 3 keer per dag moet ik opniew de modem aan en uit zetten want internet valt weg , ... ik heb geen bel pakket daarom kom ik naar dit forum bellen met helpdesk kan duur uitlopen ...

mijn vraag kan ik een niewe modem krijgen op bruikleen ... of moet ik een niew telfort abonement afsluiten

sorry als ik in de verkeerde section gepost heb

BVBD ..... Smile

Franzki
Laat je het modem wel gewoon steeds aanstaan? Of zet je het alleen aan als je gaat internetten?

Welk type modem heb je precies?

Cat
bedankt for de reply ... sorry had geen internet ... crap lol ..... heb em weer aan de gang gekregen ik moet echt een nieuwe hebben

ummm mijn type modem is Model Number: P-2602R-D1A

en ik laat hem alleen aan als ik internet , .. is mijn computer uit dan maak ik de modem ook uit gaat anders stroom kosten

bvbd .....

Franzki
Het is beter om het modem gewoon continu aan te laten. Door het modem steeds in- en uit te schakelen kunnen er verbindingsproblemen ontstaan.

Advies is om eens (als test) het modem een tijdje continu aan te laten staan. Eventueel kun je vooraf een keer het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. En als je een oudere firmware hebt, is het advies om deze te upgraden. Zie hiervoor:
http://klantenser...enfaq10781

De elektriciteitskosten vallen overigens mee... veel modems zijn al redelijk zuinig.

Overigens kun je via "MijnTelfort" je abonnement overzetten naar een nieuw jaarabonnement. Daarbij krijg je dan waarschijnlijk een nieuw draadloos modem. Let wel op dat de nieuwe modems nog gevoeliger zijn voor het steeds uitschakelen.

Cat
thanks for reply ...maar wow dus jullie advies is om de modem 24/7 .. 365 dagen aan te laten staan nooit gehoord ... hummm maar oke dat ding staat nou all te exploderen van de hitte dat kan toch nooit goed zijn 24/7 ??

zal die link eens bekijken .. dank je wel Franzki Smile

Franzki
Natuurlijk zou het qua energieverbruik en warmteontwikkeling beter zijn om het modem uit te schakelen.

Maar Telfort gaat er vanuit dat je modem altijd aanstaat... zo worden bij de nieuwste modems midden in de nacht de software-updates op het modem ge´nstalleerd. Ook is het voor Telfort lastig om te constateren of je lijn wegvalt als je zelf steeds het modem uitzet.

Staat je modem trouwens wel op een plaats waar het de warmte kwijt kan?

Cat
thanks for the reply .... hummm die modem verbruikt 11 watt vind ik toch veel voor constant aan te laten staan mag telfort wel betere informatie over geven in deze tijd waar we zuinig moeten zijn op energie ... maar goed

en ja de mijn modem light op een plek waar ventilatie is.

Richard
Als het modem heet wordt is er echt iets mis.
Het mag een beetje warm worden, maar heet niet, dan is het "tiet veur 'n nieuwe".Smile

365 dagen aan te laten staan nooit gehoord

Nja, dat is al zeker 10 jaar zo, in elk geval sinds er kabel/adsl verbindingen zijn.
Vroeger met inbelverbindingen zette je het modem uit, met 24/7 verbindingen is dat niet meer gebruikelijk.
Alleen als je echt op de kleintjes let en aan energiebesparing wilt doen dan kun je ze ook uitzetten. Overigens was mij ook niet bekend dat die dingen 11 watt gebruikten. Maar ik let er niet zo op. Er draaien er sowiezo al 2 stuks gewoon altijd en dan nog een server 24/7.
Greetings, Richard.

corvanhouten
Mijn eerste vraag zou zijn of het huidige modem in bruikleen is.
Als dit namelijk zo is en het modem is defect krijg je gratis vervanging.

Als het modem niet in bruikleen is dan is het wel mogelijk,
bij contract-verlenging (1 jaar) kost een nieuw modem niets.
Alleen 14.95 verzendkosten worden in rekening gebracht.

Als je bereid bent tot verlenging voor een nieuw modem is er ook spoed mogelijk,
daarvoor eerst met de Technische Helpdesk bellen.
Als zij constateren dat het modem defect is en je gaat akkoord met verlenging kunnen zij
doorverbinden met retentie (abonnementen) en om modem prioriteit vragen.
(niet iedereen weet dat bij tech, noem het op en evt vraag er ook om bij retentie)

(tip, vraag om korting op verzendkosten, soms mogelijk)
Bij twijfel, vraag de expert
Als de expert het niet weet, doet hij dat ook
En als zelfs die het niet weet..... tja

Cat
dank je wel richard en cor Grin ... voor de info en ja 11 watt staat op de modem , is toch veel ....

365 dagen aan te laten staan nooit gehoord

ja sorry ik niet en ik internet pas sinds 3 jaar Wink ik dacht dat we in nederland wetten hadden dat vcr's , dvd's etc etc , de standby niet langer mag zijn als 2/4 watt , dus wel een verschil met die modem Frown

maar goed

de laatste weken heb ik alleen maar hoofdpijn met dat ding ... ik heb een eigen website en iedere keer valt het internet weg ... en moet ik die modem weer opstarten ik denk dat het komt omdat hij te heet , of het lijk er op dat zijn tijd op is ... ''pain in the butt''

mijn modem is in bruikleen als ik een nieuwe kan krijgen de verzend kosten wil ik wel betalen Cool

dus ik moet de technische telfort desk bellen , voor vervanging?? , ....

thanks for the reply ... Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem werkt niet goed meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv