obey-robots.txt
07 December 2016, 13:29
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Draadloos internetten

jopin47
Van telfort heb ik zelf een Zyxel box, hiermee kan ik niet draadloos internetten op mijn laptop.
Nou heb ik een Experiabox TG 787 van KPN op de kop kunnen tikken, waarmee draadloos internet wel mogelijk zou kunnen zijn. Mijn vraag is, kan deze Experiabox zonder problemen worden geinstalleerd of komt er nog meer bij kijken?? Zowel mijn computer als laptop draaien opWindows XP

Franzki
Welk type Zyxel heb je precies? Is het een draadloos modem?
Want in principe zou draadloos gewoon moeten werken met een Zyxel.

Het gebruik van een Experiabox is niet aan te bevelen. Het is net als de Zyxel een modem. En de vraag is dan of je het helemaal goed geconfigureerd krijgt.

Eventueel kun je proberen de Experiabox als draadloos accesspoint achter de Zyxel te hangen. Maar dan wordt het wel even puzzelen om de configuratie goed te krijgen.

jopin47
De zyxel modem die ik heb is geen draadloos modem: model P-2602R-D1A
De kpn experiabox TG787 heeft wel wi-fi mogelijkheden vandaar mijn vraag of die zonder problemen in plaats van de zyxelmodem gebruikt kan worden.

Franzki
Je kunt het altijd proberen... al ondersteunt Telfort officieel geen andere modems.

Grootste probleem zal het configureren van de Experiabox zijn... vaak zijn deze redelijk dichtgetimmerd.

Ape
Nee, de Experiabox is uitsluitend geschikt voor KPN lijnen. (InternetPlusBellen)
Die kan dus niet de Zyxel vervangen.

Als je de DHCP server kan uitzetten van de Experiabox, kan je hem wel achter de Zyxel plaatsen.
De twee routers worden met een netwerkkabel verbonden. (LAN naar LAN)
Dan kan je wel gebruik maken van het wireless signaal van de Experiabox.
De instellingen van de Zyxel zijn te bereiken op 192.168.1.1 en die van de Experiabox op 192.168.1.254
Kijk voor de beste satelliet links naar satelliet.start-plaats.nl

Franzki
De instellingen van de Zyxel zijn te bereiken op 192.168.1.1 en die van de Experiabox op 192.168.1.254

Moet dat niet precies andersom zijn? De Zyxels van Telfort zitten in elk geval standaard op 192.168.1.254.

westwind
vorig jaar heb ik mijn P-2602R-D1A ( draadmodem) gewisseld met P-2602HW-D1A (draadloos modem/router). en hij deed het prima zonder instellingen (tot nu toe)

dus ik zou een draadloos ZyXel kopen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen opneemfunctie via tv Ún draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
Draadloos tv telfort waardeloos net al service Algemeen 2 20 maart 2012, 14:52
draadloos netwerk met Zytel Algemeen 5 05 september 2011, 22:35
enorm verschil draadloos versus bedraad WiFi 14 27 juni 2010, 22:05
Draadloos trager terwijl LAN via draadloos wel snel is WiFi 8 19 maart 2010, 01:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:31:01
| hilka8501:34:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv