obey-robots.txt
03 December 2016, 01:19
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Geen goede VOIP-verbinding: probleem van Zyxel? of anders oplossen...

messo69
Mensen,

ooit heeft een goede vriend internet aangesloten thuis bij mij.

Hardware: in de meterkast een Zyxel 2602H-61C modem, een Linksys wap54g als wireless accesspoint en een Siemens s450IP als vaste telefonietoestel voor VOIP. Op de zolder 2 standalone pc's middels een switch verbonden en op de begane grond een laptop.

Providers:Internet: Telfort 20mb (haal thuis 6-6,5mb helaas)
Inkomend belverkeer: BudgetPhone
Uitgaand belverkeer: VoipWise

Wat is nu mijn vraag/probleem:
Sedert het begin (want de Siemens heb ik later aangeschaft) heb ik problemen met mijn telefonie: als iemand mij belt, dan moet ik uiterlijk na 2keer overgaan van de belsignaal de toestel opnemen, zo niet dan hoor ik de tegenpartij niet meer, terwijl de tegenpartij beweert dat ik niet thuis was/niet opnam. Heb al meerdere malen met BudgetPhone gemaild en die verwijzen naar de modem. Her en der op verschillende fora lees ik dat de modem zijn modemfunctie wel goed doet, maar de routerfunctie slecht is.

Wat wil ik:
Ik wil proberen een andere modem waarmee ik ook VOIP goed kan regelen. Ik vraag me dan af of de Linksys accesspoint dan nog ndoig is, omdat ik laptop beneden gebruik en niet meer op de zolder (waar het ooit voor bedoeld was, maar gezien dikke, betonnen muren signaal amper op de zolder te krijgen is...)

Is er iets waar ik op moet letten (let wel, ben wel een newbee die er echt amper verstand van heeft...)
Mocht nou de Zyxel alsnog problemen blijven opgeven, is dan een Draytek Vigor 2700VG of Fritz!Box 7170 (wil het dan proberen op marktplaats, puur vanwege het uitproberen!). Trouwens wil niet weg van Telfort, omdat ik amper problemen met hun internet heb en kan VOIP bellen.

Op het web zijn er mensen die menen dat ik beter een andere router kan hangen achter de modem (heb trouwens nog een Sweex routertje liggen die ik ooit gebruikt heb, dus die zou ik nog kunnen gebruiken indien van toepassing) maar is dit de ultieme oplossing?

Als laatste: ik hoef niet per sť een wi-fi n-snelheid te halen, g-snelheid is ook okee, als het maar stabiel is.

Zo, een hele verhaal, maar ik wilde voorkomen om steeds te moeten aanvullen/reageren.
Trouwens, het mag dus duidelijk zijn dat ik bedraad internet heb en draadloos voor de laptop; de vraag is dus ook og alles draadloos kan, omdat ik op de zolder toch geen draadloos internet heb, maar alles via de draad voor de 2 pc's loopt...
--------------------------------------------------------------------------------

@Admin: mijn excuses, maar heb mijn probleem onder rubriek DIversen, topic Algemeen...wat mij betreft kan dat bericht op slot.

Franzki
Ik heb je andere topic verwijderd...

Kan die Siemens IP-telefoon je VoIP niet afhandelen? Dan zou je dat niet in je modem hoeven te doen.

messo69
Franzki, hoe moet ik dat doen, de Siemens VOIP laten afhandelen? Ik als leek denk dat ie dat nu dus gewoon doet, omdat hij is aangesloten op de Zyxel. Welke aansluitingen moet ik dan aanbrengen?

Franzki
Ik heb geen ervaring met de Siemens...

Nu handel je waarschijnlijk VoIP af in het modem en heb je de Siemens op de phone-aansluiting van de Zyxel aangesloten.
Maar de Siemens heeft waarschijnlijk ook een netwerk-aansluiting zodat deze rechtstreeks het VoIP verkeer kan afhandelen.
Zie hiervoor de Siemens handleiding!

Enige probleem *kan* zijn dat de Zyxel en de Siemens elkaar in de weg gaan zitten.
Zorg in elk geval dat VoIP op de Zyxel uitstaat als je de Siemens voor VoIP gaat gebruiken.

Richard
@Franzki: Het is wel een iets ouder type modem dan wat wij hebben, maar zijn hier misschien geen speciale instellingen die wellicht kunnen helpen?

Ik meen dat jij of EDP er eens over gesproken heeft.
Het probleem van 2x overgaan en dan moet je hem opgepakt hebben of je hebt een probleem, zou dat misschien niet opgelost kunnen worden door de geavanceerde voip instellingen?

Ergens kan ik me vaag herinneren dat er een tijd geleden ook een soortgelijk probleem was.
Toen bleek het bij sommigen beter te gaan als je bij geavanceerd onder andere de Expiration Duration en de Session Expires instellingen aan ging passen.

Eventueel de volgorde van Voice Compression kan misschien ook nog helpen. Alleen weet ik daar de juiste instellingen niet voor.
Greetings, Richard.

Richard
Ik vond nog het volgende op een ander forum, januari dit jaar dus zeer recent, misschien ook een oplossing om te proberen?

mijn ervaring met de Zyxel-Telfort modem is dat uitbellen altijd wel werkt, maar dat inkomend Budgetphone verkeer soms regelmatig direct in de voicemail-box komt. Om dit te voorkomen heb ik het budgetphone nummer doorgeschakeld naar username-budgetphone@ip-adres_telfort. Dus zoiets 3130711XXXX@195.240.XX.XX Hiermee gaat de telefoon ook altijd over als er gebeld wordt.

Dat zou je bij Budgetphone kunnen instellen.

Ik heb overigens de pagina gevonden met de instellingen voor de Zyxel, het was Puma die toendertijd met een oplossing kwam die toch bij een aantal mensen geholpen heeft.

Hierzo:
http://telfort.ge...#post_3726
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen goede VOIP-verbinding: probleem van Zyxel? of anders oplossen...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:10:19
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv