obey-robots.txt
07 December 2016, 13:26
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Port forward P2602R-D1A

gsm
Ik ben al een week bezig om een portforward te doen maar het lukt me niet.
Ik heb de Zyxel P2602R-D1A en daar achter een 8 poorts switch
Op de switch zit mijn PC, een NAS, een AP, een IP camera en een IP switch
De IP camera zit op de switch aangesloten met vast IP adres 192.168.1.43:2000
In de Zyxel heb ik firewal uitgezet
In NAT het ik portforward gedaan naar de NAS op 192.168.1.37:5001 en naar de IP switch op 192.168.1.100:100 en dat werkt perfekt.
De IP camera heb ik ingesteld op 192.168.1.43:2000 maar wat ik ook doe ik kan hem niet bereiken van buitenaf, intern wel.
Ook heb ik andere poorten geprobeerd en andere IP adressen maar niets helpt.
Wie kan mij helpen ?

Richard
Welk merk en type camera zijn het?
Zou namelijk best eens kunnen dat je 2 poorten moet forwarden, een datapoort en een beeldpoort. Maar dat is afhankelijk van merk en type.
Greetings, Richard.

gsm
Het is een camera uit China de PT0078 en ik heb het zelfde met de Foscam FI8918W

Richard
Ik heb even rondgekeken. Van die Chinese kan ik zo vlug maar weinig vinden.
Dat andere type is bekender maar wat ik daarvan uit de handleiding vernam was dat je toch maar 1 poort nodig hebt, poort 85.
Daarbij heb ik niet opgezocht of die te wijzigen was. Poort 85 lijkt open op jouw systeem (ik kan je ip adres zien dus heb even de vrijheid genomen om te testen).
Alleen komt er geen login of beeld.

Poort 2000 lijkt dicht te staan. Kun je hem eens op 8080 proberen? Als dat ook niet lukt weet ik het zo vlug niet. Want aangezien je ook andere forwards hebt gemaakt die naar jouw zeggen wel werken zou dat goed moeten zijn.
Alhoewel ik bij de NAS ook geen login scherm krijg, alleen maar wit scherm dus of dat werkt weet ik niet.

IP switch op 192.168.1.100:100

Deze begrijp ik niet helemaal goed, ligt misschien aan de benaming. Maar wat is een IP switch en waarvoor moet die op een bepaalde poort zitten?
Greetings, Richard.

gsm
De NAS is een https

Ik ga morgen even proberen de camera op 85 te zetten
Ik kan wel de poort wijzigen in de IP camera en die staat standaard op 80 maar dat werkt ook niet, ook 8080 werkt niet

Met een IP switch kan alles op afstand aan en uit schakelen wat op 220V werkt.
Maar omdat te doen moet die van buiten bereikbaar zijn en dus forward zijn via een poort.
Zoek maar eens op Netping PWR-220

Richard
Ah oke, bedankt voor de info, ik dacht even aan iets anders. Maar zo'n ip switch is dan wel erg handig inderdaad.
Blijft wel vreemd van die camera, als 8080 niet werkt vermoed ik niet dat 85 dan wel zal werken, maarja proberen kost niets.
Greetings, Richard.

gsm
Wat je al vermoede komt uit, geen bereik van buitenaf op poort 85
Ik heb ook nu weer de poort getest met PFPortChecker maar ook nu geef die aan dat die gesloten is.
Poort 100 en 5001 is wel open
Misschien is W7 het probleem ? Moet ik daar nog iets in doen ? Of zou het aan de Zyxel liggen ?

Richard
Je zou het eens kunnen controleren middels grc.com dan kun je het beter bepalen.
Het beste lijkt me als we het probleem gewoon gaan tackelen d.m.v. deduceren en uitsluiten.

Als je op GRC.com de poort echt "closed" krijgt, dan staat hij echt dicht, dan zit het probleem in de router.
Krijg je daar "stealth" te zien, dan betekent het dat de poort in de router open staat en het probleem ergens anders zit.

Doch ik kan me moeilijk voorstellen dat het met windows 7 te maken zou hebben. Het gaat toch om een ip camera die is toch rechtstreeks op de switch aangesloten, daar heeft windows 7 geen invloed op.

Andere mogelijkheden:
Zit die camera soms op de ip switch aangesloten? In dat geval zit daar misschien nog iets te configureren. Ook dat is eenvoudig te achterhalen.
Sluit de camera eens rechtstreeks op een van de LAN poorten van de Zyxel aan. Zorg wel dat hij hetzelfde vaste ip heeft.
En dan kijken of hij het dan wel van buitenaf doet. Zoja dan ligt het aan de ip switch, zonee dan ligt het toch aan de router.

Op die manier is dus middels een beetje proberen snel te achterhalen waar het probleem zich bevindt.
Greetings, Richard.

gsm
Nooit gehoord van grc.com, even aan het googlen gegaan maar ik kom daar niet uit.
Kan je mij verder helpen om de poort te controleren met grc.com ? Bedankt

De camera zit op de switch aangesloten maar ik kan niet in de switch komen.
Op de Zyxel zit maar 1 lan aansluiting en die gaat naar de switch. Ik ga daar de camera morgen even in doen en dan bij mijn dochter proberen in te loggen.
Ik vind dat wel een goed idee, bedankt

Wat wel vreemd is dat ik mijn poort voor de IP siwtch wel gewoon open kan zetten maar die van de IP camera niet en beiden lopen via de switch

Richard
Ja hoor, geen probleem.

Je gaat naar http://www.grc.com die site is inderdaad wat onduidelijk.
Klik op de Shields Up banner, dan kom je hier uit:
http://www.grc.co...

Nu wordt het wat tricky want een rechtstreekse link maken schijnt niet (meer) te lukken.
Bovenin staat een balkje "home, spinrite, services," etc..
Klik nu op Services en selecteer Shields Up.
Klik dan op de knop Proceed.

Nu kom je op het poortscan scherm waar je o.a. allerlei scans kunt laten doen.
Dan zie je ook een vak waar je iets kunt invullen.
Vul daar een aantal poortnummers naar wens in, bijv. al die wat je apart open hebt gezet dan weet je gelijk of het goed werkt.

Klik daarna links onder dat invulvak op:
User Specified Custom Portprobe

Dan krijg je een nieuw scherm waarin hij meldt dat hij bezig is en krijg je Failed of Pass, maakt niet uit, maar als je dan naar onder scrolled, zie je poorten groen (open), dicht (rood) of stealth (weet ik de kleur niet van).

Hopelijk lukt het want bij een test bij mezelf blijkt nu geen stealth meer zichtbaar en da's wel vreemd want ik had er speciaal een stealth poort bij geduwd... hmmz.

Van de andere kant... proberen kan nooit kwaad.

Wat wel vreemd is dat ik mijn poort voor de IP switch wel gewoon open kan zetten maar die van de IP camera niet en beiden lopen via de switch

Ja dat klopt. Daar ben ik ook mijn hoofd over aan het breken, theoretisch gezien zou dat eigenlijk geen bal uit mogen maken.

Maar ik ben benieuwd wat er straks uit de test komt als je hem rechtstreeks aansluit.
Blijft toch een vreemd probleem.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forward P2602R-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port Forwarding???? Hardware instellingen 18 17 oktober 2013, 13:38
Instellen van port in nw modem Eperium Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:38
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
iOmega NAS achter modem port forwarding Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:38
Port forwarding lukt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 06 november 2012, 19:03
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:27:30
| hilka8501:31:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv